Lördag idag

Hej snöiga lördag!
 
Jisses vad det fortsätter att snöa. Det blir inte kul att skotta fram bilen om vi ska åka och handla idag, med tanke på att den stått still i några dagar. Skön väckning fick jag imorse (igen) vid 4:45. Plogbilen. Lät som om den drog med sig asfalt och allt precis utanför oss. Som tur var stördes inte resten av familjen av det och jag lyckades somna om efter ett tag. Det är bra att dom plogar, annars hade man väl klagat på det också. Men ändå.
 
Igår var vi hos Mummu & Puua. Syrran och hennes två barn Felicia & Dewin kom dit också.
Fullt hus och barnen satte igång att leka med varandra.
 
Vi hade intressanta diskussioner om människo kännande, nån kurs som syrran varit på och jag kommer ju inte ihåg vad den hette. Men riktigt intressant.
Ni ser ju att Olivia också var väldigt intresserad...?
 
Eftersom syrran och vi bor nästan grannar så gick vi hem tillsammans. Felicia fick dra hem alla barn i Dewins snowracer, haha..
 
Kvällen var lugn igår, vi hann bada, tända en massa ljus och äta middag innan Andres kom hem från jobbet.
När Olivia slocknade vid 19:15 så tog vi fram chips och tog det lungt och tittade på Fångarna på Fortet.
 
Nu ligger Olivia och sover och jag kämpar för att järngänget ska vara tysta!
Den här tiden på dagen är guldvärt för mig, jag får samla mina tankar och krafter i lugn och ro och skriva några rader här medans resten av järngänget brukar titta på nån film och varva ner. Hatar bara att behöva tjata och gnälla att dem ska dra ner på tonläget så att dom inte väcker Olivia....
 
På förmiddagen har dem lekt affär. Tagit en massa köttbullar som dom mosat i bitar så det luktar köttbulle i hela grabbarnas rum.... tack för det liksom. Gissa vem som får skura bort allt kladd?
 
Ta mig inte fel här- barnen städar sina egna rum. Det "ansvaret" ligger på dom. Visserligen kan jag hjälpa till ibland, men de sköter städningar av sina egna rum själva.
Och allt mos av köttbullar fick dem städa upp själva, jag fick bara skura med trasan eftersom det blir fettmärken precis överallt... 
 
 
Har läst era kommentarer om resorna, vart hittar ni så billiga?
Vi vill resa till Spanien. Just för att barnen ska lära sig spanska också och det underlättar att Andres kan språket. Och han vill inte till Turkiet osv. Vi vill åka All Inclusive. Det blir bäst så för våran familj.
Helst i två veckor. Det ska vara pool och barnpool och lagom långt till stranden och fint/fräscht hotell. Jag trodde att 6-års verksamheten var obligatoriskt, så därför tänkte vi åka så att vi skulle vara hemma innan skolstart.
Men jag kanske ska kolla hur mkt det går på efter skolstart.
Det kostar mycket, vi är många. Som dom säger- som man bäddar får man ligga. Smiley
Och kommer vi inte iväg nu i sommar så är det ingen katastrof direkt. Vi gör så mycket här runtomkring ändå. Det är nog bara jag som är sugen på en riktig solsemester. Barnen vill bara åka till stugan i Trosa.
Att Andres skulle dra ner på cigaretter och barnens lördagsgodis finns inte med på kartan. Smiley
 
Men visst är det mycket annat som görs under sommaren.
Hur som helst blir det helt toppen vare sig vi åker eller ej. Vi har mycket att se fram emot ändå. Men om vi skulle vinna en fet lottovinst skulle jag då inte tveka... haha..
Och jäklar att vi måste förnya våra pass också, 8 st pass... BOOM.

Kommentarer
Postat av: Sandra

En snabb fråga; jag har sett att ni varit till kataach någon gång. Är det något att ha för större barn 7-12 år. På bilderna på deras hemsida att det bara är småbilar att åka i och små lekstugor. Finns det stora klätterställningar inne typ andra lekland?
Tacksam för snabbt svar då vi är bjudna på kalas där imorgon och funderar på om syskonen ska följa med!
Sandra

Svar: Hej!Vi har aldrig varit på Kataach :/ Däremot Lek Vegas ;)
Jag har tyvärr ingen aning hur det är där. Kram
Me & My Baby Dolls

2014-01-18 @ 12:02:34
Postat av: Maria

Hej:) Man får ledigt från skolan när barnen är så små! Vi åkte en vecka i augusti tre dagar efter skolan börjat, å det var nästan halva priset för oss, två vuxna å fyra barn! Lycka till å jag hoppas ni finner en härlig resa till er:)

2014-01-18 @ 13:03:29
Postat av: Malin - gravid med tvillingar

Hej! Hihi jag hoppas du har rätt, skulle vara skönt om dom kom
idag!! :) börjar bli riktigt tungt nu! Funderar nästan om
dom tänker stanna där för evigt!

Hinnsvepningen va inge vidare, hoppas jag inte behöver göra det igen! :(

Va roligt! Ni är så underbara! Jag bor i Hofors , strax utanför Gävle! Så ungefär 20 mil till Stockholm ! Men det kan nog fixas!
Skulle vara jätte roligt!!! :)

Många kramar <3

2014-01-18 @ 13:27:28
URL: http://blogg.loppi.se/tvillingmorsan/
Postat av: Maria

Vi har också en sexååring och åker en bit in i septmber. Lite billigare och inte fullt så varmt för vår nya lilla bebis som ska med. Det är inte skolplikt i sexårs och jag tror att mitt barn acklimatiserar sig snabbt ändå trots lite frånvaro. Nazar har väl ett hotell i Spanien också? Tipsar igen om Tripx.se.

2014-01-18 @ 16:13:20
Postat av: Sandra

Tack! Någon annan kanske vet?

2014-01-18 @ 17:24:23
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback