Snart till läkaren :)

Idag ska jag åka till Tyresö barnmorksemottagning för att träffa en läkare. Här på våran MVC har dem nästa läkartid ledigt först om 2 veckor. Tur att Andres kommer och hämtar mig och Olivia dit.
Undrar om dom kommer att titta om det blivit bättre med tappen...?
 
Mummu ska hämta hem järngänget hem till sig från dagis eftersom vi hinner nog inte hem till hämtningen.
Ungarna var så fräcka igår att de ringde till Mummu och Puua och sa att dom ville komma hem till dem och äta korvsoppa. (Puua gör världens bästa) Såklart skulle dom laga det idag.♥ Mmm va gott. Kommer ihåg när pappa (<---Puua) gjorde det till oss när vi var små. Hoppas att dem sparar lite till oss också, haha..
 
Lite Olivia bus från idag:
 
En fråga om vagnarna bara- Emmaljungas Monkey och Viking- har dem samma chassi?
Alltså funkar ligg/sitt delarna från Monkeyn på en Viking chassi?
 
Eftersom jag inte får gå runt och städa och hålla på så ska jag fortsätta sitt här vid datorn och kolla lite vad utlands-resor kan gå på för hela vår familj, så får vi se om vi ens har möjlighet att komma iväg eller ej...
Det är ändå en del pengar som kommer att gå åt denna halvår- Danilo & Jonathans födelsedag i april, Nicoles i maj och Bessas i juni. Och en ny bebis...  Hmm.
Vi får se! Jag har ju fått en massa bra tips från er via bloggen och mail osv som jag ska kolla upp :)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Lycka till hos läkaren! Håller tummar och tår! :)

Fasen va härligt med en utlandsresa! Jag är inte alls nå förtjust i vintern o längtar som sjutton efter sol och värme! :-/ Får nog nöja mig med att drömma bra länge till. . Vi har ju precis köpt hus, så en utlandsresa är vääldigt långt bort här! Hoppas verkligen att ni kan komma iväg! :)

2014-01-16 @ 13:10:19
Postat av: marie

Lycka till i dag. Vad gott med korvsoppa

2014-01-16 @ 13:34:41
Postat av: Anonym

Hej! Ja det går att ha Monkeys sitt/liggdel på vikings chassi.

2014-01-16 @ 14:23:10
Postat av: Mia

Hej! Ja det går att ha Monkeys sitt/liggdel på vikings chassi.

2014-01-16 @ 14:23:42
Postat av: Mia

Hej! Ja det går att ha Monkeys sitt/liggdel på vikings chassi.

2014-01-16 @ 14:25:21
Postat av: Mia

Hej! Ja det går att ha Monkeys sitt/liggdel på vikings chassi.Jag har en superviking singel,valde den istället för viking pga det blir väldigt trångt med åkpåse.Kul att kunna byta färg på sufletten också!

2014-01-16 @ 14:32:08
Postat av: Mia

Hej! Ja det går att ha Monkeys sitt/liggdel på vikings chassi.Jag har en superviking singel,valde den istället för viking pga det blir väldigt trångt med åkpåse.Kul att kunna byta färg på sufletten också!

2014-01-16 @ 14:32:22
Postat av: Olivia

Hej! Vill bara tipsa dig om lite billiga rese alternativ. Jag tycker det är bättre att resa lite billigare och ofta än dyrt och mer sällan.

Både förra vintern när vi åkte till Thailand o nu när vi ska åka i sommar har vi hyrt hus på blocket. Det kostar bara någon tusenlapp i veckan och det är så skönt att kunna laga lite egen mat o så till barnen som inte alltid uppskattar riktigt stark restaurang mat som där finns i Thailand. Vi bodde på en svensk by där det fanns pool o restaurang. Stället hette Bali Residens och låg i Mae Phim nära Kambodja. Huset kostade 4000 för två veckor o resan ca 32 000 för 6 pers varav två barn.

Nu i sommar blir det en två veckors trip till Gran Alacant som ligger i Alicante provinsen (Spanien).Vi betalar 5000 för huset o ca 10 000 för flygresan. Två vuxna o två barn. Kostnader man kan leva med :)Hör gärna av dig om du har några frågor.

2014-01-16 @ 15:16:03
Postat av: Maria

Tipsar om Tripx.se, de verkar ha billiga all inclusive också precis som Nazar. DN skrev om resor med många barn i helgen också!

Hoppas du hittar en lösning, jag blev sjukskriven för sammandragningar och påverkad tapp i vecka 22, genom vila har det hållt sig så och nu är jag i vecka 38!

2014-01-16 @ 16:40:39
Postat av: lindisha6barnsmamma

håller tummarna att allt går bra

2014-01-16 @ 17:00:48
URL: http://lindisha6barnsmamma.bloggplatsen.se/
Postat av: Sandra

Hoppas allt gått bra idag hos läkarn. Kram Sandra

2014-01-16 @ 19:30:28
URL: http://ellva.blogg.se
Postat av: Emma

Varför är bloggen konstig när man kollar från mobilen? ( vet inte hur det ser ut på datorns eftersom kollar bara på bloggen från mobilen)

2014-01-16 @ 21:10:34
Postat av: Emma

Varför är bloggen konstig när man kollar från mobilen? ( vet inte hur det ser ut på datorns eftersom kollar bara på bloggen från mobilen)

Svar: Jag vet inte :-( Jag har mailat dem och väntar på svar.. :-(
Me & My Baby Dolls

2014-01-16 @ 21:10:36
Postat av: Ebba

Hur gick det hos läkaren?

2014-01-16 @ 21:25:17
Postat av: katja

Hej! jag kommer inte in på din blogg alls från mobilen.. :/ trodde de va fel hos mig men ser ju att fler har problem med samma..

2014-01-16 @ 22:21:01
Postat av: Ann-Sofie

Hoppas det gick bra idag! Kram

2014-01-16 @ 22:24:10
Postat av: Linda

Hoppas det gick bra idag! Kan vi inte få receptet på Puuas korvsoppa?

2014-01-16 @ 22:43:16
Postat av: madde-fembarnsmamma

Hoppas allt gått bra hos läkaren! Emmaljunga har jättefina vagnar och tycker att Viking såg jättefin ut, har själv en Donkey och är jättenöjd med den! Dock är bågen aningens störande som du säger, min man har fått ett x antal utbrott genom åren på den och även jag. Men är man en bugabooälskare så överlever man den ändå hehe Härligt med utlandsplaner, vi funderar också på en resa i sommar men det kostar ju som sagt en hel del när man är många:P Ta hand om dig och bebisen i magen! Kram

2014-01-16 @ 22:53:45
Postat av: Malin

Hoppas allt gick bra hos läkaren.
Kram

2014-01-17 @ 10:50:34
URL: http://wildkids.bloggplatsen.sr
Postat av: Tina

Monkeyn är väl den som har dubbla framhjul, vilket jag hört är väldigt tungstyrt!? Jag hade satsat på en Viking!

2014-01-17 @ 22:14:23
Postat av: Cassandra

vilka underbart söta barn du har :)

2014-01-19 @ 16:06:37
URL: http://cassandrawigh.blogg.se
Postat av: Trees, mamma i London

Vilken sööt frilla :D

2014-01-19 @ 16:10:23
URL: http://mangofisk.blogg.se/
Postat av: Maja

Den 4 September 2013 så åkte jag, min storasyster, lillebror, mamma och mormor till Turkiet. En riktigt skön familjeresa! Vi åkte till familje hotellet Prime Family Club. Det var verkligen en drömresa. Vi reste med Ving. Ber dig iallafall att kolla upp det för hotellet är verkligen för både barn & vuxna! Ha det bra!

2014-01-19 @ 16:18:31
URL: http://majalagemyrss.blogg.se
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback