3 ords meningar & event

Wohoo, det är måndag idag!
Får man lov att säga att det är skönt att veckan har kickat igång igen och att järngänet är friska och åter på dagis?
Barnen har bråkat och tjaffsat med varandra för småsaker i stort sett hela helgen. Chiiz vilken tjatmamma jag har vart... ibland undrar jag om jag gjort annat än att tjata och sagt åt barnen...?
 
Nu har Olivia precis vaknat och går från rum till rum. Jag antar att hon letar efter syskonen?
Jag har gått igenom alla kläder som vi har till bebisen hittils. Jag hittade förresten några gamla bebisplagg från grabbarna (och Olivia) i barnens dock-låda förut. Jag glömde att jag har gett de minsta storlekarna till deras dockor, några av dem plockade jag tillbaka till Torgny att ha!
Så fort vi har inhandlat en byrå så ska jag börja tvätta alla hans bebiskläder och lägga i lådan.
Spännande men också väldigt skrämmande! Ibland dyker det upp otillåtna tankar och det känns läskigt att plocka fram och planer saker till bebis, men man måste ju.
 
Jag längtar efter honom så mycket att det känns som att ag spricker ibland av all spänning och lycka. ♥
 
Idag var jag bjuden på ett Loppi-Event för mammor och gravida i Junibacken som jag tackade nej till.
Hade vart jätte mysigt att gå dit, meeeeen (!) Jag vill inte riskera nånting med sammandragningar och sånt. Trots att det vart mycket bättre med det denna vecka så vill jag fortsätta ta det lungt, så att det förblir såhär bra så länge som möjligt. Där går man ju runt i stort sett flera timmar och det kan jag inte göra just nu. 
 
Morgonens bilder:
 
Disney junior är den perfekta kanalen för våra barn på morgonen ♥
 
 
Vet ni vad?
 
Idag sa Olivia sin första långa mening!
Hon tittade ut genom fönstret och sa hur tydligt som helst:
 
"Titta Pappa Jobba!"
 
Det kändes stort!
Hennes allra tre första orden ihop i en mening. har aldrig hänt innan, hon har som max sagt 2 ord efter varandra, som typ "Titta där" Vad e de?" Haha, i för sig så insåg jag nu att det var det tre ord i den sista också, men korta ;)
 
Nu ska vi äta mellis och koka lite kaffe!

Kommentarer
Postat av: J

Hej! Hur går det med barnvagnsletandet?:)
Lycka till med lille bebisen!

2014-03-10 @ 15:40:26
Postat av: Natali BLOGGAR om livet med 4 barn ♥♥♥

Wow wow, hon är så tidig med språket. Axel säger knappt ett enda ord än så länge.

2014-03-10 @ 15:44:20
URL: http://www.natalis.se
Postat av: G I N A ~

Fräsigt! :)

2014-03-10 @ 16:17:22
URL: http://kissen.se
Postat av: Anna

Förstår dej helt och fullt, längtan till bebis ska komma är nästan olidlig just nu. Har allt klart med kläder o allt, vågade vara tidig denna gången. Köpte lite nya kläder, babyskydd, och babynest för ett par veckor sen och så tidigt har jag aldrig gjort nåt sånt förut. Kankse för att jag känner mej säkrare denna gång även fast jag har dessa förbaskade smd o allt runtekring. Men känner att deta var verklige meningen att det skulle bli. Helt oplanerat men ändå sååå förbaskat lyckat på nåt vis. På onsdag är det v28+0 då har jag exakt 9 veckor kvar kaan längta mer?! Massor av kramisar

2014-03-10 @ 17:14:51
Postat av: FAMILJEN LINDVALL, MAMMA TILL 3 SMÅ TROLL OCH MIN RESA FRÅN FETMA TILL NORMALVIKTIG. DET HÄR ÄR VÅRAN VARDAG!

Tänk att snart har ni 6 barn, lite avis är jag allt men än får det vänta med fler barn för våran del ;) ska försöka komma i mål med min vikt först. Det är så härligt att se alla din fina barn, du tar så härliga kort! Ha en fortsatt trevlig måndag! Linda

2014-03-10 @ 17:57:09
URL: http://lindvallfamiljen.blogg.se
Postat av: Camilla 33 år och 10 barnsmamma

Oo vad gulligt.roligt när dom börjar prata :-D
Kram Camilla

Postat av: peachbeast

Vad roligt att Olivia pratar så mycket. Victor som är 1,5 pratar nästan ingenting. Han kan säga mamma, nää, den och heyåå (hej då). Men vilket kroppsspråk ungen skaffat sig. Han gör sigmminsann förstådd ändå :-). Fast jag längtar efter att han börjar prata på riktigt.

2014-03-11 @ 00:26:53
URL: http://supermancat.blogspot.com
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback