Vi försov oss!

Hola!
Imorse försov vi oss- för första gången ever!
Det var så att jag ju var helt finito igårkväll och somnade redan vid 20.30- varav jag glömde sätta på mobilens väckarklocka. Jag ville ju se klart på Kim & Kourtney take Miami, men det var inte mina ögon med på.
Jag vaknade vid 8:15 idag av att Bessa viskade "hur gör man för att kunna sova längre?"
Jag trodde att det var natt fortfarande och kollade klockan och fick lite bråttom upp.
Snabbt fixa frukost och be barnen klä på sig, fixa hår, borsta tänder och så kom vi iväg och var framme i tid också.
Sista dagen på dagis för mitt järngäng, sen har dem ledigt i tre dagar igen. (de är alltid lediga på fredagar)
 
Jag har mått väldigt dåligt idag, men det börjar kännas bättre nu. Enorm yrsel, värmeböljor, illamående och väldigt matt känsla. Riktigt obehagligt. Jag låg på soffan i över en timme utan att kunna resa mig upp, jag var helt säker på att jag skulle tuppa av då. Olivia behövde gå och sova och jag kunde inte ens gå upp och lägga henne.
Till slut tog jag mig i kragen, släpade mig upp och la henne och hämtade massor av dricka. Det verkade hjälpa, nu kan jag iaf sitta. Men anstränger jag mig blir det helt galet.
Jag borde fixa tvätten och dammsuga- men jag kan inte just nu.
Vad är det nu som händer?
Får jag skit för att jag sagt att jag mår sååå bra....? Crap.
 
Anyways...
Häromdagen tog Danilo min mobil och ville ringa till sin kärlek Anna. (min brors fru) Han frågade om hon inte kunde komma över på fika. Alltså jag skojar verkligen inte, ni ska se hur Danilo blir när han pratar eller ser Anna. Han blir så generad, blyg och kärleksfull. Såklart kunde hon inte säga nej till honom, så han ställde sig vid fönstret för att se henne komma. Den första han såg var Stefu (min bror) och han utbrister ledsamt: Oh nooo....
Sist Anna var här kom hon ensam med Emma och då lämnade Danilo inte hennes sida och sa hela tiden hur bra det var att inte Stefu följde med så dem fick lite lugn och ro. Hahaha, gissa om morbror Stefu börjar bli nervös? Hahaha...
 
Olivia har hittat sig ett jätte bra gömställe... hon tror att det räcker bara hon gömmer sitt huvud..
 
Såhär kan man också fördriva tiden när man väntar på mat....
 
Kojbygge i vardagsrummet, som slutade med bråk såklart.
 

Det har gått jätte bra för barnen på dagis dessa dagar. Danlo & Jonathan har ju börjat på stora barnsavdelningen och trivs där jätte bra. Varje morgon när vi gör oss klara för dagis så påminner dom mig att dom ska vara med stora barnens idag också.
Hur mår ni idag? Börjar längta till helgen?

Kommentarer
Postat av: Anna-Lena- mamma till 4 trollungar

Vi försov oss också idag. Haha kanske är en försova sig dag idag :-)
Trist att du inte mår bra. Hoppas de bara är en engångs grej.

2014-01-09 @ 13:43:18
URL: http://annalenanordmark.blogg.se
Postat av:

gud vilka söta barn:D

2014-01-09 @ 15:46:30
URL: http://xolizzie.blogg.se/
Postat av: Nathalie

Alla försover sig någon gång, otroligt att ni inte gjort det tidigare. Men själv är jag sådan som känner på mig ifall jag sover längre än jag ställer klockan. Kan vara svårt att vakna fastän jag har högt ljud på mobilen.

2014-01-09 @ 16:42:14
URL: http://slapparnatta.blogg.se
Postat av: Malin, gravid med tvillingar

hihi vilken myskille! :D

2014-01-09 @ 21:06:15
URL: http://blogg.loppi.se/tvillingmorsan/
Postat av: Ebba

Tycker jättemycket om din blogg och blir lite nyfiken på vad du jobbar med när du inte är föräldraledig? Sen undrar jag om du och/eller Andres är uppväxta i Haninge?

2014-01-09 @ 21:28:33
Postat av: Eva

Hej! Efter ert senaste gästinlägg hos Mirka,har jag hittat till er Toppenbra blogg.Läser här nu varje dag o tycker ni är en underbar,perfekt familj!Då jag är ganska ny läsare,undrar jag om ni har lust att skriva ett inlägg om bl.a din o Andres familj(typ hur många syskon,syskonbarn ni har,vilka intresse du o Andres har och hur många barn du o Andres vill/önskar ha/få........gärna att ni berättar lite om era förlossnigar,om ni haft lätta,jobbiga,komplicerade,vaginala,kejarsnitt......o.s.v. Brukar ni ha en frågestund här då o då eller? Vore roligt,i alla fall! Tack för en jättebra blogg! :)

2014-01-09 @ 22:41:23
Postat av: Eva

Hej! Efter ert senaste gästinlägg hos Mirka,har jag hittat till er Toppenbra blogg.Läser här nu varje dag o tycker ni är en underbar,perfekt familj!Då jag är ganska ny läsare,undrar jag om ni har lust att skriva ett inlägg om bl.a din o Andres familj(typ hur många syskon,syskonbarn ni har,vilka intresse du o Andres har och hur många barn du o Andres vill/önskar ha/få........gärna att ni berättar lite om era förlossnigar,om ni haft lätta,jobbiga,komplicerade,vaginala,kejarsnitt......o.s.v. Brukar ni ha en frågestund här då o då eller? Vore roligt,i alla fall! Tack för en jättebra blogg! :)

2014-01-09 @ 22:43:45
Postat av: kaffehörnan

Oj kan hända den bästa

2014-01-10 @ 00:12:57
URL: http://www.kaffehornan.se
Postat av: FAMILJEN LINDVALL, MAMMA TILL 3 SMÅ TROLL OCH MIN RESA FRÅN FETMA TILL NORMALVIKTIG. DET HÄR ÄR VÅRAN VARDAG!

ja det är jobbigt att försova sig, hoppas dagen blev bra ändå :)

2014-01-10 @ 09:25:19
URL: http://lindvallfamiljen.blogg.se
Postat av: Anonym

Er så imponert over hvor ryddig du har det når du har så mange barn. Et navneforslag Aiden.

2014-01-10 @ 11:13:47
Postat av: Lisa Alström

Jag har hittat en väckarklocka online som jag har börjat använda. man kan välja ett youtubeklipp som spelas när alarmet går. Bara ett tips så man inte försover sig :)

Svar: Haha, va smart :) Jag vaknar alltid av min väckarklocka, men nu hade ag "bara" glömt att sätta på den kvällen före ;)
Me & My Baby Dolls

2014-01-28 @ 09:46:16
URL: http://www.xn--vckarklocka-l8a.com/
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback