Mått & Lek

Vi har bara tagit det lungt här hemma, jag har dock vart i lite olika rum och måttat lite.
Var ju tänkt att vi ska flytta in i Vanessas rum, men då mätte jag att vi får inte plats med våran säng, 2 byråer och en spjälsäng (sen till bebis) ! Gaaah, nu måste jag planera om. Igen!
Mummu är och hämtar hem Vanessa, Jonathan & Danilo från dagis nu. Det var meningen att jag skulle vara där nu, för TV/Radio är där och ska intervjua föräldrar och barn till något finskt program.
Men Nicole är sjuk och jag mår inte heller så bra, så vi stannar hemma.
 
Olivia och Nicole leker och har tittat på film.
 
Gullunge!
Hon har börjat säga sig namn nu också, fast hon säger "Liah" :) Ganska gulligt ändå tycker jag. ♥
 
Nu ska jag gå och titta på vad det blir till middag idag.


Kommentarer
Postat av: Johanna

Varför kan inte alla ha de rummen som de har nu? Får inte två spjälsängar plats i Olivias rum så småningom? :)

Svar: Nope det får inte plats. Vårat rum och Olivias rum är de minsta, får inte plats med en till säng, byrå och lillebrors saker där.
Och i vårt rum får inte heller en spjälsäng plats nu.
Me & My Baby Dolls

2014-01-21 @ 18:40:04
Postat av: Therese

Åh Liah vad gulligt! :)
Har du inte bilder på när du o Andres var små så man kan jämföra er med era barn? Sånt är så skoj :)

2014-01-21 @ 18:51:33
URL: http://nyutsidaa.blogg.se
Postat av: Ebba

Dem större barnen verkar så snälla med Olivia. Får hon alltid vara med och leka eller händer det att hon får utstå tjuvnyp och annat från de större barnen? Jag har två barn och där bråkas det titt som tätt. Oftast då den äldre som är på den yngre. Tycker det är jobbigt.

2014-01-21 @ 20:44:12
Postat av: Anonym

Skulle ni inte kunna göra ett eller två sovrum till barnen. De andra rummen blir då lekrum och pysselrum. Eftersom de fortfarande leker mycket ihop med leksakerna tänkte jag och så får de stora ändå en plats för pyssel och liknande som inte de mindre kommer åt.

Svar: Ett/två sovrum för alla barn?
Då skulle det nog inte bli så mkt sömn för någon av dem ;)
De samsas om leksakerna ändå, och vi bor inte litet, det är bara det att vi har en megastor säng, haha...:D

(Vi har en pysselskåp som Olivia inte kommer åt.)
Me & My Baby Dolls

2014-01-21 @ 20:49:29
Postat av: Charlie

Vad har Nicole för sjukdom? Jag tycker hon ser hur pigg ut som helst.

Svar: Hon klagade på halsont och så kräktes hon en gång :-/ Men hon var pigg direkt efter och åt som vanligt, så jag vet inte vad det där var ;-)
Me & My Baby Dolls

2014-01-21 @ 21:01:03
Postat av: Louise

Du jag funderade på att köpa dr.Mcstuffin doctorset till min dotter så hon älskar det programmet.
Ser att dina barn har det och jag undrar om det är värt priset?
Tyckte det såg ganska trist ut till så högt pris men funderar fortfarande på det.

Krya på er :-)

Svar: Vanessa fick sin i julklapp och hon älskar den! (Även syskonen som du ser ;)) Hur gammal är din dotter?
Me & My Baby Dolls

2014-01-21 @ 21:50:21
URL: http://malmomorsan.se
Postat av: kaffehörnan

Vad gulliga

2014-01-21 @ 21:52:09
URL: http://www.kaffehornan.se
Postat av: Ann-Sofie

Jättesöt bild på Olivia! Vet dom föresten varför din livmodertapp blir påverkad, om det är infektioner du får eller om den är försvagad p.g.a. annat. Jag födde dottern i V.27 men ingen vet varför hon kom för tidigt med sonen var jag livrädd att samma sak skulle hända men det gick bra, han stannade i magen till v.40. :)

Svar: Dom vet inte varför den är försvagad :/Jag har bara börjat öppna mig "tyst" :(

Hur gick det för din dotter? hur "stor" var hon när hon föddes?
Me & My Baby Dolls

2014-01-21 @ 22:02:40
Postat av: Ann-Sofie

Hon har autism fast det är inte ordentligt utrett sen har hon adhd men det är inte så konstigt att hon fick skador då vi inte hann in till sjukhuset (var i fjällen). Hon vägde 1,1 kg när hon föddes.

2014-01-22 @ 19:29:27
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback