Confessions & Vanessas nya rum.

Hej allihopa ♥
 
Tack för de fina värmande orden från förra inlägget. Jag tror dock inte att jag förtjänar dem. Jag har varit hemsk.
Jag skriker åt barnen när dem inte lyssnar och inte alls haft tålamod. Och jag har svurit, vilket jag har hemsk samvete för. Och då menar jag inte bara "Helsinki och perhonen".... Fattar inte vad som gått åt mig såhär och det går inte en enda dag utan att mitt samvete tar kål på mig.
Och det är inte så att barnen är hemska, dumma eller något, problemet ligger hos mig- jag tycks inte ha något tålamod och blir bara arg och ledsen.
 
Jag jobbar på det. Stenhårt. Och jag är väl medveten över mitt eget beteende också, men det kokar över så himla snabbt just nu. Vill inte att dom ska tycka att jag är en hemsk mamma som bara är arg och skriker. Smiley
 
Jaja, nog klagat.
Järngänget är på dagis nu och Olivia ligger och sover. Andres har borrat upp lite hyllor och tavlor i tjejernas rum och det har Olivia inte gillat. Jag fick muta henne med kakor.
Jag frågar henne om hon vill ha en kaka, hon nickar och svarar "Ååå-å!" och sen visar hon mig vägen till köket och fram till kakburken. Smiley Min lilla solstråle. 
 
Imorse lämnade jag in semesterlappen för barnen till dagis.
Vaaa, är det dags att skriva upp sommarens semester redan nu? Kändes lite tidigt men i love it!
Jag är så glad och hjärtligt tacksam att kunna vara hemma och ha barnen hemma också hela sommaren. ♥
 
Vanessas rum är förresten helt klar nu, såhär ser det ut:
 
Rummet är mindre än den hon hade, men alla saker fick plats.
(förutom dockvagnen som fick flytta till Olivias rum så länge)
 
Lilla dörren som leder in till Nicoles rum...
(och väskdamens väskor... några av dem))
 

Det fattas bara en väggdekor som jag beställde igår.
Det var ta 3 betala för 2 så hon och Nicole fick likadana och så fick grabbarna en också.
Ni ska få se sen, så fina. ♥
 
Nu ska jag in och fota i Nicoles rum!
Allt börjar komma iordning här hemma nu. Jag älskar det.
 
Nu vaknade Snuttis (redan?!) - pausen är slut. For now ;)
 

Kommentarer
Postat av: Emma

Hej. Får börja med att skriva att jag tycker ni är en sån fin familj. Du dkrev att du hade köpt 3 och betala för 2 väggdekor. Var beställde du dem.

Svar: Balorina.se ;)
Me & My Baby Dolls

2014-02-06 @ 14:17:12
Postat av: Alina

fint!

2014-02-06 @ 15:08:18
URL: http://torstenz.blogg.se
Postat av: Joanna Eriksson

Jag älskar att du är öppen och ärlig.. O handen på hjärtat, vilken mamma har aldrig skrikit? O haft noll i tålamod o tolerans?
Kan ju säga att jag gör också det ibland.. Med ett barn,som är så pass stor! Den minsta är ju fortfarande så pass liten,o jag vet inte om det göra att tålamodet är bättre där.. Med hon född 04, känner jag ofta att jag blir gaaalen. Tycker att hon är så pass stor att hon borde förstå saker osv.. Men egentligen är ju inte hon heller mer än ett litet barn.. Konstigt hur man funkar? När kvällarna kommer o barna sover,kommer det dåliga samvetet fram.. :-/
Jag kanske låter som världens elakaste mamma, men jag tror o hoppas på att jag bara är mänsklig..
Jag är t.ex alltid noga med att säga förlåt, o be om ursäkt när jag brusar upp.. Kramas o tala om hur mycket jag älskar dom.. Ibland är det bara jobbigt o va mamma..

Kram på dej

2014-02-06 @ 15:29:14
URL: http://joannaolowa.blogg.se/
Postat av: Mallan

Tycker absolut inte du ska ha dåligt samvete, ibland rinner det över och det är okej att man blir sådär arg. Du är en supermamma och det tror jag alla ser och dina barn älskar dig över allt annat! :)

2014-02-06 @ 16:18:50
Postat av: Alexandra

Jag förstår dig precis. O som du ser är du inte ensam om att vara en "dålig mamma". Här har det tjafsas o skrikits en del på barnen idag. Alla mammor har dåliga dagar o dåligt samvete ibland. Bara kämpa på hoppas på en bättre dag imorgon. Kram

2014-02-06 @ 20:09:58
Postat av: Hjördis Pedersen

Rummet blev jätte fint, era rum är alltid så fina, du har bra smak med färger och möbler. Önskar er en fortsatt trevlig kväll. Kram

2014-02-06 @ 20:29:22
Postat av: nina

Kjenner meg igjen i det du skriver.Jeg skriker og brøler til barna nå og da,eier ikke tålmodighet:(
Men jeg tror alle gjør det,men ingen tør å si det høyt.
Du er en flott mamma og et supert forbilde!:)

2014-02-06 @ 21:48:15
URL: http://mammantiljessica.blogg.no
Postat av: Lotta (Kallhäll)

Det rinner över för alla ibland! Dom som säger att det inte gör det, LJUGER!! Att då får dåligt samvete visar bara att du e en fantastisk mamma ♡

Svar: Tack vänenn! <3 När kommer ni hitåt och hälsar på??
Me & My Baby Dolls

2014-02-06 @ 22:44:41
Postat av: Emma

vad fint det blev , ska bli roligt att se vad de blev för vägg dekor:) vart beställde du dem?
ps- du är ingen dålig mamma:) tycker du gör ett bra jobb:)kram

2014-02-07 @ 09:32:06
URL: http://www.mammatillbenjamin.blogg.se
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback