♥ Prematurdockor ♥

När Danilo och Jonathan föddes, 10 veckor för tidigt så lät vi göra prematurdockor till dem-.
Prematurdockorna är i exakt samma längd och vikt som när dom kom till världen.
 
Danilo som var den större av dem vägde 1550 gram och 42 cm lång och
Jonathan vägde 1290 gram och var 40 cm lång.
 
Såå pyttesmå!
Knappt så man kan förstå och ta till sig hur små de verkligen var när dem föddes. Båda två tappade ju 200 gram på dessa ynka gram dom vägde innan kurvan gick uppåt.
 
Dessa dockor har på deras egna kläder från den tiden, tror att de är i storlek 40-44 (?) och dem satt löst!
Även mössorna hade dom på sig, och sockarna stickade en helt underbar barnmorska till dem när vi låg inne på NEO. Sjukhusbanden finns med och slangarna på handen som var kopplade till maskiner som pepe såfort pulsen försvann.
 
Vilka tider det var...
Om 50 dagar fyller dessa grabbar hela 4 år och jag bara undrar vart tiden tog vägen? Hur kunde det gå så fort? När dem föddes och jag låg inne på NEO med dom, så minns jag att jag undrade hur dessa små prematur grabbar skulle se ut när dem var just 4 år...? Det var så svårt att föreställa sig sånt när dem var sååå pyttesmå.
Mina böner blev hörda. Jag fick mina identiska tvillingar. Och dom hade visst bråttom ut till världen.
 
Jag älskar er så mycket Jonathan & Danilo ♥
Tack för att ni finns och tack för att ni kämpade så hårt och var så starka, trots att ni var så små.
 
Här får ni en bild på vad som hänt på 4 år :)
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Mummu

Älskar dem så mycket❤️❤️mina fina tvillingar!

2014-02-17 @ 20:20:07
Postat av: G.O.S

Åh vilken bra ide, stora starka grabbar idag.

2014-02-17 @ 20:42:41
URL: http://tremirakkeel.blogspot.se
Postat av: mamma24sju

Vad kul med prematurdockorna! Önskar att jag hade sådana till mina tvillingflickor, de vägde 1470 och 1885 g, födda i vecka 34+6. Nu har de precis fyllt elva år, åren rusar verkligen....kanske skulle skaffa sådana vi efterskott. Måste vara kul för dina killar att se hur små de var!

2014-02-17 @ 20:43:31
Postat av: Minna

Så himla fint! :)
Min lillasyster föddes 2 december och hon låg också på NEO ett tag, det är så frustrerande och ledsamt. Eller det var det för mig iallafall... Men som du säger är de som är där tack och lov alldeles fantastiska!

Svar: Vilken vecka föddes din lilla syster i?Ja, det är riktigt frustrerande, men som tur är har dom fantastisk personal som finns där! <3
Me & My Baby Dolls

2014-02-18 @ 00:37:28
Postat av: Anonym

Vad söta:)

2014-02-18 @ 00:38:02
URL: http://Netaforever.blogg.se
Postat av: Sandra

Wow vilken grej att ha sådana dockor =) måste vara enormt uppskattat. Så charmigt.

2014-02-18 @ 08:58:48
URL: http://charmigavardagen.blogg.se
Postat av: Malin -Mamma och Änglamamma

Men åå så fint! :)

Fin blogg! Har precis hittat hit!

2014-02-18 @ 15:42:59
URL: http://josefinaelma.blogg.se
Postat av: Hibba-mamma till enäggstvillingar

Sååå intressant att läsa mina små pojkar är oxå enäggstvillingar. Föddes den 5 nov i v 28+6 nu är dom 4 mån + vi har oxå haft en lång tid på neo. Har även en pojke på 4 år. Kom n av slump på din blogg. Äntligen kan jag läsa om nått som ligger mig så nära. Ps jätte söta pojkar har du ja o flickor oxå

Svar: Tack så mycket! <3 Grattis till dina tvillingar!Hur länge var ni på neo?
Hur mycket vägde de?
Me & My Baby Dolls & Gravid

2014-03-23 @ 10:32:27
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback