Fika hos Mummu & Puua

Det blev inget besök till ankdammen igår. Det var mörkt, blött och duggregnade, så vi bestämde oss bara för att ta en promenad hem till Mummu och Puua dit även min bror Stefu och hans dotter Emma kom.
 
Här prominixade vi, jag tänkte att vi stannar för att ta bild för att fånga upp hur dimmig vägen framför oss var, men jag lyckades visst inte med...
Smiley
Och Jonathan var skit tjurig för att jag stannade och bad om en bild. Han och Vanessa bråkade nämligen hela tiden vem som skulle gå på högersidan av vagnen... det är jobbigt att komma överens just nu tydligen...
Mummu med Olivia och med Danilo...
 
Puua med Olivia & Tantan (=Jonathan)
 
Puua byggde lego med barnen, ett högt torn blev det även denna gång.
Mummu höll på att få hjärtattack över att tornet skulle välta på bordet på alla ljusen...
 
Haha, vem annars...
En sån här borde jag också skaffa mig. Hur smidigt som helst att plocka upp leksaker med!
 
Lillsyrran tyckte att det såg roligt ut, så hon tänkte bara norpa den från brorsan, och när han säger emot så blir det skrik och krokodiltårar...
 
Lilla drama prinsessan...
Kusinen Emma kom och tröstade snabbt.
 
Idag skulle Puua åka till syrrans (och våran ;) ) stuga ute i Trosa och bygga på nånting nytt.
Jag längtar så mycket efter sommaren, och våra mysiga dagar vid stugan. Syrran köpte ju 2 stugor ute vid Trosa förr förra hösten och jag har typ paxat en av dem. Hahha... Hon och barnen har huvudstugan och jag har tagit över den lilla stugan. Helt perfekt för oss. Smiley
Och nu till denna sommar har vi en ny familjemedlem där. ♥ Mummu och Puua har köpt en husvagn som dom har där på tomten också, så alla får plats.
 
Slut på planer har syrran inte när det gäller stugan. Nu ska det byggas dusch och bastu tydligen, hihi.
Ni får se på fler bilder därifrån strax.
 
Olivia ligger och sover (= bästa tiden att blogga) och resten av syskonen sitter och tittar på Astrid Lindgrens jul.
Nu är alla julprylar nere i källaren. Andres var ute på balkongen och tog bort våran julbelysning denna förmiddag.
Han passade på att rensa och göra snyggt där ute igen. Dammsuga och plocka bort onödiga prylar. Det samlas lätt skit därute mao. Förhoppningsvis trivs råttorna inte där längre!
Vi har en råttfälla vid balkongsräcket, och än så länge har inget nappat, och jag har inte sett några fler råttor efter den där lördagen då jag fångade den på film. Yack!
 
Nu ska jag fortsätta mina planer med rumsbyten. Håller er uppdaterade. ;)

Kommentarer
Postat av: Emelie

Hej! Vilka fina leggins Olivia har! Vart är dom köpta? Mvh

Svar: Tack! de är från H&M :)
Me & My Baby Dolls

2014-01-04 @ 19:46:28
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback