♥ Snuttis

Blog paus!
Olivia ligger och sover nu och jag har parkerat min häck här framför datorn med en kopp kaffe och en äppelmunk.
Har suttit i MVC´s telefonkö i en evighet idag och den första läkartiden dem har är om 2 veckor så jag fick en tid i Tyresö på torsdag istället.
 
Igår mådde jag mycket bättre redan, jag har verkligen tagit det lungt. Har avbokat alla playdates för denna vecka och jag bara är. Igår satt jag och Olivia i Bessas rum och drog ut alla hennes kläder för att namna dem. Så nu är äntligen alla barnens kläder namnade och markeringspennan får ligga i badrummet där jag kan kontrollera de kläder som kommer ut från tvätten.
På tal om tvätt- så har jag inte tvättat sen i torsdags! INTE likt mig då jag brukar köra minst 2 maskiner varje dag för jag vill inte ha en tvätthög där. Men nu har vi ingen torktumlare och ingen av oss gillar hur kläderna blir när man "lufttorkar" dem. Så tvätthögen bara växer och växer. Och växer. Sa jag förresten att den växer? För det gör den!
Skönt på ett vis att inte behöva tänka på tvätten faktiskt.
Så igår hade vi en väldigt lugn dag. Mummu var så snäll som hämtade barnen från dagis och kom hit med gofika.
Skönt att dom bor så nära oss. ♥
Mummu hade också med sig denna fina ljus dekoration till mig ♥ Världens bästa mamma! ♥
 
Och det här var sista bilden på mina kandelaber (heter det förresten kandelaber när det är på en fot?)
För vid middan sprack den längre av dem helt plötsligt och gick sönder. Buhuu... :(
Jag som gillade dom.
 
Nä så jag och Olivia har inte vart ute sen i söndags, idag behöver vi gå ut för lite friskt (kallt) luft.
Hon har vart förkyld också, så det har vart lika bra att ha henne hemma bara.
 
Idag har vi suttit i grabbarnas rum och jag har tittat på hur hon lekt och utforskat grabbarnas saker.
Hon passar på nu när ingen av syskonen är hemma och säger åt henne att låta bli favvobilarna.
 
Vi får skratta en väldans mycket åt/med denna goa tjej just nu. Hon är i en väldigt rolig ålder.
Hon tror nog att hon är större än vad hon är dock...
Imorse när jag stod i köket satt hon i vardagsrummet och det var väldigt tyst. För tyst. Det betyder alltid hyss.
När jag kom så tittade hon upp på mig och sa: "Uh oh!"
Då hade hon dragit ut alla blöjor och våtservetter och kom snabbt till mig och räckte mig handen.
"Olivia har du gjort det här??"
"Åååå-å!" sa hon allvarligt och nickade så hela håret rockade.
Smiley
Hon kan nicka huvudet som ett jag och skaka när det är ett nej.
När jag tog fram kameran så började hon le och säga "Shiiiii!"
Hon tar nog efter syskonen som ska skjuta filmstjärne leenden så fort kameran kommer fram och säga "cheeze!"
Hahaha....
 
Strumpor är inte roligt att ha på sig..
 
Precis innan jag la henne så hämtade hon sin napp och snuttis och gosade ner sig i snuttisen.
"Ska vi gå och sova?"
"Åååå-Å!" svarar hon och nickar. I love that!
 
Ops vad jag tjatar på om Olivia och allt gulligt som hon gör, men det är bara hon och jag på dagarna nu, det blir lätt så :) ♥                                                                                                                                                    

Kommentarer
Postat av: Kicki

Skönt att du känner dig bättre! Då har det nog gett resultat att du tagit det lugnt :-) Fortsätt så, så gott det går iallafall. Stor kram

2014-01-14 @ 12:15:16
Postat av: mummu till mybabydolls.blogg.se

Va kul att stöka på pojkarnas rum,när dem inte är hemma. :-))
Ooh va hon e go. Mummun rakas. ☆♡☆

2014-01-14 @ 12:21:17
Postat av: mummu till mybabydolls.blogg.se

Va kul att stöka på pojkarnas rum,när dem inte är hemma. :-))
Ooh va hon e go. Mummun rakas. ☆♡☆

2014-01-14 @ 12:21:49
Postat av: Mia från Skåne

Började nästan bli orolig när du inte bloggat idag...Jag har gått in och kollat flera gånger idag :-)

Så söt Oliva är! Hon verkar så lugn och snäll!
Såg på någon blid att hon dreglar för fullt...Tror du det är fler tänder på G?


Svar: Ja, nu dreglar hon som en bulldog! Båda framtänderna uppe är på g ;-) (vilket var på tiden) haha
Me & My Baby Dolls

2014-01-14 @ 14:42:25
Postat av: Hanna

Vilken fin ljusstake. Var har din mamma köpt den?

2014-01-14 @ 15:21:09
Postat av: Maria

Vilken härlig blogg du har!Jag undrar var den fina HOME-"ljuslyktan" är köpt?
Kram

2014-01-14 @ 15:21:37
Postat av: ♥ Sojka ♥

sv:Nämen gud vad roligt att dom var lika gamla! :) Nu börjar även andra tanden titta fram. :)
Tack vad söt du är. Det är mycket bättre nu. För man har fått lite distans efter allt som hänt. <3

2014-01-14 @ 16:03:57
URL: http://sojka.nu
Postat av: Hanna

Vilken fin ljusstake. Var har din mamma köpt den?

2014-01-14 @ 18:41:51
Postat av: coffeeandcupcake.blogg.se

Så fin ljusgrej :)

2014-01-14 @ 20:59:50
URL: http://coffeeandcupcake.blogg.se/
Postat av: Camilla 33 år och 10 barnsmamma

Älskar dina bilder ,så färgglada ..
Nu funkar det att gå in från mobilen,måste ha varit nått knas med förra mobilen..ler..
Kram Camills

2014-01-15 @ 10:27:11
URL: http://minstorafamilj.se
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback