♥ Olivias rum ♥ & Bebis funderingar...

 
Har ju glömt att bjussa på bilder från Olivias nya rum.
Väggarna är ju rosa med prinsessfondvägg och detta rum ska hon ju senare dela med lillebror när det är dags för honom att flytta ut från vårt sovrum och då ska det målas vitt.
Men det dröjer ju! Smiley
 
Tur att vi har sparat Danilos gamla spjälsäng, så vi slipper köpa nytt till bebis.
Har "hittat" massor av fina kläder till lillebror i magen som jag är såå sugen på att klicka hem, men... är det för tidigt med sånt? Och när är det dags att beställa vagn? Hur lång leveranstid är det på vagnar?
(Tänkte bara ifall jag skulle föda några veckor för tidigt alltså)
6:e barnet och ändå funderar man på sånt här, haha... Smiley
 
När har ni börjat handla kläder till era bebisar i magen?
Hur många veckor innan BF har ni beställt vagn?

Kommentarer
Postat av: ella

Jag beställde vagn tidigt, tror det var redan efter RUL. Beror på vilken vagn du ska ha, vissa modeller o färger är populärare än andra o måste bokas tidigare. Jag hade nog bokat en vagn redan nu.

2014-02-11 @ 13:28:02
Postat av: Anna-Lena- mamma till 4 trollungar

Vagn har jag aldrig beställt. Dem har haft de på lager.

Kläder har jag köpt efter RUL. Och lite allt eftersom liksom. Har alltid tänkt att om något går fel så kan man göra sig av med saker, men svårare att skaffa när man är på bb :-)

2014-02-11 @ 14:48:40
URL: http://annalenanordmark.blogg.se
Postat av: Amanda

Vi beställde vagn tidigt, tror jag var i v.20 max.
Våran vagn blev 2 månader försenad från utsatt datum, men kom ändå i god tid innan förlossningen. :)
Vi köpte väldigt lite kläder, men det gjorde vi också runt v.20

2014-02-11 @ 15:34:25
Postat av: Karolina

De blev jättefint!

2014-02-11 @ 16:02:36
URL: http://karolinanordling.com
Postat av: Trebarnsmamman Liselotte

Jag har alltid köpt kläder tidigt men med William så köptes nog första riktiga plaggen efter RUL och då var Lilly med och valde plagg som han sedan hade på bb och vid hemgång. Kommer ihåg hur mysigt Lilly ryckte att det var med hans små kläder och hon gick flera gånger in till hans byrå innan han kom för att kolla på kläderna. Åh, jag blir så himla sugen på att försöka med en till liten plutt känner jag =)

Kram

2014-02-11 @ 16:09:16
URL: http://www.mammalott.se
Postat av: Alexandra

Jag köpte första plagget efter första ultran, men bara ETT plagg ;) När vi fick veta könet på andra ultran i vka 20 då har jag börjat handla lite smått.

2014-02-11 @ 17:00:33
Postat av: Gunilla

Köper ni ny vagn för varje barn?? Lite nyfiken bara!! Åh vilket fint rum Olivia har!!!

Svar: Nä det gör vi inte, men nu ska det handlas stskonvagn ;)
Me & My Baby Dolls

2014-02-11 @ 17:03:38
Postat av: Ann-Sofie

Har hört att man inte "ska" köpa saker tidigt eftersom det betyder otur men det är väl mest bara skrock. Beställde vagnen kring v.20 med första barnet och med andra barnet hade jag samma vagn ett tag innan jag beställde en ny och den kom nästan på en gång. Just kläder har jag inte köpt så jättetidigt utan börjat lite smått kring v.20 och sen handlat mer eftersom.

2014-02-11 @ 17:34:05
Postat av: Anna

Hellu! Vet du jag beställde till våran bebbe efter RUL då vi tog reda på vad det var. Har erfarenhet av att plaggen har en viss förmåga att ta slut ganska snabbt när man köpa under våren. Dock beställer ju jag, har Noll ork att ränna omkring i butiker nu även fast jag hemskt gärna hade velat det. Hm har gudomliga små plagg för både flickor och pojkar. Beställde ett helt gäng med kläder där till henne samma dag vi kom hem från RUL ;) och visst har man en hur mycket som helst från de större tjejerna men liiiite nytt måste ju bara inköpas eller hur ;-)

Svar: Ja faktiskt! ;) "Otur" för oss att vi inte har pojkplagg alls! ;)
Me & My Baby Dolls

2014-02-11 @ 18:21:38
Postat av: Anna

Jag har BF 22 maj och vi köpte vagn i december. Om något händer så har man ju returrätt. I alla fall på babyproffsen.
Kläder har jag också köpt, samt en snutte/filt som ska med till BB. Inte för att jag behövde göra det utan för att jag inte kunde hålla emot ;)

2014-02-12 @ 09:39:12
URL: http://annaochelias.blogg.se
Postat av: NORA [FOTO & SKÖNHET]

Sött :)

2014-02-13 @ 15:12:52
URL: http://noralofveen.blogg.se
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback