PKU-prov och 3 dagarskontroll

God morgon söndag!
Fast här startar vi morgonen tidigt, så morgon känns ju inte det här...
 
Lite morgonmys- äldsta och yngsta barnet ♥
 
 
Jag sitter här och dricker lite kaffe som hunnit bli kallt. Så är det alltid, jag hinner aldrig dricka mitt kaffe varmt det glöms bort med allt annat som fixas.
Det är bara jag & bebis hemma just nu. Hur lungt som helst med andra ord. Andres åkte iväg till affären med resten av ligan. Det var tänkt att Olivia skulle ha stannat hemma och sovit, men när alla började sätta på sig skorna så hämtade hon sina också. Såklart kunde inte pappa säga nej till sitt ögonsten. ♥
 
Imorse badade Andres med alla 6 barn, haha tur att vi har en badkar som rymmer alla! Smiley
Jag längtar efter ett varmt bad... jag hatar att duscha!
 
 
Han är så go denna lille kille! Bli bara mer och mer förälskad i honom för varje dag som går. ♥
Älskar att ha en bebis här hemma att lukta på, pussa på och gosa med. Trots att det inte var så jätte länge sen Olivia var sådär liten. Tiden går verkligen fort, speciellt denna första tid! Dom växer så snabbt! Försöker njuta så mycket jag kan av denna första tid med en nyfödd.
 
 
Igår var vi på Huddinge sjukhus med bebis för 3-dagars proven. Dom mätte bilirubin (gulheten) och vägde honom och tog PKU-proven i handen. Hans färg var jätte bra och han har gått ner till 28?? g så allt var godkänt. Under bebisarnas första dagar går dom alltid ner lite i vikt för att sen börja gå upp.
Blodproven gick också jätte bra- inte ett pip från bebisens sida. Han fick suga på mitt finger och barnmorskan stack honom med nål i handen och droppade ut blod till proven. Hon var duktig, snabb och säker- inte som med Nicole, jag kommer ihåg hur dom vred och vände på hennes hand och hon skrek som en stucken gris. :(
 
Igår tog jag lite bilder med Andres mobil, så jag ska bjuda på dom bilderna när han kommer hem ;)
 
♥ Pappa och son ♥
 
Det ser ut att vara riktigt strålande väder ute idag- 17- 18 grader varmt står det på min mobil? Smiley
Wiiieee, måste gå ut och sola sig lite ;) Ladda med lite D-vitamin.
 
Förresten- min mobil är lagad nu!Smiley
Så nu har jag alla nummer igen och mobilen funkar som innan! Den tar också lite bättre bilder än Andres gamla mobil.
 
Nu tänkte jag titta på lite gamla bilder, från när syskonen var nyfödda, jag försöker se vem denna bebis kan likna mest...? Vad tycker ni?
Jaa, han är fortfarande namnlös vilket börjar bli riktigt jobbigt, men vi jobbar stenhårt på det!  Smiley 
(Mer om det senare idag)

Kommentarer
Postat av: Josefin

Jag förstår att det är svårt med namn. Jag har två söner och för mig och min man så var det jätte krångligt att komma på ett passande namn. Mina söner heter Colin (2,5 år) & Cevin (1 år)
Jag tycker att Liam är jättefint också.
Lycka till med namn till bebis, kram! :)

2014-04-27 @ 11:42:38
Postat av: Tina


Oliver då, till denna gullunge?

2014-04-27 @ 12:20:47
Postat av: Sandra

Grattis till fina pojken! Så söt! Jag tycker han passar att heta Nicolas, Emanuel, Christoffer eller Simon :)

2014-04-27 @ 14:34:05
Postat av: Annster

Så söt :)

2014-04-27 @ 14:40:08
URL: http://annster.se
Postat av: Ellen

Ett förslag till lilla pojken är Matheo eller Matteo tycker det klingar så fint med syskonens namn speciellt Danilo!

2014-04-27 @ 15:04:18
Postat av: A

Intressant hur rekommendationerna är olika i andra länder tycker jag. Ser att du både badar o har ert lilla knyte ute. Vi har några sommarbarn o fortfarande rekommenderade dom här i Finland att jag inte ska ha ut bebin före födelsevikten är uppnådd igen. Det samma att man inte får bada bebin före navelstumpen lossnat :) En kompis i England fick bebis samtidigt som vi fick minstingen o vi jämförde också hur olika det kan vara.

2014-04-27 @ 15:12:55
Postat av: Astrid

Grattis till Torgny ;) Tycker att han liknar Nicole mest :)

2014-04-27 @ 15:30:10
Postat av: Greta

Jag tycker att han är ganska lik Nicole! Så söt!

2014-04-27 @ 16:52:12
Postat av: Nina-Mamma till 4 trollungar

Åh här har jag missat en massa härligt, vi har legat sjuka så har varken läst bloggar eller bloggat själv.
Stort varmt grattis till en alldeles underbart söt lite gossen! Jag riktigt känner doften, hör de små ljuden och känner den sammetslena huden genom bilderna. Så fin! & en massa fina syskon har han omkring sig med. Kan tro att ni susar runt i bubblan nu och har det gott. Grattis igen! Kram

2014-04-27 @ 19:34:16
URL: http://juwilo.blogg.se
Postat av: Pernilla-mamma till Kevin, Jamie o en till i magen:)

äsch! de där ser ut som en Kevin ju!!!! klock rent!!! ;)

2014-04-27 @ 19:51:06
URL: http://skruttungen.blogg.se
Postat av: Christina

Jag tycker Theodor är ett underbart fint namn, och det passar så bra med syskonens namn oxå :) Fina barn och fina namn! :)

2014-04-27 @ 20:12:58
Postat av: Matilda

Torgny --> collin
Han är lik nicole^^

2014-04-27 @ 20:23:15
Postat av: Hanna Karlsson

Åh så ljuvligt att bebismysa!

2014-04-27 @ 20:52:06
URL: http://hannafialotta.blogg.se/
Postat av: Carina Widell

Jag tycker att han är lik Nicole, Danilo och Jonathan. Ja, det är svårt med namn :) Men jag är nog lite "inne" på pappa Andres linje, namnet Simon gör sig bra i syskonskaran men det blir nog bra vilket namn ni än väljer

2014-04-27 @ 21:02:18
Postat av: Josefin

Ser ut som en valentin :)

2014-04-27 @ 21:55:22
Postat av: Moa

Stort grattis till den fina lilla killen! Tycker han är lik Nicole och skulle passa att heta Valentino. Men Simon är också fint!
Hälsningar Moa (Malte och Ellens mamma)

2014-04-27 @ 22:30:59
Postat av: Anonym

tycker fortfarande att han är lik nicole :)

2014-04-27 @ 22:32:45
Postat av: Natta

tycker fortfarande att han är lik nicole :),

2014-04-27 @ 22:34:53
Postat av: Helena H

Han är ju så söt lille Torgny-Leon. :-)
Tycker han är otroligt lik Nicole och Andres på dessa bilder.
Bilden på bebis och Andres är jättebra! Stolt o glad pappa ser det ut att vara. :-)
Ha det bäst. Kram från Järvsö (Söderhamn)

2014-04-28 @ 01:09:04
Postat av: Sandra

Emilio kanske :)

2014-04-28 @ 07:56:08
Postat av: Kine

Gratulerer med lillebror....som ligner mest på Nicole. :) Fikk selv en liten gutt for snart 7 uker siden etter 3 jenter. Tror kanskje vi har blitt enig om navn nå. Er sååå mye lettere med jentenavn. Så her i huset har vi en lillebror som (kanskje)heter Henry Lloyd. Jeg synes det er kult mens pappaen trenger å overtales litt mer. :)

2014-04-28 @ 10:39:36
Postat av: 7 barnsmamman

Så söt han är :)
Han liknar sin pappa.

2014-04-28 @ 15:04:15
Postat av: Ann-Sofie

Jättesöt! Jag tycker att han liknar Nicole mest!

2014-04-28 @ 21:06:51
Postat av: Anki

Ja, han är så enormt söt ert nyfödda fjun <3 Hoppas att det rätta namnet snart dyker upp till er lille prins <3
Kramar från Skåneland

2014-04-29 @ 01:20:02
URL: http://jankils.bloggplatsen.se
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback