Tillbaka till verkligheten

Japp, nu är vi tillbaka till verkligheten och alla dess vardagliga rutiner.
Det var en stor dag för mina fina grabbar Danilo & Jonathan idag- dem började på stora barns-avdeningen.
Våra barn går på svensk förskola fast i finsk-talande avdelningar här bredvid där vi bor och där har dom två avdelningar. Ett för barn på 1-3 år och den stora för barn 4-5 år.
Så nu är alltså alla 4 Gonzalez syskonen på samma avdelning.Smiley
Ska bli kul att höra hur dagen har gått och dom kunnat hålla sams där. Kan tänka mig att dom tycker att det är kul att alla är på samma ställe, samtidigt som dom ju lever i en klunga, dom är jämt ihop, jämt tillsammans.
Efter sommaren ska Nicole börja på 6-årsverksamheten. Första gången hon provar sina egna vingar.
 
Vad tyst det är här nu.
Olivia ligger och sover. Jag har ringt några viktiga samtal och så har Snuttis och jag städat lite i Nicoles rum.
Häromdagen kom Mummu med en matta till oss- mattan som jag och min syster hade i vårt rum när vi var små. Passar perfekt i Nukkes rum. Lite nostalgi känsla över det.
 
Medans jag fixade och donade så passade Olivia på att spana i syrrans prylar.
 
Vid frukostbordet tidigare imorse...
 
Idag har vi inga planer alls. Jag ska namna flickornas kläder och planera och fundera lite över rumsbytena.
Det här med loftsängar var tusen gånger svårare än vad jag trodde. Samma sak med att bestämma vagn och namn till bebisen, men mer om det strax...
Men nog om det nu, hur mår NI?
Återgår ni till jobb/skola idag eller är ni föräldralediga/annat?
 
Kram!

Kommentarer
Postat av: Therese

Rätt skönt med rutiner igen måste jag säga, ledighet är guld värt men det blir så snurrigt med dagar o datum o allt haha
Själv började jag jobba igår redan, men en röd dag ger lite extra på lönen sen :)
Hoppas barnen hade det bra första dagen på förskolan! :)

2014-01-07 @ 13:05:34
URL: http://nyutsidaa.blogg.se
Postat av: Emma Mamma till Eddie & Wilton

Vardagen rullar på som vanligt ingen direkt ledighet har vi haft här då jag jobbar inom vården så det ska bara bli skönt med normal vardag igen och vanliga dagiset då dom varit på annat dagis över jul/nyår

2014-01-07 @ 14:43:29
URL: http://eddiesmammaemma.blogg.se
Postat av: rebecca

Har läst din blogg ett tag och tänkte att det var dags att lämna ett litet avtryck :) du har så oerhört söta barn!
Jag har 4 vildingar, en 6 åring, en 5 åring, en snart 3åring och en liten 1åring som är enndag yngre än er minsta så är lite extra kul att läsa om dina barn när jag har jämngamla :)
Ha en bra dag! :)

2014-01-07 @ 15:19:09
URL: http://vildbattingar.blogg.se
Postat av: Mia

Jag pluggar till socionom på universitet så här rivstartade jag idag med en heldag i skolan med opponering av våra uppsatser på schemat. :)

Har ett problem som stör mig jättemycket! Då jag läser din blogg så öppnas det helt plötsligt ett nytt (helt vitt) fönster som är
Jättesegt att klicka bort. Har märkt att det händer samma sak då jag läser andra bloggar som har blogg.se, så problemet borde ligga där. Vet du vad det kan vara? Har pågått ca. 2 veckor nu. (Läser från mobilen)

:)

Svar: Tack för att du sa det, ska maila kundservice och fråga dom!
Me & My Baby Dolls

2014-01-07 @ 16:24:25
Postat av: Malin

Här börjas allt imorgon :/ känner smått panik över hur vi ska komma upp imorgon bitti.

Det här med rum är inte de lättaste ! Här sover gärna alla i samma rum och leka med leksaker är de dåliga på :( riktiga ute barn

Hoppas de gick bra för såhär första komma igång dagen :)

2014-01-07 @ 16:32:44
URL: http://www.wildkids.bloggplatsen.se
Postat av: Jennifer

Ja det kan nog bli spännande att ha alla syskonen på samma ställe. Men de har säkert jättekul, och när de väl gäller hänger nog syskonen ihop i vått och torrt. Lilla järngänget!
Här återgick vi till vardagen idag, har jobbar lite under mellandagarna på förskolan med endast ett fåtal barn (en för att vara exakt vissa dagar) , men nu var det back to reality! Vi började med en mjukstart med planeringsdag, men imorgon blir det full rulle igen med full barngrupp och nya inskolningar! :)

2014-01-07 @ 19:32:05
Postat av: Malin

Hej! Hittade din blogg när jag låg på förlossningen förra veckan med vÄrkstoppande dropp då våra tvillingar försökte rymma i v 31. Googlade lite på tidigt födda tvillingar och hittade hit! Vill bara säga att du verkar vara en underbar människa med en otroligt fin familj. Lycka till med nya bebisen! Så skoj att följa Er. Under denna vecka har jag hunnit läsa igenom hela bloggen, och framförallt dina inlägg om Neo-tiden, vilket har hjälpt mig otroligt mycket? Nu är jag i v 32+3 och bebisarna är kvar i magen, men det är otroligt skönt att se dina fina pojkar som ändå föddes när mina försökte smita.

Svar: Hej och hjärtligt välkommen hit! <3 Va kul att du gillar bloggen :)
Va skönt att dina tvillingar stannade inne ändå, varje dag extra i magen är guldvärt!
Hoppas att dom stannar inne ett tag till ;)
Håll mig uppdaterad för hur det går :)
Är du fortfarande inlagd?

Kram och lycka till!
Me & My Baby Dolls

2014-01-08 @ 12:07:01
Postat av: Malin

Nix jag är hemma nu, dock lite lugnare än innan, så gott det går när man håller på att ta körkort och vill ha detta klart innan bebisarna kommer och med en nästan-treåring ;)

2014-01-08 @ 20:36:13
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback