Another day in paradise

Här kommer lite blandade bilder, så att jag har nya uppdaterade bilder från ialla fall rätt månad när jag skriver ;)
Dessa är från februari ;)
 
Såhär brukar järngänget stå vid fönstret på morgonen..
 
Dom står och tittar på när deras kompisar går till dagis. Dom känner igen varenda bil och står och knackar på fönstret och ropar och vinkar till alla.
Där står också jag och Olivia och vinkar när pappan i huset lämnar syskonen på dagis på mornarna också.
 
Ibland får barnen låna våra mobiler för att spela spel eller titta på bilder...
 
Olivia är också sugen på att låna mobilerna lite då och då. Häromdagen hade hon hittat min mobil och raderat en massa appar... kul! och imorse hade hon slagit in Andres pinkod fel några gånger så den gick inte att använda på ett tag... Måste alltid komma ihåg att ha dom utom räckhåll från barnen.
Järngänget kan ju dessutom ringa till "Mina favoriter" också... så ibland händer det att dom får oväntade samtal. Haha...
 
Brukar era barn få låna era mobiler?
 
Många av er tänker att Olivia alltid är så glad och snäll, men hon har ett väldigt hett temperament som hon visar mer och mer. Antar att det är någon utvecklingsfas hon går igenom. Får hon inte som hon vill så skriker hon eller slänmger sig på marken/golvet. Hon ska också ta saker från sina syskon (i guess its payback time...?) och blir arg när de gör motstånd.
 
Såhär kan det se ut då:
 
Våran lilla drama prinsessa. ♥
Sen går det snabbt över. Om Andres säger åt henne går hon sönder. Hon klarar inte av det, hon blir helt förstörd.
Som imorse sa han åt henne att ge tillbaka en bil som hon tagit av Danilo så började hon gråta helt hjärtskärande och hulkade och grejer. Jisses... pappas lilla flicka.
 
Jag vet inte vem Dano försöker skrämma här, men det var viktigt att denna bild kom med på min dator sa han. Smiley
Jag och Nukke vilar på soffan.
 
Händer inte så ofta att jag får ligga själv och vila sådär. Speciellt på kvällarna är det helt kört då dom ska bråka om vems tur det är att sitta bredvid mig. DÅ kan jag känna att jag inte alls räcker till...
 
"Same place, different time"
 
Som jag skrev i något tidigare inlägg så älskar denna lilla tjej att rita, precis som sina syskon!
Hon kan sitta hur länge som helst.
Hon älskar att sitta i sin stol och går ofta dit, pekar på stolen och säger: "Sitt! Sitt." ♥
Herregud det händer så mycket i utvecklingen med henne så jag hinner knappt med.
När har min lilla bebis blivit så stor och duktig?
 
Nu fortsätter jag med mitt kaffe.
 
Vet inte vad bebis tycker om det, för han ligger och sparkar mig rakt i kissblåsan just nu... (snälla sluta med det!!)
 
Och nu börjas det igen.... - tjaffset mellan Nicole & Vanessa. Fattar inte varför dom inte kan vara sams mer än 15 minuter i sträck?! Jag låter dom lösa det här själv, så länge dom inte hoppar på varandra, haha..

Kommentarer
Postat av: mamma24sju

Ja tänk vad tiden går fort....en dag kommer du att ha (minst) sex tonåringar! Oj oj.... :-)

Svar: Tell me about it... :/
Me & My Baby Dolls

2014-03-02 @ 16:44:29
Postat av: sara

riktigt härlig design och bild på er alla! :D

2014-03-02 @ 19:14:31
URL: http://sarakarppinen.blogg.se
Postat av: Elin

Hej! Tänkte bara tipsa om en gratis app jag har på min mobil, den heter kidmode. Är perfekt när vår 2,5åring vill spela pippi på mobilen. När hon vill spela sätter vi igång appen och där inne har hon allt hon får leka med. Om det ringer kan hon inte svara och inte råka skicka sms eller radera något. Helt perfekt har fungerat jättebra för oss=)!

Svar: Tack, den borde jag kolla upp! :)
Me & My Baby Dolls

2014-03-03 @ 09:42:48
Postat av: Hjördis Pedersen

Hej jag hittade en emmaljunga monkey syskonvagn på blocket den finns i Danderyd. kram

Svar: Wohoo, ska kolla upp den direkt! Blocket?
Me & My Baby Dolls

2014-03-03 @ 10:59:56
Postat av: Hjördis Pedersen

Ja det är på Blocket, fortfarande 2års garanti kvar på vagnen, lycka till. kram

Svar: Jag mailade dit, får se om jag får svar, hoppas det :)
Me & My Baby Dolls

2014-03-03 @ 11:45:49
Postat av: Hjördis Pedersen

Där fanns telefonnummer oxå jag hade nog ringt istället. kram

Svar: Jag ska prata med mannen i huset först ;)
Me & My Baby Dolls

2014-03-03 @ 12:28:10
Postat av: Celine

Så sjukt söta barn du har! Haha :)

2014-03-03 @ 14:18:12
URL: http://celinelf.se
Postat av: Hjördis Pedersen

Hej. Lilla Snuttis älskar ju att rita. har du köpt sådana pennor till henne om hon skulle få färg på kläder eller möbler går det att tvätta bort, dom heter Carioca superwashable 12 superbaby. dom har dessa på Abaskol i Malmö om du inte får tag i dom, Du kan gå in på deras länk gogla bara Abaskol. kram

2014-03-03 @ 19:52:25
Postat av: Osio

Nej de får inte ha våra mobiler
Eller har egna
Dagens barn otroligt bortskämda att redan i sexan r de i skolan ipad

Vet du va många är beroende tidigt idag
Inte bra för hjärnan
Tänk om en dag varna hur farligt hörde i USA pratande man kunde få hjärntumör mycket användande inte så kul sen

2014-03-04 @ 00:48:51
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback