Blommor, Sol & Regnställ!

Jag är såå glad idag, hur kan man inte vara det när solen skiner?
Åhh vad jag har saknat solen! Jag är en riktig sol/sommar och värme dyrkare så varje vinterhalvår undrar jag över samma sak- vad gör vi här?
 
Solen skiner nu och hela lägenheten är så ljus. Nackdelen med solsken är ju att man snabbt ser hur skitiga fönster vi har, hujedanmej! Någon vänlig själ som vill komma hit och putsa fönster? Frivilligt? Hahaha...
Nu när solen skiner så går det inte att få det mörkt i Olivias rum, måste ta tag i det där med att mäta hennes fönster, hon har ju två fönster där inne så hela rummet badar av solsken.
 
Igår när jag och Olivia gick till lill-ica här bredvid och hämta paket med Mummu så såg vi de första blommorna för i år! På den översta bilden ser man också små knoppar på buskarna. ♥ Vilken lycka!
 
Men jag vågar inte tro att våren är här nu, gör ni det? Rätt som det är så kommer det snöa snart igen och bli sådär ruggigt kallt. Vi är trots allt "bara" i mitten av februari nu.

Med posten igår kom Olivias regnställ som jag beställt från newheaven.se
Hennes allra första regnställ.
 
Det blev dessa för 329 kr som Natali tipsade om.
Dom passar perfekt för lillebror också sen tänkte jag. ♥ Allt behöver ju trots allt inte vara rosa/lila bara för att hon är tjej. Nu fattas bara gummistövlar och sen är hon klar för vattenlek!
 
Imorse upptäckte vi att Vanessas fodrade regnjacka har gått sönder.
Dragkedjan är helt paj också. Så idag fick hon ta på sig galonbyxor och vinterjacka. *suck*
Måtte vi slippa alla fodrade regnkläder snart!
 
Andres och jag pratade precis hur lite barnen använt sina vinteroveroller och vinterskor denna säsong. Galet lite!
Annars har dom mest haft sina fodrade regnställ och stövlar samt one-pieces under, och sina "vanliga" kläder under den. One-piecen är verkligen kanon att ha!
 
Och tänk så mycket plats vi får när alla overoller, vantar, hundratals mössor och regnställ försvinner från hallen! Hallelujah moment!
 
Har ni känt av vårkänslor ännu?

Kommentarer
Postat av: Emelie

Visst är det härligt med sol! Här blommar snödropparna också. Vårkänslor! Ha en bra dag i soolen :-)

2014-02-17 @ 13:59:31
Postat av: Malin

nej inga vårtecken eller vårkänslor här i Malung inte hehe. traktorn var här och skottade gården idag. men solen har lyst!

2014-02-17 @ 19:45:30
URL: http://fordbruttan.blogspot.se/
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback