BARNVAGNSDJUNGEL !

Det här med att välja barnvagn är ju rena rama djungeln.
Att det ska vara så svårt att hitta den vagnen man vill ha, vagnen som uppfyller ens önskningar och behov!
 
Jag har haft siktet inställt på Bugaboo Donkey Duo, den verkar vara hur bra som helst.
Men varför så jäkla dyr? ca. 17 000 kr- för en vagn?! Ångest.
Är det ens värt dem pengarna.....?
Häromdagen åkte vi till Port73, handlade, lekte en stund på lekstället där, och sen smög jag Emma och Olivia iväg till Babyproffsen.
 
Jag ville kolla på vagnar och provsitta Olivia i dem jag funderat på.
Eftersom Andres inte är så intresserad stannade han med resten av järngänget.
 
Först testade vi såklart Bugaboo Donkeyn.
 
Jätte skön att köra- utan tvekan. Men jag gillade inte bågen så mycket. Varför kan man inte justera den, nu står den ju bara rakt upp? Den har mycket finesser som jag inte lärt mig något om ännu, men jag undrar om den inte kändes lite vinglig? Och sufletten kändes också vinglig?
Och så hade jag ju velat se hur vagnen ser ut i DUO läge, dvs med en sittdel och en liggdel.
Har hört många som har just Donkeyn att när man har den i DUO läge så vinglar och knarrar?
Så ska det ju inte vara om man betalar 17 tusen för den...?
 
Jag är en inbiten Emmaljunga fan, och dom vagnarna känns rejäla och trygga. Men nu är det en syskonvagn jag ät ute efter och då tycker jag att Emmaljungan är för bred.
Men vad säger ni, ni som har Donkeyn? Vad är ni nöjda/missnöjda med den vagnen?
 
Jag tar gärna emot tips om vagnar, men jag har några krav dårå... ;)
 
- Det ska vara en syskonvagn på bredden.
- Något av de smalaste laget ändå.
- Det ska vara vändbara sitsar.
(Jag tycker att Olivia är för liten för att titta fram, jag vill kunna ha henne mot mig och framåt.)
- Stabil och trygg. Och snygg såklart!
 - Och eftersom Olivia kommer att vara ca. 1 ½ år när bebisen kommer så vill jag att hon ska kunna sova i vagnen.
 
Vad har ni för syskonvagn?
 
Nu har vi ändå lite tid på oss att fundera, men jag vill också vara säker på min sak och köpa en vagn som jag verkligen älskar. Andres är ganska trött på mina vagn "issues"- jag älskar ju allt som har med barnvagnar att göra och hade säkert bytt/köpt fler vagnar än vad vi har haft om inte han satte stopp för det. Han är lite som att man köper en barnvagn som man har tills det är dags för ingen vagn alls. Were did we go wrong... Smiley

Kommentarer
Postat av: Maja

Har inte en Donkey ännu men ska beställa i helgen, vi får syskon i mars o har 2 år mellan våra barn.
Tänkte väl mest säga att man kan beställa Donkeyn från Holland på t ex babyplus.nl o då går den "bara" loss på ca 11-12000 istället för de överpriset som svenska butikerna tar.
Litet tips bara om det nu blir den ni väljer =)

Svar: Jo jag har läst att man kan beställa den därifrån, men hur blir det med reklamationen då?
Me & My Baby Dolls

2014-01-09 @ 11:24:07
Postat av: Maja

Jag har läst i olika forum och det verkar inte vara några problem alls med reklamationer, oftast behöver man bara fota/filma felet o skicka till dem i mail o så får man nya delar. Man behöver alltså inte ens skicka tillbaka det trasiga.
Vi köpte en Bugaboo Cameleon till vårt första barn i butik och jag kan säga att det var inte så enkelt att reklamera där så vi tänker iaf chansa o beställa från den sidan jag nämnde så får man hoppas på det bästa =)

2014-01-09 @ 12:07:42
Postat av: Camilla

Hej! Vi har en donkey och är jättenöjda. Min sin är nu 3 år ich sitter fortfarande bra i den. Vi har beställt från Holland. Vid ev reklamation filmar man felet och sen skickar dom den delen det är fel på. Älskar min vagn :)

2014-01-09 @ 12:30:27
Postat av: Taru

Halloj! Jag vet flera med Donkey och alla är så nöjda med dom.
Är ju själv helt såld på bugaboon.
Måste du köpa en sprillans ny? Det finns ju hur fina vagnar som helst som bara är användna 1 år som du kan köpa billigare.
Du kan köpa olika färger på suffletter , sitt tyg , liggdels lock m.m

2014-01-09 @ 12:34:20
Postat av: Josefin

Baby travel Las Vegas kostar ca 5000kr och verkar stämma rätt bra överens med det du är ute efter.

2014-01-09 @ 13:12:30
Postat av: Hanna

Som de flesta sagt så kan du beatälla från holland. Jag betällde min vagn därifrån. Fick garanti i nått år med men den har jag inte behövt använda än. Och deSutom kostade vagnen ca 7000kr istället för 11 som den kostar här hemma i sverige. Snabb leverans va det med. Trodde det skulle ta några veckor att få hem den så jag beställde när jag var i v 20 men vagnen kom enda fram till dörren efter bara 5 dagar!!! Iaf sidan heter babyhuys.nl och där kan du välja vilken vagn du än önskar. Lycka till!! :-)

Svar: Tack för tipset!
Me & My Baby Dolls

2014-01-09 @ 13:18:32
Postat av: Anna-Lena- mamma till 4 trollungar

Jag har en Britax B-Dual. Är dock inte på bredden utan man har en under. Har vart emot de innan men de funkar faktiskt bra. Har dock inte haft bebisen i ännu för de har spöregnar varje dag ännu.

2014-01-09 @ 13:55:01
URL: http://annalenanordmark.blogg.se
Postat av: Anonym

Babyjogger city select då? :) googla den!

Svar: Jag hade den när tvillingarna var mindre, men jag gillar inte hur den ser ut med liggdel i😁
Me & My Baby Dolls

2014-01-09 @ 14:15:30
Postat av: 7 barnsmamman

Hej!
Jag har oxå en bugaboo donkey. Å jag är helnöjd.
Jag köpte min begagnad och den har funkar kanon.
Det finna massor av fina begagnade, bara man vet vad man ska kolla efter. ( ev fel)
Och det som är ett stort + är ju att användningstiden är så lång på den tack vare att man kan göra om den till en mono. Helt toppen!!
Och så älskar jag att det finns så många tillbehör till den.
Jag kan varmt rekommendera den :)
Lycka till i vagnletandet.

2014-01-09 @ 14:37:38
Postat av: Johanna

På babyshop.com kostar den 14 800kr.

2014-01-09 @ 14:38:03
Postat av: sandra

http://www.syskonhuset.se/basson/145-basson-duo-syskonvagn.html

Denna syskonvagn hade en vän till mig :) Bra vagn för en liten peng =)

Svar: Tack, ska kolla upp den vagnen 😊
Me & My Baby Dolls

2014-01-09 @ 14:41:44
Postat av: Carolina

Gå med i gruppen "barnvagnar!" På facebook :) där kan du fråga och får hur många svar som helst från kunniga personer :)

2014-01-09 @ 15:13:11
Postat av: Johanna

En Beemoo Syskonvagn L.A kanske?
På Jollyroom.se så har den sänkt pris nu.

Svar: Tack ska kolla upp ;)
Me & My Baby Dolls

2014-01-09 @ 17:35:12
Postat av: Sandra

Hejsan!
Emmaljuga har kommit med en ny som e smart och mindre, Viking tror jag den heter

2014-01-09 @ 17:49:20
Postat av: josefin

Hade en donkey, sålde den snabbt. Är inte värd pengarna!
Jag har fått tre barn på 2,5 år så jag har testat en del vagnar :)
Just nu har jag en emmaljunga super viking, älskar emmaljunga!

2014-01-09 @ 18:49:35
Postat av: Nua

Min bästa vän fick barn i december och har beställt från babyhuys.nl och berättade att om man mailar dem innan så får man en kod som ger 15% rabatt. Bra att veta om ni beställer därifrån. :) lycka till!

2014-01-09 @ 19:14:12
URL: http://www.nuas.blogg.se
Postat av: Anonym

Har också en Beemoo syskonvagn och är super nöjd med våran. Dock sitter dom inte bredvid varandra men båda sitsarna kan justeras framåt lr bakåt och de kan även sitta mot varandra :) Man lyfter även bort sitsarna jätte enkelt. Billig och super bra, köpte våran från Jollyroom.

2014-01-09 @ 19:37:37
Postat av: Madde

Jag hade basson duo till mina kiddosar. Smal men ändå rymlig (min treåring fick plats utan problem), vändbara sitsar o stora svängbara hjul.

Det enda som var negativt med den var väl hjulen. Skumhjul som det fastnar en miljon stenar i om man går på grus o så. O så var den ganska tung att köra om det var mycket oplogad snö.

Men lätt värd sina pengar och lätt att sälja vidare upptäckte jag. Kanske värd att kolla på ämdå. =)

2014-01-09 @ 19:40:48
Postat av: Katja

Hej!

Kronan kommer att presentera sin syskonvagn snart o den ska vara på bredden och svängbara framhjul... Har själv en Donkey som jag är nöjd med, men man kan ju alltid byta ifall Kronans verkar vara bättre.

2014-01-09 @ 20:21:17
Postat av: Anonym

Om du gillar Emmaljungas vagnar tror jag inte Bugaboo är rätt för dig! Emmaljunga är stabilare och känns inte så skranglig... Som ovanstående skriver har ju Emmaljunga en modell som heter Viking, som verkar riktigt bra!

Svar: Men den är väl ca. 11 cm bredare också? :-/
Me & My Baby Dolls

2014-01-09 @ 20:38:03
Postat av: Yvette

Joolz har ju nyligen släppt en duo vagn !
kanske det kan vara något för er ?

2014-01-09 @ 21:08:54
Postat av: Maria

Jag köpte Donkey när vi väntade tvåan och är helnöjd. Vi hade Bugaboo Cameleon till ettan så var vana vid typen av vagn ska sägas. Den är väldigt flexibel, känns stadig även med ståbräda och större syskon. Ettan satt bra tills hon var 4 år vid behov. Går bra även i snö med låsta framhjul. Lätt att köra även med två barn av oliak vikt och last. Vår är köpt utomlandsifrån och reklamationer har hanterats direkt med Bugaboo, inga problem alls. V köpte när den var ny 2011 så jag har inte tittat på alternativ som är nyare, kanske finns det mer att väla på nu. Barnvagnsblogg är mitt tips utöver FB-gruppen du fått tips om. Går och väntar på nr 3 nu vecka 37 så snart kommer den till användning som Duo igen. Tack för en bra blogg!

2014-01-09 @ 21:27:11
Postat av: Katt

Hej!
Det finns en sida som heter www.barnvagnsblogg.com - tjejen som recenserar vagnar där ska nu nämligen också få ett till barn så även hon provar tvillingvagnar/syskonvagn. Hon har även en hemsida som heter www.hittabarnvagn.nu där man fyller i sina kriterier och de vagnar som stämmer bäst in dyker upp.
Hoppas dessa länkar hjälper dig i jakten på den perfekta vagnen, det är en riktig djungel haha :)

Svar: Tack så mycket!
Me & My Baby Dolls

2014-01-09 @ 21:30:19
URL: http://alexanderdominic.blogg.se
Postat av: Helena H

Superbra sida som du fick tips på,den där man kan jämföra vagnar!
Toppen att kunna skriva vilka krav man har o sen jämför de man får upp. :)
Jämför dom noga och gå efter det som känns bäst passande för dig/er.
Lycka till! :)
Kram från Söderhamn

2014-01-09 @ 22:35:38
Postat av: Anna

Hej! Donkeyn är absolut bäst tycker jag ;) Köpte den från utlandet butiken MM och fick donkey dou, åkpåse och bildtolsadapter för 13.000kr tror jag det var. Råkade ut för ett sånt där knarrchassi, mailade och fick ett nytt inom en månad. Har inte haft några problem alls med MM eller Han som han heter som äger butiken. Har en kompis som precis köpt ett Bee+ inkl solsufletten till den och hon betalade 4000kr för allt. Sa till min man att denna vagn kommer jag ha tills den "dör" brakar ihop typ som en bil ;) och tur var väl det för i maj kommer bebbe nummer 9 och jag längtar redan tills jag får fixa ihop liggdelen igen :D

2014-01-09 @ 23:02:00
Postat av: Johannna

Hejsan..
Brukar kika in då & då hos dig..
Har själv fler barn än genomsnittet..:-)

Bästa tvillingvagnarna genom åren har varit Urban jungel..den är dock bara framåtvänd..stora minuset.. Men ack så skön att köra..en slit varg ..aldrig behövt reklammera..
Köpte donkeyn för drygt 2,5 år sen och är supernöjd! Dock som alltid så finnes det ngt man stör sig på...
Det har öppnat en second hand butik i Hammarby Sjöstad som har bla bugaboo,phil&teds..
Har själv inte hunnit dit än men sett reklamen..
Emmaljungan har jag aldrig gillat..tung! Likaså brios ..
Lycka till !


2014-01-10 @ 10:30:18
Postat av: Amanda

Väntar också barn i april och vi ha beställt en emmaljunga double viking och den är bara 5cm bredare än donkeyn! Vi valde mellan dom och hamnade på emmaljungan då den kändes stabilare!:)

Svar: Men Donkeyn är väl 74 cm bred och Emmaljungan 85?
Me & My Baby Dolls

2014-01-12 @ 01:48:48
Postat av: Amanda

Nej, emmaljungan är 79cm bred. Alltså fem cm bredare!

Svar: Tack då måste jag ha kollat fel! :)
Me & My Baby Dolls

2014-01-13 @ 07:16:26
Postat av: carro

Hej! Jag har haft donkeyn i två olika omgångar. Har gillat liggdelen men sen sittdelen näe Kommer inte överens med den. Sen gilla jag inte handtaget på buggan. Nu är emmaljungas double viking beställd. Hoppas jag kommer bli jätte nöjd med den. Lycka till i barnvagnsdjungeln :-)

2014-01-13 @ 18:12:18
Postat av: ♥ ♥ Melissas Prinsar ♥ ♥

fast emmaljungans viking är ju inte bred =) den finns ju så som donkeyn samt att man har liggdelen överst och sittdel fram som den city select ni hade innan

2014-01-29 @ 12:07:44
URL: http://www.melissasprinsar.se/
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback