Alla hjärtansdag middag på Koh Chang ♥

Igår bokade jag bord för 14 pers i våran favvo restaurang Koh Chang i Tyresö.
(Wiie, jag kom äntligen på namnet som ni frågat efter)
Vi, Mummu & Puua, syrran och hennes barn Felicia och Dewin samt min morbror Lasse och kusin Jon. ♥
Jätte mysig kväll med god mat och efterrätt! ♥
 
Olivia satt som förstenad de första 5 minuterna... sen blev hon rastlös och orkade inte sitta och vänta, så hon knallade runt och charmade personalen och skulle smita in i köket.
 
Tur att kusinen Dewin och syskonen höll koll på henne... ;)
 
Danilo, Felicia, Nicole & Dewin
 
Min kusin Jon, Jonathan & Puua
 
Bessa & Mummu
 
Olivia med sin Gudfar Jon ♥
 
Mm, efterrätt!!!
 
Jag & lill snuttis
 
Min fina syster Karolina 
 
Kika gärna in på hennes blogg, hon tog också bilder under kvällen ;)
www.karolinanordling.com
 
Jag och Vanessa
 
Och så två bilder jag "snodde" från syrrans blogg :)
 
Nicole & Felicia
 
Jonathan & Dewin
 
Det var ganska sent när vi var klara med vi åkte förbi Ica Maxi (eftersom Port73´s apotek hade hunnit stängas) 
Jag skulle som sagt hämta mina mediciner, både Bricanyl och Lutinus- men dom hade inget av det inne?!
Så jag får ändå hämta det från Port 73 idag...
 
Kvällen slutade inte riktigt som vi hade tänkt- Nicole fick något utbrott i affären över ett litet Ariel gosedjur som hon ville ha och vägrade acceptera ett nej från oss. Så hon ställde ett väldans scen där grinade som ett bortskämt barn och betedde sig jätte dumt. Det är sånt där beteende jag verkligen inte klarar av, det var första gången och jag hoppas verkligen att det också var sista gången det händer.
Trots att vi sa flera gånger att om hon inte lugnar ner sig så är det raka vägen till sängs när vi kommer hem så skrek hon bara att hon inte bryr sig att hon inte tänker lyssna och hon skulle bara ha denna gosedjur. WTF!?
Så när vi kom hem fick hon ta på sig sin pyjamas och lägga sig- utan fredagsmys och Fångarna på Fortet.
Jätte tråkigt att det blev så, men det måste finnas konsekvenser, annars lär dom sig aldrig.
Våra ord blir bara tomma hot.
 
Jonathan somnade sittandes på soffan, haha..
 
Jag tänkte fortsätta skriva lite, men jag är helt slut, jag vill bara lägga mig på soffan och vila en stund....
Har satt på en film till barnen, så jag hoppas att dom håller sig lugna och snälla...
Olivia ligger och sover så det gäller att passa på nu!
 
♥ Kram på er alla! ♥

Kommentarer
Postat av: Anna-Lena- mamma till 4 trollungar

Vi har också läggning som konsekvens hör hemma. Sköter inte barnen sig så blir de utan fredag/ lördags mys

2014-02-15 @ 12:50:47
URL: http://annalenanordmark.blogg.se
Postat av: Anonym

Satu , för dig gäller det vila vila,,,, så mycket du kan,, tack för att vi fick låna Bessa , hon var som en angel hela dan 😇😊

2014-02-15 @ 16:42:24
Postat av: Mummu

Vart tok namnet vägen igen.???

Svar: Vilket mamn??
Me & My Baby Dolls

2014-02-15 @ 16:44:00
Postat av: Alexandra

Men hur gör du när du har läggnig som konsekvens? Menar att sommar hon då fast det inte är läggdags el får hon sen leka på rummet? Vi testade det en gång med 3 åringen o var inte så lyckat då hon inte var trött o kom bort från rummet/sängen hela tiden...

Svar: Med läggning som konsekvens så är klockan redan för i deras vanliga läggdags. Dvs att dom hade fått vara vakna längre för att ha mys och titta på Fångarna på fortet. Nu var klockan redan 20 och då får hon läsa eller något tills hon somnar.
Me & My Baby Dolls

2014-02-15 @ 17:23:10
Postat av: miah

jag säger bara= 6års trots, värsta perioden i barnens liv enligt mig, har 7barn och äldsta är nu 18år näst yngsta har just börjat lämnat denna urjobbiga period, hon fyllde just 7 och har varit sån runt året, minstingen är 5½ och är på väg in i det och jag säger bara tack och lov att det är sista....fy 17 vad hemsk denna tid är.... sen är de ju urgoa innan och efter och några ljuva stunder under detta år men ...huua

Svar: Oh greate! Jag tänkte väl att det var det... :-:
Me & My Baby Dolls

2014-02-15 @ 21:15:34
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback