Vill ha en åsna

Jag- eller, öööh, Olivia (såklart) vill ha en Bugaboo Donkey Duo!
Det är en vagn som jag suktat efter hela sommaren. Jag har funderat på att byta våran vagn mot nånting "lättare/mindre".
Och den där donkeyn har allt och lite till. Därav priset alltså. Cheeezuz vilket pris, helt galet egentligen.
Jag har hört/läst att det blir ett x antal tusen lappar billigare att beställa vagnen från Holland, men ändå...
 
Då skulle vi behöva sälja Olivias vagn som är en Emmaljunga City Cross. Jätte bra vagn på alla sätt och vi har vart jätte nöjda. Ni som känner mig vet att jag är barnvagnstokig. Jag älskar barnvagnar. Jag skulle nog ha haft hur många som helst om inte Andres stoppat mig. Han är lite av den mening att man köper en vagn åt sitt barn som den då ska ha tills det är dags att sluta. Och våra barn har slutat med vagn ganska tidigt. Jag tänker lite annorlunda...
 
När Nicole föddes köpte vi en Emmaljunga City Cross, som vi köpte nu till Olivia också. Sen dess har vi haft våran beskärda del (5) vagnar, varav alla har vart tvilling/syskonvagnar. (Att dom inte uppfann Bugaboo Donkey Duo när jag var inne i djungeln av barnvagnar... den ultimata enkel/dubbel vagnen!)
 
Om jag sparade pengar... och kunde köpa en åsna till Olivia i födelsedags present? Det är tre månader kvar dit.
Och sen tänkte jag- det är jul då. Och dom pengarna finns inte så nära jul. Så det får nog bli närmaren våren då...?
 
Vad har ni för vagn och vad tycker ni om den?
Vad har ni för drömvagn?
 
Bugaboo Donkey- med massor av olika möjligheter.
 
Andres var ganska rolig när vi var i centrum och jag såg denna vagn i "mono" ställning.
(Bilden som är högst upp, först till vänster.)
Jag: "Kolla hjärtat, den där vagnen är det!"
Han: "Är du helt tokig!? Hur kan du kunna lägga en bebis i den där??"
Hahaha, han trodde att den där sidokorgen skulle vara platsen för en bebis!Smiley
 
Så är ni intresserade av en jätte fin Emmaljunga City Cross denim med en massa tillbehör som footsack, liggsats osv- hör av er! ;)

Kommentarer
Postat av: Camilla

Vi har en sån vagn :) beställt den från Holland, värd varenda krona ;)

2013-09-28 @ 10:54:24
Postat av: nina

Veldig mange fine vogner.
Vi kjøpte Emmaljunga city cross til Benjamin da han var baby,men solgte den da han skulle i sportsvogn,likte ikke sportsdelen.

Før Ben ble født hadde vi Mountain Buggy til Jessica,men dumme meg solgte den....så da måtte vi kjøpe ny da,og den har vi ennå,elsker den:)

2013-09-28 @ 11:21:56
URL: http://mammantiljessica.blogg.no
Postat av: Ella

Donkeyn är såååå fin! Funderar allvarligt på att skaffa en sladdis bara för att kunna köpa Donkeyn ;)

2013-09-28 @ 11:43:30
Postat av: Helena H

I vanliga fall gillar jag vagnar som är rejäla med fyra fast hjul och så...men denna vagn är riktigt snygg och verkar ha rejäla hjul, inte såna där små pluttiga som andra vagnar har. Så skulle jag ha ett barn runt ettårsåldern skulle jag nog köpa en om jag hade råd. Skulle dock inte ha liggdelen om bebis var född på hösten el vintern då den är alldeles för öppen då vi är ute även i busväder och det är den inte riktigt gjord för. Men till en vårbebis skulle den passa fint. :-) Haha, nu blev jag riktigt bebissugen ju. :-)
Vilken färg vill du ha på vagnen?
Kram från Söderhamn

Svar: Ja eller hur att den var fin!❤
Jag tror att jag skulle välja en svart, så man kan lägga till lite färgklickar :) Eller också en offwhite. 😊

Vilken skulle du välja?
Me & My Baby Dolls

2013-09-28 @ 12:54:58
Postat av: Anna

Åhh jag dregglar också över en åsna!! Sååå fin och praktisk

2013-09-28 @ 16:21:16
URL: http://pinkmum.blogg.se
Postat av: josefin

Sålde donkeyn rätt snabbt.tycker inte den va värd pengarna. Däcken fick pumpas ofta,den repades bara du tittade på den ja listan kan göras lång. Lägg pengarna på något annat är mitt råd ;)

2013-09-28 @ 17:16:56
Postat av: Helena H

Oj, har ingen aning om vilken färg jag skulle välja, alla är ju så fina på olika vis. :) Gillar också svart just för att man kan ha en rosa filt eller turkos dyna osv...supersnyggt. Vit...hm..snyggt som sjutton men min skulle inte hålla sig vit länge tror jag. Tänk när jag skulle följa Linnea till hästarna. :) Nä, inte en vit hos oss iaf. :)

Svar: Nä, den skulle inte vara vit hos oss länge heller, haha..
Me & My Baby Dolls

2013-09-28 @ 18:27:16
Postat av: Helena H

Förresten, hade så gärna velat varit med när du visade Andres vagnen och fått höra hans kommentar! Haha :) Klart bästa kommentaren på länge. :)

2013-09-28 @ 18:28:40
Postat av: Sandra

Ska ni ha fler barn och kommer nyttja den som syskonvagn? Annars tycker jag du ska kolla in bugaboo Buffalo! Dock är det en singelvagn!

2013-09-28 @ 18:42:33
Postat av: Nettan

Jag ÄR verkligen en shoppoholiker när det gäller vagnar ;-D. Jag köpte en bugaboo cameleon all black när jag väntade minstingen nu. Men precis innan hon föddes så köpte jag även en superfin bättre begagnad emmaljunga då jag ville ha en ombonad liggdel till henne då hon är född i Mars. + en brio liggvagn, dock så sålde jag nu briovagnen utan att ha använt den;). MEN så fick jag syn på DONKEYN :-))) å jag smälte totalt!. Så även denna pärla blev nu inhandlad ,dock köpte jag den beg på blocket. Jag tycker gott man kan köpa bättre beg-då kan man köpa mer än 1vagn:-D. Jag är supernöjd med den å älskar shoppinkorgen! Min lilla älskling på 6 månader är oxå supernöjd;-) så mitt råd till dig köp en bättre begagnad. Min är svart med svart chassiskydd och så har jag cerise sufflett till-super fint!!

2013-09-28 @ 19:55:06
Postat av: Lina

Jag har en i offwhite och svart bas. Tok nöjd!

Men köp inte begangnad, det har varit så mycket barnsjukdomar på den vagnen så garantin gäller inte om du inte är första köparen.

2013-09-28 @ 22:45:16
URL: http://linaseto.blogspot.com
Postat av: Camilla 33 år och 10 barnsmamma

Hahaha vilken härlig kommentar ,jösses vad jag skrattat..

Ett tips är begagnade donkey s kostar nästa lika mycket som en ny från holland.

Kram Camilla

2013-09-28 @ 23:17:34
URL: http://minstorafamilj.se
Postat av: Ceci

Jag har en till mina flickor och jag är jätte nöjd med den. Klarade av vintern galant och inga problem att rulla med den i skogen.

2013-09-29 @ 08:27:38
Postat av: 7 barnsmamman

Hej. Underbar vagn- men tycker inte att ni ska beställa den ifrån Holland isåfall!! Där använder de sig utav en impregnering som innerhåller gifter som ej är tillåtet att använda i Sverige. Och vem vill använda något sådant som kanske är skadligt för ens lilla älskling! Har hört att vagnarna ligger på ca halva priset i USA.
Jag köpte min beg till kanonpris OCH den har och funkar KANON!!

2013-09-29 @ 09:10:45
Postat av: Camilla 33 år och 10 barnsmamma

Det där med impregnerat gäller inte på dom vagnarna från holland ..
Fråga i barnvagns tråden på fb så får du se:-D

2013-09-29 @ 15:24:16
URL: http://minstorafamilj.se
Postat av: Lina

7 barnsmamman: det gäller inte dem från Holland, det gäller dem som beställts från Storbritannien. Beställer man från USA kostar för det första frakten (om de ens fraktar, finns nog ingen som jag kollade upp som fraktar till Sverige därifrån) sen äter tullen upp vinsten. Beställ från babyplus ifrån Holland. (Inte mothers mooiste) Tim där är super trevlig och de håller god Kundservice.

2013-09-29 @ 16:02:04
URL: http://linaseto.blogspot.com
Postat av: Margareta

håller med Andres! du säger dessutom att du är nöjd med den vagn ni har.Själv klarade jag mej med liggvagn,sittvagn och syskonvagn. (Brio en av varje)Men det var på 90-talet och inte lika mycket som frestade som tur var!!!!!!!

2013-09-29 @ 17:00:31
Postat av: Anonym

Beemoo premium syskonvagn är riktigt bra :)) Finns exempelvis på Jollyroom! Super nöjda med våran.

2013-09-29 @ 21:48:48
Postat av: Felicia - Konstverk och mammaliv.

Riktig snygg, men dyr vagn! Som du säger... Men vi har en Emmaljunga Nitro - HELT klart underbar! Hade en Crescent och Britax innan, men Nitro är gud! :)

2013-10-02 @ 14:03:25
URL: http://feliciasbebis.blogg.se
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback