Fredag förmiddag

Hello friday!
Så tar jag en lite paus här med mitt kaffe.
Olivia ligger och sover lite skönhetssömn, det är bästa bloggtiden. Sätter jag mig här annars så kommer hon och vill upp och blogga lite hon med och sen vill hon ner och upp igen. Och ner igen. ja, ni hör ju. Det blir inte så mycket skrivande för min del då.
 
Efter vårat morgonbad gick jag och Jonathan ner till källaren för att äntligen lämna kläderna som legat på vårt sovrumsgolv (och sedan i köket) i några veckor (!). *Har bara inte blivit av*
Det finns så mycket grejer och prylar där inne... går knappt att ta sig in.
Jag har lite saker uppe på min "BLOPPIS" som ligger under kategorierna här på vänstersida. Och mer finns!
 
Jonathan ville ta fram sin cykel och gå ut och cykla. Han får nog vänta tills snön/isen har smält ;)
Vanessa tjatade om att jag ska måla hennes naglar och när det var gjort så ångrade hon sig om färgen och tjurade för att jag inte tog bort det och målade igen.
Olivia stod bredvid och la fram sin hand "Liiaaah!" så hon fick också lite rosa nagellack så hon stod och viftade på sina händer som Vanessa.
Jag tycker att hon är för liten för nagellack, men en gång skadar inte.
 
Olivia och Jonathan har lekt med varandra hela morgonen. Dom har busat i våran säng och tittat på när kompisarna gått till dagis. (vi ser dagisgården från fönstret) och på bussen som åker förbi varje halvtimme.
 
Danilo var tjurig på mig imorse för att han inte fick gå till dagis idag. Då skulle han minsann gå imorgon för han ska ju leka med Lilia! (hans nya kärlek på dagis)
 
Men så fick han leka med Nicole och Vanessa som klädde på honom så fint... ♥ 
 
Han kommer att ge igen när han blir stor, nu är han bara glad att han får vara med i leken, hur knasigt dom är klär ut honom. Smiley
 
Olivia är arg för att Nicole inte låter henne komma in till hennes rum genom lilla dörren.
Hon ville leka med sina Sylvanian gubbar i lugn och ro.
 
Lite pusseldags för tjejerna...
 
Andres och flickorna tog fram ett pussel idag som jag köpt för år och dar sedan. menat till mig & Andres dårå, att göra en tavla av till nån av barnen. Det är en Disney pussel med 1000 bitar.
Nu sitter han ensam kvar i köket och lägger pussel, hihih..
 
 
Jag ska nog hålla han lite sällskap nu ;)

Kommentarer
Postat av: Pernilla Wallette

Åh, vilken härlig blogg. Fiina bilder och härlig text.

2014-02-07 @ 12:43:37
URL: http://ekdungen.blogspot.com
Postat av: Mamaizon

Jag bara ÄLSKAR din blogg! <3
Den är så glädjesprudlande och färggrann!

Keep up the good work! //Mamaizon

2014-02-07 @ 13:26:42
URL: http://nattstad.se/mamaizon
Postat av: Camilla

Haha, det pusslet håller jag också på att pussla nu. :)

2014-02-07 @ 14:12:37
Postat av: Linda

Hej! Jag har hittat till din fina blogg! :-) Hur går det med glasögonanvändningen för din ena dotter? Har haft samma problem här, med en kille som ej ville använda sina glasögon. Han ser perfekt på ena ögat och lite lite sämre på andra. Han tycker därför han ser bra utan glasögon. Men han har inget alternativ. Han måste använda dem. Vill bara skriva att läkaren sa till mig att det är för sent att förbättra synen med glasögon efter tonåren... Så hoppas du inte tar illa upp, men snälla tvinga henne. Det var mycket tårar och skrik i början, men nu är det bättre här. Min son var 7 år när han fick glasögon.

Tycker din blogg är rolig, och känner igen mig i mycket. Har "bara" fyra barn dock :-) De är födda 05, 07, 08 och 12. Ha ha, jag tyckte det var mkt med tre barn på 3 år och 4 mån, men det var ju rena semestern jämfört med dig. :-) kram

2014-02-07 @ 18:25:14
Postat av: Helena H

Du skulle ha ringt mig så hade jag kunnat komma o bygga pussel med Andres. :) Älskar pussel!
Det där var riktigt fint ju, har tyvärr inte hittat nå såna Disney häromkring. Ska börja på ett nu med vintermotiv o en häst med släde. Kommer bli toksvårt med allt vitt... men men, kul iaf. :)
Ha en bra helg.
Kram från Söderhamn

2014-02-08 @ 02:01:27
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback