En olycka kommer sällan ensam.

Sak efter sak har antingen gått sönder eller något annat som gått snett idag.
 
Igår stängdes min kamera plötsligt av och jag la den på laddning hela natten. Funkar ändå inte: "Kamerafel" står det!
På något vis kunde jag ändå rädda bilderna efter en massa jobb. Men mamarazzi som jag är känner jag mig handikappad utan den. Jag letade fram min  vattentäta lilla kamera, den tar inte alls lika bra bilder, men den får duga tills vidare...
 
På morgonen fick Vanessa sitta på soffan och spela med min mobil en stund innan dagis, och när jag ropade in henne till badrummet för att borsta tänderna så sprang hon dit med mobilen och tappade den på golvet! Skärmen sprack.
 
Olivia "tappade" (eller bara la) våran sista toarulle i toaletten... Hon tyckte väl att den skulle få bada eller nåt.
 
Nu har Olivia och Jonathan tyckt att det var roligt att dra sönder affishen på grabbarnas dörr.
Dörren till Danilo & Jonathan  är med glas (fråga mig inte varför) vi har inte kommit till skott med att byta ut dörren, men vi har lagt affish där så att det inte ska synas ut eller in för mycket. Nu finns den inte mer.
 
 
Jag råkade spilla ut en massa nagellack på mitt ben.
 
Jag behöver en "nose-job"  efter att Olivia drämde till mig i näsan  med en leksak vid blöjbyte idag!
Fy fasiken va ont jag fick och nu är den svullen. Tack för den.
 
Sak efter sak har hänt eller gått sönder här idag.
Are you kidding me?? Är det fredag den 13.e eller vaddå?!
 
Phew alltså. Vad kommer härnäst tänker man ju. This is gonna be a looong day.
 
Imorse kom Puua för att hämta ut Jonathan på en biltur med den gamla avgudade mercan. Han stod vid fönstret i säkert 20 minuter och väntade. Tack för att han fick följa med på äventyr Puua!
 
När Olivia insåg att hon inte fick följa med såg hon ut såhär:
 
 
Tyckte faktiskt synd om henne som vart så glad när Jonathan började klä på sig så hon hämtade sina egna skor hon också. Och blev lämnad hemma med sin mamma.
En lilla systers lott antar jag.
 
Hon var inte glad och spelade drama ett tag efter det att dörren stängts. Med krokodiltårar, hulkande och ihoprullad läpp och hela faderullan....
 
Men hon fick gå och sova, och då vaknade hon på bättre humör iaf.
 
Nu tar vi helg!
Andres hämtade hem järngänget tidigare idag, direkt när han och Vanessa kommit från öronläkaren. Det var ett återkontroll för hennes trumhinna som sprack i måndags och svullnaden i hörselgångarna hade inte gått ner, så hon fick starkare penicillin utskrivet, samt örondroppar.
Järngänget är hemma allihopa och dom verkar vara trötta efter en lång vecka dom också.
Jag har precis gjort morot och gurkstavar med dipp till ikväll. 
Snart får man börja tända en massa ljus här hemma och njuta av kvällen, nu är det fortfarande full rulle på alla...
Olivia hörs mest, våran lilla drama princess tror att hon får allt som hon vill bara damen låter lite.
 
Nu ska jag fixa klart lite inför kvällen. Hela Jonathans täcke ligger i tvätten då det hänt en olycka med pissenissen inatt.
 
Hoppas att ni får en fin kväll allihopa! ♥

Kommentarer
Postat av: Felicia( 6-barnsmamma)

Tack, detta inlägg gjorde min dag!!! Bilden där en av busarna gör ett " tryne" genom glasrutan är underbar : ) Känner mig plötsligt inte så ensam i detta fantastiska kaos det innebär att ha många barn!!! Vi har också haft en tuff vecka med massa läkarbesök hit och dit.......phew säger jag bara!!!! Och ändå skulle man inte byta sin tillvaro mot något annat......vilka krafter man får av all kärlek till barnen!!! Hoppas ni får en mysig fredag och helg och att turen vänder ; ) Kram

2014-03-07 @ 17:28:11
Postat av: mummu till mybabydolls.blogg.se

Satu,du får min iphone 5 om ni kan fixa det med laddingen,kolla va det kostar innan du lämnar in ditt. OKEY. ♥

2014-03-07 @ 18:32:28
Postat av: Linn Westin

Haha åh, vilka dryga, vardagliga bravader. Men ack så härligt du skriver.
Fann din blogg via blogg.se's framsida och har redan efter detta inlägg bestämt mig för att följa med i er vardag.
Tack för kalas läsning och på återseende, Satu!

2014-03-07 @ 19:19:46
URL: http://klartslut.blogg.se
Postat av: Nitiz

Ha ha pissenissen, ha ha hoppas det inte är barnet du kallar så! ;-)

2014-03-07 @ 20:50:56
URL: http://nitiz.blogg.se
Postat av: Linda

Tänkte om de står kamerafel.
du har inte vänt nåt kort i kameran & glömt & vända tillbaka kortet rätt?

Fy, kan förstå att de inte varit en bra dag med alla "olyckor"

2014-03-07 @ 21:58:17
URL: http://mammatillmajkenocharvid.blogg.se
Postat av: Hjördis Pedersen

Hej Oj vilken otur ni har, hoppas det blir bättre, har hittat en till Monkey vagn på Blocket, lycka till och önskar er en trevlig Lördag.kram

2014-03-08 @ 09:41:01
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback