... Och Lördagen fortsätter....

Jag är så sugen på att göra om en massa här hemma, fixa och dona och boa.
Inredning är bland det bästa jag vet.
Om vi bara kom i skott med tapetköpet så skulle bollen vara i rullning med rumsbytena.
Men allt kostar ju pengar, så är det bara. Det finns så mycket fint som man vill ha, men pengar växer inte på träd! (inte här i närheten iaf?)
 
Har köpt några grejer som jag lagt undan, ska ta fram dem när vi börjar fixa. Lite ljus och några nya mattor.
 
Många av er har gett råd osv kring rumsbytena, tackar för dem. :)
Kruxet är inte hur barnen ska få plats, kruxet ligger på vart våran jätte säng ska få plats! Smiley
Såhär kommer det att bli:
Vanessa ska flytta till rummet som vi har nu.
Nicole ska flytta till rummet som Olivia har nu.
Dessa två rum är de minsta av alla 5 sovrum och ligger vägg i vägg och det blir såå kul att den lilla dörren mellan rummen kommer till anvädning igen.
Danilo & Jonathan fortsätter att dela det största rummet, fast med lite nya möbler och inredningsdetaljer till.
Vi ska flytta till Vanessas rum men jag måste fortsätta planera vilka möbler som får plats där inne... Våran säng tar så mycket plats och det måste rymmas en spjälsäng till lillebror och en byrå där också.
Olivia ska flytta till rummet mittemot våran rum, rummet som idag är Nicoles. Det är det näst största rummet och den ska hon dela med lillebror sen när det är aktuellt.
 
Så det är en massa möbler som får flytta runt bland alla rummen.
Nu låter det kanske som riktigt jobbigt och tråkigt i era öron, men jag äääälskar det.
En massa "nya" rum att inreda plötsligt. ♥
Jag ser det redan framför mig (med några mindre frågetecken) och det kommer att bli sååå fint! I can´t wait!
 
Vi ska få 2 st såna där expedithyllor med 4 hyllor var från barnens kusin Emma. Tänkte ha dom i Olivias rum, men vi får se... ;)
 
Ikväll ska tjejligan iväg på kryssning, hoppas ni får det jätte kul!!! ♥
 
Insåg att jag inte hunnit ta kort idag, så jag var iväg och knipsade några nu, haha...
 
Danilo leker med sitt slott...
 
Nicole leker med prinsessan Sofia i sitt rum...
 
Och nu tror ni säkert att det är jätte lungt här hemma och oj vad fint barnen leker för sig själva. Så är alltså icke fallet. Vet inte hur många bråk vi fått avstyra här hemma och hur många gånger dom blivit ivägslkickade till sina rum för bråk, gnäll och tjaffs. Att dom orkar reta och jävlas med varandra såhär?!
 
Olivia har fått en ny mössa och den går hon runt här med...
 
Andres håller på och lagar mat och jag viker tvätt. Meeeeera tvätt.
Jag får dock hitta en annan plats att vika dem på än golvet i vardagsrummet för nu har jag vikt samma tvätt 2-3 gånger, tack vare en viss liten "Liiah" som prompt ska hjälpa och slänga dem i andra rum... *suck*
Jag brukar vika i tvättrummet/badrummet, men det är ju fullt med tvätt där nu....
 
Ha en fortsatt fin lördag mina vänner! ♥

Kommentarer
Postat av: Laila

Jag älskar också att möblera om. Det tänkte jag göra innan vi får vår bebis..

Vilken söt mössa Olivia har. .

Älskar din blogg

Svar: Tack snälla! <3När blir det bebis för er?
Me & My Baby Dolls

2014-01-25 @ 18:25:53
URL: http://lalou.blogg.se
Postat av: Helena H

Håller med dig om inredning o möblering, är så otroligt kul! :-)
Tur att du la ut bild på Olivias nya mössa. Såg den igår på internet och blev så sugen på att köpa den åt henne. Passade henne perfekt ju. :-)
Ha en skön lördagskväll.
Kram från Söderhamn

Svar: Aww va gullig du är som tänkte på oss! Jag skulle bara in och handla en present till barnens kompis som fyllde år, men jag kunde inte motstå :/
Me & My Baby Dolls

2014-01-25 @ 19:46:08
Postat av: Elin Fennander Sahlberg

Jag bara älskar hur du låter bli att glorifiera vardagen.. Samtidigt som du dyrkar ditt kaos!! Det är för mig, en riktig mamma.

Svar: <3
Me & My Baby Dolls

2014-01-25 @ 22:58:16
URL: http://wilhelmsro.com
Postat av: Elisabeth

Du får börja lära flickorna att vika tvätt snart. De kan börja med sin egen. En liten veckopeng kanske kan få dem med på noterna. :-)

Svar: Joodå, dom är med på noterna- utan veckopeng, men då blir det inte vikt ordentligt så att dom håller sig utan skrynklor i byråerna ;) hahaha..
Me & My Baby Dolls

2014-01-25 @ 23:23:41
URL: http://babydiamond.bloggplatsen.se
Postat av: peachbeast

Att du orkar ta itu med allt bråk och tjafs om och om igen varje dag är jag grymt imponerad över! Värsta supermamman! Jag brukar ge upp stundvis och låta dem bråka själva tills det börjar bli "blodigt". Lilla victor har bra kastarm oxh är snabb med småbilarna. Stackars Arvid brukar inte slå tillbaka men idag såg jag honom slå lillebror. Inte lätt att vara storebror alltid och inte lätt att vara lillebror heller :-(

2014-01-26 @ 20:57:19
URL: http://supermancat.blogspot.com
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback