Att klä på barn....

Nu har jag sovit som en gris i några timmar och vaknar lika trött. 
 
Mummu lämnade järngänget på dagis imorse och hon ska även hämta dem.
Olivia gick också precis ut med Mummu, gissa om hon såg förvirrad ut? Smiley
Hon brukar få stanna hemma medans järngänget följer med ( te x när hon lämnar på dagis) och nu sa Mummu "Kom Liiah! till henne och hon stod still som en fågelholk. Hon tog små steg och tittade misstänksamt på mig innan hon vågade tro att det var sant. Smiley Jag tittade efter henne genom fönstret och hon såg så nöjd ut att vara där ute med Mummu...
Min lilla Snuttis som känns så stor. Jag saknade henne redan när jag stängde dörren.
Det är ju alltid hon och jag. ♥ Min bebis.
 
 
Nu ringde jag till Mummu och Olivia var tydligen och sprang efter nån katt och hade inte tid att snacka med morsan. Smiley
 
Solen skiner där ute och jag ska ta mig en alvedon och vila lite till innan jag går ut.
Jag tycker att det är så svårt att klä på barnen nu, gör inte ni det?
Man vet aldrig hur vädret blir! På förmiddan är det kallt, på eftermiddan är det som nu, ganska varmt och sen kan det ju regna, blåsa kallt osv- man vet aldrig! Speciellt inte när vädergudarna lovat snö nästa vecka.
SNÖ- i knooow that sucks!
Våra grabbar är ju lätt jätte frysna av sig, så dom är ännu svårare att klä på under denna årstid.
Flickorna har på sig sina fodrade galonkläder, oftast med one-piece över sina vanliga kläder. Nu har Bessa bara sina fodrade galonbyxor och en vinterjacka då hennes galonjacka blivit trasig.
Och grabbarna har lite tjockare överdragsbyxor och tjockare jacka på sig.
 
Vinteroverollerna ligger i tvättkorgen och när dem är tvättade så lägger jag undan dem.
Häromdagen tog jag bort alla vintermössor och handskar. Hallelujah moment det där!
 
Så familjens flickor behöver allihopa nya vårjackor och överdragsbyxor.
(grabbarna har sina från förra våren som passar även nu.) Så självklart ärver våra barn av varandra, men kläderna passar inte heller hur många säsonger som helst. De som tjejerna hade förra året hade dom redan haft i 2 år, så det funkar inte längre. Barn växer och plagg slits ut!  Är plaggen utslitna och trasiga så är det inget som jag spar på till nästa barn, give me a breake.
 
Bjuder på några bilder av min monster älskling ♥
 
Och på min sötnöt Vanessa ♥
 
 
Avslutningsvis vill jag skicka en massa styrkekramar och kraft till hela familjen Rösand som går igenom en svår tid just nu. När en ung tjej väljer att avsluta sitt liv och lämna efter sig en liten son, då känns alla ord överflödiga.
 
R.I.P Patricia. ♥
 

Kommentarer
Postat av: Angelica

Haha, att folk orkar lägga sig i hur ni gör mediers varns kläder, ärver, köper nytt eller hur ni nu gör! Jag har själv två pojkar och en flicka. Minsta pojken ärver inte mycket av storebror, mycket slits ut (särskilt om det används på dagis)eller så tycker jag helt enkelt inte om kläderna längre och vill köpa nytt till lillebror. Har man råd till detta så är det väl helt upp till en själv! Hadevi inte råd skulle lillebror varit tvungen att ärva mer från storebror eller så skulle vi kanske inte skaffa fler barn om vi inte hade råd med kläder... Det handlar ju också om vad man prioriterar, jag älskar barnkläder och lägger en hel del pengar på det! Helt upp tillvar och en såklart!

Har skrivit det förr men skriver det igen, du verkar vara en toppenmamma! Dina barn är så söta och jag gillar din blogg väldigt mycket! Tack för att du delar med dig!

Svar: Tack snälla! jag kunde inte ha sagt det bättre själv! :)
Me & My Baby Dolls & Gravid

2014-03-12 @ 14:57:59
Postat av: G.O.S

Jättesvårt med kläder, mina har lite tunnare underställ byxor och tröja till.. Sen vanliga kläder, windstopper eller vad de heter kan ha fleece eller tjockare tröja under.. Tål regn också..
Lillfröken har sina favorit fodrade regnstövlar haha..

Ja mina ärver kläder också eller lillfröken ärvt mycket från killarna.. Men nu till vintern måste vi köpa nya vinterkläder phju!! Till alla tre men gäller ha koll på reor på nätet så det behöver icke bli en dyr affär ju..

2014-03-12 @ 18:06:59
URL: http://tremirakkeel.blogspot.se
Postat av: Marie

Är inte det dina barns stora syster ?????

Svar: Nejdå! Bara samma namn ;)
Me & My Baby Dolls & Gravid

2014-03-12 @ 20:08:36
Postat av: Helen Andersson

Det är svårt med kläder... Mina tjejer har softshelljacka och överdragsbyxor. Sen har de fleecejacka och fleecebyxa under på morgonen.
Jag gillar lager på lager... :-)

Min lilla ärvde mycket av storasyster förut men nu sliter de kläder på andra sätt.

Jätteglad att ha hittat en bra blogg att följa.

2014-03-12 @ 20:44:08
Postat av: Marie

Okej blev bara lite fundersam

Svar: :)
Me & My Baby Dolls & Gravid

2014-03-13 @ 08:58:26
Postat av: nina

Nei nå er det vanskelig å kle på barna.
Bruker du ull på barna om vinteren,eller er det bare her i Norge vi er så glad i ull??
Her går det i ulltrøyer og ullstillongser,er lei nå og vil bruke vanlige klær!!

2014-03-13 @ 21:40:03
URL: http://mammantiljessica.blogg.no
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback