Jey it´s friday!

Så det är fredag idag!
 
Känns jätte konstigt att ha järngänget på dagis, i vanliga fall brukar dom bara gå där mån-torsdag- men eftersom jag är sjukskriven så fick dom gå på fredagar också. Så det är första fredan nu och det känns konstigt och... tomt.
Men också skönt, då hinner jag förbereda inför helgen och dom slipper bli rastlösa av att vara hemma bara.
 
Vi har iaf vart och handlat lite gott inför helgen, och jag kan bara säga att det är farligt att handla när man är hungrig! Jag spontan plockade ner det ena efter det andra i vagnen (en massa onyttigt såklart!) som inte alls var tänkt att vi skulle köpa.
 
Nu sitter jag iaf här framför datorn och har precis ätit lite lunch.
Den senaste veckan har jag kräkts varedna dag, 2-3 gånger. Mår så illa efter varje måltid och jag kan inte äta mycket heller. Känns som att den sitter fast i bröstkorgen och illamåendet är ett faktum. Så jag försöker med små mål lite då och då.
 
Har lagt Olivia men jag hör henne sjunga "Tip tap, tip tap..."... hon sov bara en kort stund i bilen, så hon skulle behöva sova nu.
TV:n är på- det är hockey final mellan Sverige-Finland! Då måste man ju bara kolla!
Jag heijar stenhårt på Finland, men jag har hört att dom inte har så värst bra lag med i OS...?
Och mot Sverige också. Ni hör ju ;)
 
Vanessa har önskat sig mat till ikväll- och gissa vad det blev?
BROCCOLI SOPPA! (WTF!?)
Hon var jättesur igår för att vi lyxade till med pizza, för hon ville ha broccoli soppa. Måste ha vart nått som dom ätit på dagis...? Vi brukar inte äta det hemma, men nu håller Andres på att göra det.
Vi ska äta våran favvo sallad ikväll, sååå god.
 
Jag "råkade" visst shoppa lite igår. - Som ligger kvar i en påse gömd i min garderob.
Jag vet inte hur det är hemma hos er, men här hemma uppskattas inte alltid min passion för shopping (shop-o-holic-fasoner) av min käre make. Men det är så kul att handla barnkläder! Det finns så mycket fint ju!
Så allt jag shoppar behöver han ju inte får veta, visst? Smiley
"Men den dääääär är ju gammal!" låter det ibland här hemma, OM han ens märker att barnen har något nytt på sig Smiley (Vilket han inte alltid gör, som tur är, haha...)
 
Jag visar er sen vad det blev för shopping ;) ♥
(Den där bodyn som Olivia har på sig på bilden här är ett av köpen, kind of a funny story det där. Haha..) 
 
Det behöver dammsugas här hemma efter barnens skor från imorse och vikas tvätt.
Jag hoppas på en lugn och fin fredag!
 
Heja SUOMI nu!
 
( = Inga långa sovmorgnar här inte)

Kommentarer
Postat av: Ann-Sofie

Jag tittar inte på matchen, totalt ointresserad av hockey men min man hejar på Finland och han blir extremt sur om dom förlorar men nu är han bortrest så han missar matchen, kanske lika bra om det skulle gå dåligt! ;)

2014-02-21 @ 13:37:08
Postat av: Margareta W

åh jag hejar stenhårt på Sverige!!!!!!

2014-02-21 @ 14:16:12
Postat av: viktoria

Skönt att allt gick bra igår!
Vill önska er en trevlig helg!

2014-02-21 @ 15:23:18
Postat av: alice

Men åh vad söt bild! :)

2014-02-21 @ 17:13:27
URL: http://alix.vionno.se
Postat av: Caroline

Haha! Ja, jag älskar också att shoppa och tror att männen är mer sparsamma på den fronten :-)

2014-02-21 @ 17:58:28
URL: http://www.isflinga.blogg.se
Postat av: Louise

Haha vad bra att hon får sin broccolisoppa idag så hon inte behöver sura mer då ;-)

2014-02-21 @ 18:23:09
URL: http://vitmossa.blogg.se
Postat av: Anonym

Tjooo hooo :) Va bra det gick i matchen ;). Puss puss

2014-02-21 @ 23:54:46
Postat av: Cissi

Tjooo hooo :) Va bra det gick i matchen ;). Puss puss

Svar: ... No comments. Haha! ;) Grattis!
Me & My Baby Dolls

2014-02-21 @ 23:55:05
Postat av: Maria

Barnklädesshopping är min last också! Härom dagen sa min man; Vi har det ganska bra ställt nuförtiden. Vilken tur, tänkte jag, för snart ska jag vårshoppa till våra fyra barn :D Men om det vet han ännu inget ;)

2014-02-22 @ 13:13:38
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback