♥ Danilo & Jonathans rum ♥

Som jag skrev förut så fick Danilo & Jonathan en byrå från deras kusin Sebastian häromdagen.
Dom hade en exakt likadan, men det blev lite trångt för bådas kläder i en och samma byrå.
Jag ville ha båda byråerna bredvid varandra, och för att det skulle funka så behövdes det en ommöblering i rummet.
Tyvärr är båda byråerna i furu färg och inte i vitt som resten av möblerna, men det funkar ändå.
Dom står bakom dörren så det syns inte när dörre är öppen.
Såhär ser byråerna ut:
 
Jag satt och sorterade kläder i byråerna imorse och jag undrar hur allt fick plats i en enda byrå, när jag kunde fylla båda byråerna?? Tog bort några tröjor som grabbarna vuxit ur också som ska läggas undan för lillebror.
Jag skulle nog behöva gå igenom deras låda på dagis också, där finns nog också några tröjor som blivit för korta i ärmarna..
 
 
Samtidigt passade jag på att rensa bland twinsens leksaker. Kastade bort nästa 2 säckar fulla med bilar som tappat hjulen, pussel som var trasiga, trasiga gubbar och annat som inte funkade längre.
 
 
Många inreder barnrummen helt i vitt, eller i ljusa färger.
Väljer t om leksakerna färgmässigt! Det ska vara pastellfärger på leksakerna, och bara fina saker som ibland verkar stå framme mest som prydnader än saker som barnen faktiskt kan leka med.
 
Jag/vi ville ha vita väggar och vita möber. Vi har färgglada mattor och en massa leksaker (och sängarna) som bryter av allt det vita. Det ser mer lekfullt och inbjudande ut med färg i barnens rum, speciellt på leksaker.
Jag är nöjd med grabbarnas rum nu, fast jag var lite sugen på att ha sån där fondtapet med stjärnor.
(You know me, love stars)
 
Redo för utflykter, hahaha...
 
 
Jonathan älskar att leka med alla bilar...
 
 
På tal om kusinen Sebastian- han var på sin allra första basket träning förra helgen och tränaren hade kommit fram direkt till brorsan och berömt Sebastian, att han är en naturbegåvning, sån teknik som han visar tar det flera år att lära sig.♥ Stolt faster här! ♥
Sebastian, glöm inte att faster vill ha ett hus sen när du blir en stor stjärna! Smiley
 
Att han var huvudet längre än sina medspelare var ett plus också ;)
 
 

Kommentarer
Postat av: mamma24sju

Fina rum. Hela lägenheten är fin btw. Är det hyresrätt eller bostadsrätt?
Har också vita väggar i minstas rum, blir så mycket färg ändå med alla leksaker. Tvillingtjejerna har rosa väggar och mycket rosa saker, man får liksom en rosachock när man går in där. Tonårssonen har svarta väggar.

Svar: Det är en bostadsrätt 😊
Me & My Baby Dolls & Gravid

2014-04-01 @ 14:55:55
Postat av: Linda, mamma till majken och arvid

Du är absolut inte ensam om en fondvägg med stjärnor. Vill jag också ha till mina barns framtida rum. Vita med blåa & rosa stjärnor (har en av varje kön), och den drömmen är snart här då jag har fått en fast tjänst & hus så nära. Bor också i lägenhet men längtar nu efter ett hus där barnen kan springa ut & känna gräs under fötterna ;)

2014-04-01 @ 14:56:37
URL: http://mammatillmajkenocharvid.blogg.se
Postat av: ida

är byrån ifrån ikea ursprungligen? Assnyggt!

2014-04-01 @ 15:24:30
URL: http://aidaho.blogg.se
Postat av: Hanna

Jättefint!
Kan tipsa om att de går att måla om, mönstret (De är ju lite gropiga i trät) blir ju kvar så de blir ju inte släta som den lilla byrån, men resultatet blir bra ändå. Har själv målat om en likadan med väldigt fint resultat. :)

2014-04-01 @ 15:28:17
URL: http://www.grimmestam.com
Postat av: Emilia

Hej Satu!
Först vill jag tacka för en underbar blogg!
Jag har läst att du/ni har lite svårt att komma på ett passande namn som båda tycker om, till "Torgny". Jag tänkte ge lite förslag, inte säker på att du gillar de men hoppas att det kan ge lite inspiration! Adrian, Adam, Albin, Alexis, Alvin, André, Aaron, Charlie, Cody, Colin, Eddie, Elias, Noah, Oliver, Wilmer & William. Det blev ganska många men vill bara hjälpa till. Lycka till! :)

Svar: Jag gillade Colin och Andres gillade William 😃Tack för hjälpen!
Me & My Baby Dolls & Gravid

2014-04-01 @ 16:23:24
Postat av: Malin

Så fint rum, var har ni köpt sängarna?😄

2014-04-01 @ 19:13:40
Postat av: Anonym

Måla eller spraya byråerna vita :)

2014-04-01 @ 19:20:22
Postat av: Malin

Fint pojkrum :) var är sängarna ifrån?

2014-04-01 @ 20:56:40
Postat av: Anonym

Tips på ett sjukt fint pojknamn jag snappade upp på en blogg härom dagen, Miliam :) Hade jag aldrig hört förut.

2014-04-01 @ 23:53:37
Postat av: jessica

Hej, jag undrar var du köpt vita hyllan som står mellan pojkarnas säng

Svar: IKEA! ;)
Me & My Baby Dolls & Gravid

2014-04-05 @ 15:50:13
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback