Måla måla måla!

Sådär ja!
Äntligen hemma och Olivia ligger och sover.
Var förbi i Farsta en snabbis för lite ärenden och sedan fick jag äntligen med mig Andres till Bauhaus för att handla målarfärg till Vanessas rum (som vi ska ta över).
Här hemma hos oss är det så att Andres suckar och rullar ögonen när jag får en massa ideér och han låtsas som att han inte hör mina ideér alls, för "jaja, vad har kärringen hittat på nu då"- ungefär. Och allt ska ta sån tid och man måste jobba in idéen lite försiktigt. För tjatar man så blir det inget gjort.
 
Jag hade ju tänkt att via ska måla väggarna vita och ha en ljus fondvägg i vårt rum. (jag är helt förälskad i allt vitt/ljus just nu) Men det tyckte inte han, väggarna ska målas vita och där med basta.
OK! Han är lite med inne i banorna iaf. Så idag var vi och köpte vitt färg och nu är han inne på rummet och målar!
Det går undan när han bestämmer sig för saker. ♥
 
Titta på denna Mimmi tapet! hade det inte vart jätte fint med en sån fondvägg inne hos nån av tjejerna?
Återigen... nu skulle jag ju välja "könsneutrala" färger så det inte blir knasigt när vi (=läs jag) vill byta rum igen.
Men den var fin! Och den här var också jätte söt, hade vart hur fin som helst i Olivia och lillebrors rum!
Passar ju både flickor och pojkar! Dock kanske inte när dem blir lite större, men... älskade färgerna!
 
Jag försöker smöra nu och serverar kaffe och frågar om han vill ha mackor, allt för att mannen ska hålla humöret uppe. ♥ Jag uppskattar och är tacksam för hans hjälp, jag vet inte ens om jag som gravid skulle få måla? det gäller bara vissa färger som jag inte får andas in, vet nån vad det var??
 
Såhär ser Bessas rum ut nu. Ljuslila väggar och en prinsess fondvägg.
 

Heminredning är bland det bästa jag vet och det finns huuur mycket som helst som skulle mer än gärna få flytta hem till oss (om inte plånboken (och mannen) skulle säga nej.)
Ibland får jag sånna perioder då jag vill boa om hemma. Det är ju dom små detaljerna som gör det till ett hem?
Jag har köpt några mattor för ett tag sen som jag inte tagit fram ännu. Ville ta det samtidigt som rumsbytena, åhh va jag längtar och det händer alldeles strax ju ♥
 
Tycker ni om inredning?
Har ni nån speciellt inrednings stil?
 
Jag blandar nog många olika.
Jag älskar som sagt vitt. Shabby chic detaljer och fattigmanssilver, och för att inte glömma STJÄRNORNA!!!
Jag älskar små inredningsdetaljer, ljus och jaa... listan kan göras lång.

Kommentarer
Postat av: Emma

gillar också inredning dock så får js jsälv fixa de om tobbe inte tycker om de, han hjälper tyvärr ENDAST om han själv vill eller tycker om de jag köper hehe:=)

2014-02-03 @ 14:42:17
URL: http://www.mammatillbenjamin.blogg.se
Postat av: Ebba

Älskar inredning. Min stil är shabby chick och lantligt vitt blandat med lite New Hampton feeling. Som din smak låter det som. Framförallt barnrum är otroligt roliga och inreda. :-) tack för att vi får följa er make over hemma. :-)

2014-02-03 @ 15:13:51
Postat av: Sara

Hej ! För att va sjukskriven verkar du orka en hel del :) när jag vänta mitt 5 e barn blev jag oxå sjukskriven men jag va typ tvungen att ligga still mestadels:( är det inte meningen att du ska vila eftersom din man är hemma ? Med vänlig hälsning, Sara

Svar: Vad är det jag inte ska orka med? Handla? Och det är ju inte jag som målar och flyttar möbler. (Det gör mannen) Det är inte heller bra att ligga still, varken för mig eller bebis.
Man FÅR röra sig, bara man lyssnar på sin kropp och vilar ofta. Och det gör jag massor!!!!
Me & My Baby Dolls

2014-02-03 @ 15:21:37
Postat av: Åsa

Hej!
Jag läser att du är intresserad av heminredning , jag säljer
Heminredning och skickar gärna en katalog till dig.
Bara maila din adress till mig om du vill. Tack för en härlig blogg!
Ha en fortsatt fin dag! Med vänlig hälsning, Åsa

Svar: Det ska hag absolut göra ;)
Vad är det för slags heminredning?
Me & My Baby Dolls

2014-02-03 @ 15:29:53
Postat av: Åsa

Hej!
Du kan gå in på zbh.se och kika, underbara saker!

Trevlig kväll. /Åsa

2014-02-03 @ 19:08:34
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback