Kalas x 2 ♥

Hade en dag med  fullt upp igår.
Nicole & Vanessa skulle på kalas själva för allra första gången och Danilo & Jonathan skulle på en kompis kalas också.
 
Party gänget!
 
Hahah, kolla linslusen Vanessa där bakom! ♥
 
 
Så jag gick till Mummu med alla 5 barnen, lämnade tjejligan där och promenerade till kalaset med Jonathan och Danilo.
En timme efter hämtade Andres flickorna och körde dom till deras kalas.
 
Tjejerna spända i väntan på pappa hos Mummu!
 
 
Vanessa var sååå taggad och kände sig så stor att hon fick gå på kalas själv. Eftersom det var Prinsesskalas dom skulle gå på så hade hon valt en "bröllopsklänning" att ta på sig dagen till ära Smiley.
 
Nicole- not so mutch. Hon är den blyga, osäkra tjejen. Hon tänkte inte gå på kalaset alls om inte jag följde med.
Det krävdes lite "övertalning" och sen gick hon med på det. Hon behöver pushas på lite då och då för att våga göra saker, för att upptäcka att det var skoj och hennes självförtroende växer av att våga.
 
Jag sms:ade med mamman till födelsedagsbarnet och frågade hur det går och det gick hur bra som helst, flickorna var jätte duktiga. Min fina vän Tiina var på kalaset med sin dotter och hon skickade mig en massa bilder. ♥
 
 
 
På Vincents kalas med Danilo & Jonathan var grabbarna helt blyga.
Dom stod och tittade på när de andra barnen sprang och busade och lekte.
Första gången också som jag och grabbarna går på kalas, bara vi tre tillsammans. ♥
Vi sjöng för kalasbarnet Vincent som fyllde 5 år, och både han & Jonathan höll sig för öronen, hahaha... Lät det så illa?
 
Sen vågade grabbarna röra sig lite, när dom hade hittat två bilar att köra runt med.
Jag satt och fikade med mammorna, det bjöds på chokladrutor!!!Smiley Sååå gott! Mamman Satu (japp, same name) läser bloggen och vet vad jag gillar Smiley
Vi hade massor att prata om, då 3 av oss 4 mammor är gravida Smiley
 
Kalaset hölls på lokalen vid gården där vi bodde förut, så vi gick till lekparken på gården så barnen fick leka.
Jag kom på mig själv hur mycket jag saknade den här gården. Vi flyttade därifrån för 2 ½ år sen och har inte vart där sen dess. så mysig innergård med en massa barn ute... Danilo & Jonathan var små när vi flyttade därifrån, jag kommer ihåg hur man fick jaga dom på gården, tror dom var i samma ålder som Olivia är nu. ♥
 
TACK för att vi fick komma på kalas
Saga med familj & Vincent med familj! ♥
 
På väg hem.
Jonathan ville absolut inte hålla mig i handen, han gick i sin egen takt och dagdrömde..
 
Danilo & min mage :)
 
Vi hämtade Olivia från Mummu och gick till näraffären och sen hem.
 
Snuttisen somnade i vagnen när vi bara hade några meter kvar hem...
 
 
Barnen berättade allt vad dom har gjort, ätit och vad alla andra har gjort ätit och sagt, en full rapport fick vi och dom hade alla haft jätte roligt! (förutom från en incident med det kan vi ta senare)
 
Ett tag senare kom barnens storasyster Patricia och hälsade på med sin pojkvän och åt middag med oss.
 
 

Kommentarer
Postat av: Ida

Vilken fin familj du har.

Svar: Tack <3
Me & My Baby Dolls & Gravid

2014-04-01 @ 09:11:54
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback