♥ Vanessa ♥

Och så är nästa barn på tur, Vanessa- som mest kallas för Bessa.
Hon fyllde 4 år i juni, fast egentligen skulle hon ha kommit först i augusti, men hon kom 5 ½ veckor för tidigt.
 
Jaa-a. Hur ska man beskriva Bessa... Smiley
Om den här tjejen kan man skriva en bok, eller som hennes fröken på dagis säger- man kan göra en egen film om den här lilla tjejen, och den skulle vara super underhållande! The Bessa-show! Smiley
 
Vanessa är familjens virvelvind. Hon är överallt och ingenstans. Hon är även familjens klantis. Alltid är det hon som råkar ut för allt, hon har så bråttom att hon själv inte hinner med alla gånger.
 
Det finns sjuhelsikes mycket vilja, mod och envishet i denna lilla tjej. Aldrig mött en envissare unge.
Och jisses vad hon kommer på knasiga idéer.
Ena stunden är hon ängelen själv, så lugn, snäll, klok och såå go. Andra stunden kan hon få sina utbrott och skriker med rösten som Gud glömde. Cheeezuz för den rösten alltså. Skrämmer alla med den. Don´t mess with this girl...
 
Vanessa är också väldigt snäll, klok och framförallt rolig!
Bessa är en modig tjej, hon är inte rädd för nånting. Hon kan prata med vem som helst och tar för sig.
Jag har alltid sagt att hon kommer att gå väldigt långt i livet med sin vilja, mod och envishet.
Det är en egenskap som jag är glad för att hon har, att hon kan välja sin egen väg.
 
Hon har en vilja av stål, vilket hon ofta hamnar i bråk för.
Hon är den i syskonskaran som ska styra och ställa och bestämma. Jämt! Blir det inte som hon vill så blir det hus i helvete.
 
Vanessa är väldigt bestämd på vad hon ska ta på sig också, det har hon varit läänge. Prova att sätta på henne mjukisbyxor och se upp! Det går bara liksom inte. Det ska vara tights.
Häromdagen tog jag fram ett par svarta, jätte fina byxor i lite pösigare modell, men det gick inte alls. Vi skulle ut och alla väntade på henne och hon totalvägrade. "Dom är jätte fula!" skrek hon och satte sig bestämt på golvet.
 
Vanessa älskar allt tjejigt, så som skor, väskor, nagellack och speciellt då läppglans. Helt tokig i sånt! Hon älskar även klistermärken och plåster. Gaah jag blir så tokig på hennes plåster-fasoner. Hon gör illa sig flera gånger per dag ibland och då ska hon ha plåster på- direkt. Hon tror att plåstret gör att det inte gör ont, så så fort hon har plåster på försvinner det. Vet ni hur många paket plåster som går åt här hemma!? Och då bara för Bessa! Smiley
 
Hon brukar leka med sina låtsas telefoner, och sitta och rita och pärla. (För att inte glömma sina klistermärken och läppglans och smink)

Hon älskar att dansa och sjunga och showa. Och jag älskar hur hon ska förklara saker och ting.
Bessa är en riktig tuffing!
 
 
Tjejerna hade modevisning med kusinen Felicia
 
Älskar dig så mycket Vanessa, och jag är så stolt att du är min dotter.
Jag älskar att du vågar vara dig själv. Du är så cool och toppen!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Margareta

Finns vissa likheter mellan mej och Bessa när jag var liten. De sa att jag var så envis så att jag "gick med huvudet före genom väggen". Däremot avskydde jag allt som var flickigt!!
Såg att tjejerna var i Expressen idag. Söta som alltid.

2013-09-03 @ 17:51:00
Postat av: Anonym

Alltså hon är ju bara för söt! Och så sjukt UNDERBART söt i glasögon!!! Jag hade också dålig syn som barn, men när jag kom upp i tonåren så byttes dem ut mot kontaktlinser. Funkar precis lika bra!

2013-09-03 @ 18:02:14
Postat av: Helena H

Alltid lika kul att läsa om söta Vanessas äventyr. :) Håller helt med dig om att hon nog kommer att kunna komma hur långt som helst i livet med den envisheten. :)
Ha det bäst.
Kram från Söderhamn

2013-09-03 @ 23:38:43
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback