Hade vi bestämt oss, eller...?

Okej okej vi hade siktet inställt på vagnen Emmaljunga double Viking. 
Vi (<----- jag) har en massa krav på vilka funktioner jag vill ha i en vagn.

En nackdel med double Viking är att den är så bred. Då kom jag att tänka på City Select från Baby Jogger.
Vi hade den vagnen när twinsen var små, men då med 2 sittdelar- och nu undrar jag ju hur den skulle funka med en sittdel och en liggdel till bebis...?
(Ni som har den med en sitt och en liggdel får gärna berätta vad ni tycker om den!)

Jag har bara sett bilder, men får besöka en butik att kolla.. Vill ju att båda ska få bra plats och se nånting också! Jag gillar ju hur den är med två sittdelar och alla dess olika kombinationer
Men som sagt- bebis behöver sin liggdel... 
Hmm...!

Dags att besöka en butik och bestämma sig snart va? 




Kommentarer
Postat av: Yvonne

Baby jogger city select är helt klart den bästa vagnen som jag har haft och ångrar att jag sålde den när vi bara hade en som skulle åka i vagn. VArukorgen är grym och tål 30 kg, min stora tjej (då 4 år) satt i korgen ibland om vi inte hade med sittdelen. Ända nackdelen är om man vill ha bebisen högst upp och en sittdel under, då ser barnet i sittdelen inte så mycket. Men om man istället har bebisen underst så blir det bra för båda. Lycka till!

2014-02-25 @ 21:10:57
URL: http://yvonnem.blogg.se
Postat av: Therese

Hade city selecten till barn nr 3 och 4. Min tös var precis två år när lillebror föddes och till en början tyckte jag att vagnen var kanon, dock att den blev lite framtung när man hade storasyskonet längst fram. Hade bara vagnen i fyra månader för tösen växte ur sittdelen (Stor som en 3åring) Jag tycker att de flesta "smidiga"och "små" syskonvagnar den nackdelen, storasyskonet växer ur den fort :/ Nu har jag en Basson baby duo till nr 4 och 5. Samma sak här. Storebror håller på att växa ur vagnen och han blir 3 i Juni. Dessutom är jag inte så förtjust i de anatomiska sitsarna...men vill inte heller ha en stor pråm...knepigt det där. Lycka till m allt. Kram

2014-02-25 @ 21:22:06
Postat av: Ackelina

Så härlig och söt blogg :)

2014-02-25 @ 21:39:28
URL: http://ackelina.se
Postat av: 7 barnsmamman

DONKEYN gillar du inte alls eller?
Själv har jag en å tycker den är toppen.
Det absolut bästa med just donkeyn är ju att man kan använda den mycket längre än många andra syskon vagnar. Just för att när det äldre barnet inte vill åka vagn längre, gör man bara om den till en mono. Å den supersmarta förvaringskorgen vid sida är toppen;)
Med en vanlig syskonvagn/tvillingvagn blir man låst till att använda den just till bara det. Men just donkeyn kan man ha ifrån dag ett när syskonet kommer å så HELA barnvagnstiden. En vagn räcker med andra ord;) OM man inte är barnvagnstokig som jag :)
Å angående bumpers så använder jag den inte till min snart 1åring när hon sitter i. Det funkar kanon med bara bältet.
Med andra ord en toppen vagn för både ett och två barn enligt mig.

Svar: Jag var inne på att beställa den, men när jag provade den så kändes den så vinglig och ostabil.
City Selecten kan också användas av bara ett barn, bara att klicka bort ena sittdelen så har du en enkelvagn ;)
Me & My Baby Dolls

2014-02-25 @ 21:49:47
Postat av: Anonym

Hej! Jag undrar om du har tittat något på kronans nya syskonvagn som kommer
? :)

2014-02-25 @ 22:31:42
Postat av: Tvillingmamma

Jag måste säga att carenas syskon/tvillingvagn är helt klart den bästa vagn jag haft! Väldigt lätt och smidig att köra. Enda nackdelen är att sittdelen är framåtvänd. Hade vagnen till mina tvillingar och de hade inga problem alls med att sitta framåt. Något år blev vagnen utsedd till "bäst i test". Inte så dyr heller:-)

2014-02-25 @ 22:39:26
Postat av: ida

Vet inte om det finns fler kombos än på bilden, om inte gillar jag inte att man inte ser bebis och att bebis därmed inte ser mig. Känns inte ergonomiskt alls att man ska böja sig ner till marken när man ska göra något med bebisen. För övrigt tycker jag den är ful, men det är ju inte det viktigaste. Jag har en basson duo twin till min 2,5-åring och 10-månaders, är nöjd.

2014-02-25 @ 22:50:39
Postat av: Mamma till Valentino och Mirella. <3

Men har du kollat in nya Emmaljunga Super Viking som jag skrev till dig förut? Den kan man också göra om från enkel till dubbel vagn, den är som city select men inte lika lång tror jag. ;) Kolla in den vetja! :) Min kompis som väntar syskon har beställt den nu i alla fall. :)

Svar: Jo jag har kollat på den, men man kan inte vända sitsarna lite hur man vill sen, City Select kan man ju ha på 18 olika vis ;)
Me & My Baby Dolls

2014-02-25 @ 23:21:27
URL: http://www.jenniferpalma.vimedbarn.se
Postat av: Mamma till 3

Hej Satu! Jag har en city selekt till vår 2 åring och vår bebis! Den är helt klart bäst!

Att man kan kombinera lite hur man vill är ju helt underbart! Rekommenderar den starkt! :)

Hoppas att ni hittar nått i er smak :)



2014-02-25 @ 23:23:49
Postat av: Tina

Jag skulle hellre ha köpt en Enmaljunga Super Viking! :)

2014-02-25 @ 23:52:54
Postat av: Tina

Jag skulle hellre ha köpt en Enmaljunga Super Viking! :)

2014-02-25 @ 23:53:09
Postat av: Emelie - Mamma till Dewin, Wilton & Alwida

City select syskonvagn är en kanonvagn, men nackdelen är att liggdelen är så himla liten. Jag kunde inte ha min mer än 3-4 månader innan jag kände att min son hade växt ur den så jag har alltid kört med Icandys vagnar sen dess.
Jag rekommenderar verkligen Icandys syskonvagnar. Skit bra och hur smidiga som helst! :)

2014-02-26 @ 06:40:21
URL: http://elwiz.blogg.se
Postat av: Anonym

Grattis till Torgny, han har namnsdag i dag ;-)

2014-02-26 @ 07:01:31
Postat av: johanna

Har du sett kronans nya syskonvagn? Den e endast 74 cm bred.

2014-02-26 @ 07:15:27
Postat av: Susanne

Hej!
Jag hade Icandys modell och jag var så nöjd med att den inte var för bred. Jag älskar att promenera och springa och då var det perfekt att kunna plocka av ena delen när man lämna på dagis och sedan hade man en singelvagn. Min äldsta son är dock väldigt stor för sin ålder vilket resulterade i att det blev aningen trögkört när han satt fram. Men du verkar ju ha lite nättare barn så det passar dig nog alldeles utmärkt. City select är ju precis likadan förutom att jag tycker icandyn är mer lättkörd och en aning större i sitt och liggdel.

Tack för en fin blogg! Tycker alltid att det är så roligt att läsa den eftersom min man också kommer från latinamerika, är lite äldre, har vuxna barn sen tidigare och alla era uttryck känner jag verkligen igen. Fantastiskt fina barn har ni!
Lycka till!

2014-02-26 @ 07:48:19
Postat av: Hanna

Hej! Jag skulle inte vilja ha mitt barn sitta under liggdelen. Ser ju ingenting. Sådana fall liggdelen underst. Babyn sover ju mest i början iallafall.

2014-02-26 @ 09:02:14
Postat av: Hanna

Hej! Jag skulle inte vilja ha mitt barn sitta under liggdelen. Ser ju ingenting. Sådana fall liggdelen underst. Babyn sover ju mest i början iallafall.

2014-02-26 @ 09:02:53
Postat av: Diana

Tipsade en tjej om din blogg. Tipsar dig även om hennes blogg :) tvillingmamma som du :) http://matilda.vimedbarn.se

2014-02-26 @ 09:08:43
URL: http://www.dianisen.blogg.se
Postat av: mummu till mybabydolls.blogg.se

Den där på bilden ser jätte bökig ut.Ei haluu... :-/

2014-02-26 @ 09:14:04
Postat av: ♥ ♥ Melissas Prinsar ♥ ♥

den där tycker jag verkar va så himla smidig! men har inge lust att lägga så mkt pengar på en vagn när jag bara kommer ha syskonvagn ibland .. Linus är ju så pass stor så han går mycket men inte orkar en hel dag lixom

SV: nä jag har inte packat BB väskan än faktiskt men ska träffa läkaren idag för att få tid för mitt kejsarsnitt så då vet jag ju lite mer om hur lång tid de är kvar exakt =)

2014-02-26 @ 09:55:10
URL: http://www.melissasprinsar.se/
Postat av: Anni

är det inte enklare att bara köpa en ståbräda el sån där stol te liggdelen (som man har ovanför) te Olivia? Det är väl inte så länge till hon kmr vilja åka vagn tänker jag..
O om hon redan har en vagn som d finns sitt o liggdel till..
känns som att det är en dyr investering med en dubbelvagn, du kanske använder si så där..Max 1 år..

Svar: Vi kommer att vara ute så mycket i sommar, så hon måste kunna få sova i vagnen! Hon kommer bara att vara cxa. 1 ½ år när bebis kommer och då är man inte stor...
Me & My Baby Dolls

2014-02-26 @ 10:03:34
Postat av: Hjördis Pedersen

Grattis till magen Torgny har namnsdag idag, kram

Svar: :D TACK!
Me & My Baby Dolls

2014-02-26 @ 10:08:59
Postat av: Martinique

Skulle gärna vilja ha en sån vagn, den verkar så smidig.

2014-02-26 @ 10:34:47
URL: http://fruenarsson.vimedbarn.se
Postat av: Clara

Hej. Jag rekommenderar en Mountain buggy duo. Bästa vagnen enligt mig. Hade en sån till mina töser som nu är 7 och 9. Har köpt en likadan nu till min 1, 5 åring och lillebror i magen. Inte speciellt bred och funkar klockrent på bussar.

Svar: Jo, fast den har inte vändbara sittdelar :/
Me & My Baby Dolls

2014-02-26 @ 10:54:42
Postat av: Hjördis Pedersen

Har skickat mail på kronans syskonvagn till dig. kram

Svar: Tack!
Me & My Baby Dolls

2014-02-26 @ 11:02:11
Postat av: Pernilla-mamma till Kevin Jamie o en till i magen:)

din stackare...de e inte lätt de där med vagnar!
jag e som du...gillar emmaljunga vagnar...dom håller bra o känns bra!

olivia o bebisen e ju i samma ålder ungefär som mina barn så jag gör såhär
jag har en vanlig emmaljunga som du har...
sen har jag en syskonvagn i emmaljunga oxå...en sån där lite äldre variant med stålkorg där nere! bred är den!
sen har jag en till syskonvagn carena eller e de en babytravel*haha* nackdelen med den vagnen e ju att båda sitter fram om man inte har liggdelen i! liggdelen e mot en=)

jag tänker såhär, om jag hade gått mycket i stan eller åkt till köpcentrum ofta så hade jag kanske tagit en smalare vagn...men när ska jag hinna de? vi e ju mest ute...o dom vagnarna jag har funkar på buss, ikea...o sånt ändå...
varför bekymrar du dig för bredden?
när ska du använda vagnen?
ute mest? någon gång i affären?

hihi hoppas du kommer fram till nåt snart=)
ni får nog åka till affären o kolla igen...fråga personalen om hjälp?

2014-02-26 @ 16:26:35
Postat av: Pernilla

Tänk på att syskonvagnar med sist bakom och framför bygger lika mycket på längden som en syskonvagn med sitsar bredvid varandra på bredden. Åker du buss mycket så rekommenderar jag inte en sådan här vagn med sist framför och bakom då de går långt ut i gången jämfört med andra vagnen. Sen hur kul är det för det ena barnet att sitta i marken och stirra, och bökigt att komma i och ur. Nä lite förmycket nackdelar jämfört med bredvid tycker jag. /Pernilla

2014-02-27 @ 23:35:18
URL: http://bampifoton.blogg.se
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback