Babbel, tjurig Bessa och mera Babbel.

God morgon tisdag! Ännu en sömnlös natt bakom mig.
Börjar bli lite jobbigt det här med att sova, det är riktigt bökigt att hitta rätt ställning nu med magen och jag känner mig som en strandad val.Smiley Jag kan bara ligga på sidan, men med en liten docka (<--- Nicole) som ska krypa ner hos oss varenda natt är det riktigt jobbigt att få den plats man behöver.
När man väl hittat rätt ställning och kommer till ro måste man upp och kissa. Sen börjar hela proceduren om igen, och det är så varmt! Inatt smög jag ut till soffan för att sova. Tror ni inte att när jag ska vända mig där så ligger Nicole där tätt intill mig också!? Give me a breake!!!
 
Jag vet, jag borde sova nu när Olivia gör det, men jag måste hinna med att skicka mail och jag vill blogga också.
Det är viktigt för mig, att få skriva av mig.
Fick ett samtal från Babyproffsen om att våran vagn har kommit in också- wiiiieeee!Smiley
Vi ska hämta den nu i veckan. Smiley
 
Jag missar en massa grejer nu, men det är helt okey. Bebis i magen och min familj kommer att komma först. Alltid.
Jag måste se till att få njuta av denna sista tid med bebis i magen och försöka vila när jag får tillfälle.
 
Igår skulle jag ha följt med några mammor ut och äta middag. Dom skickade bilder till mig och det så supermysigt ut! ♥
 
Häromdagen kontaktade SVT mig om att vilja ha mig i publiken på deras debatt om oro för förlossningsvården.
I Göteborg! Jo, tjena att jag kan bara dra till Göteborg... Smiley
 
I helgen skulle Nicole ha gått på casting för H&M, men jag tackade nej. Det var dagen efter blödningarnarna och jag ville inte riskera att det skulle sättas igång när vi var där.
 
Hoppas att vänner har förståelse att jag inte kan/hinner följa med och göra en massa saker just nu. ♥
 
Och en annan sak- Jag är verkligen inte den som springer på en massa events via bloggen. Jag är inte sån.
Blev erbjuden att gå på invigning av Lekmer.se`s allra första fysiska butik som öppnades i Barkarby, och den ville jag faktiskt gå på, men jag hade inte möjlighet. Jag brukar ofta shoppa på lekmer.se och det hade vart roligt att träffa alla fina bloggkollegor som man lärt känna :)
 
Och jag tackar inte Ja till samarbeten med alla företag som frågar. Bara dom jag tror på och vill testa på, resten tackar jag nej till. Det är inte sånt den här bloggen ska handla om.
 
Imorse var det en tjurig Vanessa som gick iväg till dagis, och det gör ont i mammahjärtat varje gång när man skiljs åt sådär. Mummu kom och hämtade järngänget till dagis samtidigt som hon skulle iväg och simma.
Hon kommer med cykeln och varje gång turas dom om vem som får sitta därbak när hon går med cykeln de få metrarna till dagisgrinden. Idag var det då Nicoles tur, vilket lillsyrran Vanessa inte alls gillade.
Herre.Min.Gud.Vilken.Envis.Unge!!!
Hon skrek, slängde sig på golvet.... hon fick lugna ner sig i rummet och ändå vägrade hon acceptera det.
När man trodde att det var lungt så fick hon sitt utbrott igen över samma sak.
Sen vägrade hon ju att klä på sig också. Det fick jag göra. Cheez alltså... och hon var inte samarbetsvillig för 5-öre.
 
Morgonen som ju började så bra!
 
Lite memoryspel på morgonen...
 
Olivia pussas ♥
 
Mina goa grabbar ♥♥
 
 
När dom frågat mig när lillebror kommer så har jag svarat att sen när dom fyllt år, så kommer det inte dröja så länge.
Nu så är väntan olidligt lång för dem, tror att dom börjat ge upp och tror att han kommer först när dom fyllt år nästa gång (dvs om ett år) så kommer lillebror.
Nä, ett år till orkar jag då inte med denna magen! Hahaha...
 

Kommentarer
Postat av: Melina

Satu, om du någonsin behöver hjälp på helgerna med barnen så är det bara att höra av sig. Finns bara ett samtal bort :*

2014-04-15 @ 13:29:16
URL: http://malcantara.blogg.se
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback