♥ Nicole ♥

God morgon söndag!
Tänk att det redan är 1:a september??
Den första officiella höstmånaden. Det ser ut som en riktigt höstväder ute just nu, det blåser och en massa gula löv ligger på marken.
 
Jag lovade ju att skriva lite om varje barn, om vad som händer, vad som är nytt just nu. Det är ett roligt minne att läsa om och minnas tillbaka till. Medans jag svarar på era frågor så publicerar jag det här nu, så att ni ändå har något attt läsa när ni kikar in här ;)
 
Vi börjar med Nicole. =)
 
Nicole aka. (<--- also known as) Nukke (som är docka på finska) -våran först födda barn.
Tänk att hon redan är 5 år. Så som vi fick kämpa med att få henne.
 
Nicole är en klok, snäll tjej med ett hjärta av guld. Så omtänksam och gullig, tänker jämt på andra.
Hon är i en känslofas just nu. Tänker på en massa och funderar, frågar och försöker förstå.
Hon vill gärna ta hand om alla, hjälpa till. Genomsnäll.
 
Men hon är också kaxig. Cheezuz vad kaxig hon kan vara ibland.
 
Nicole är familjens Drama Queen. I am not kidding! Inte ens lite. Det är jämt drama drama drama med henne.
Hon skulle lätt få en plats på "Days of our Lives" den där tjejen. Allt kan bli sååå stort.
 
Hon är också väääldigt gammaldags. Hon pratar gammaldag och gestikulerar med sina händer och ibland kan jag inte hålla mig för skratt,
 
Nicole är känslig, väldigt mammig och väldigt blyg och osäker inför nya situationer. Ibland vet jag inte om jag ska pusha på henne för att hon ska våga prova, eller om jag bara ska låta bli.
 
Nukke älskar gosa och vara nära. Om hon får välja mellan godis och grönsaker skulle hon välja grönsaker. Mest gurka och majs. Hon äter i så mycket godis, men när hon äter så äter hon cola-nappar.
Hon älskar att leka med sina Barbies och kan sitta inne på sitt rum hur länge som helst. Jag älskar det faktum att hon kan sitta och leka helt själv. Jag som trodde att barnen aldrig skulle "lära sig" att leka ordentligt.
Hittils har dem lekt i korta stunder och snabbt tappat intresset eller så har det börjats bråkas eller annat som avbryter. Så jag älskar att hon hittat till leken.
 
Vi har tagit bort stödhjulen från Nicoles cykel men hon är inte så förtjust att lära sig att cykla ännu.
(Här på brorsans cykel)
 
Mummu är en väldigt viktig och betydelsefull person i hennes liv (förutom egna familjen).
Kompisar har hon men hon älskar att hänga med sina kusiner Emma & Felicia. Dem är nog hennes förebilder.
 
Här är en bild tagen hos Mummu & Puua Smiley
 
Våran älskade Docka Smiley
 
 
Tänk så stor du blivit... Jag är så stolt över dig Nukke och jag är så glad och tacksam att just jag fick bli din mamma.
Jag älskar dig "yli merien, yli vuorten, kohti kuuhun tähtiin ja takaisin"Smiley

Kommentarer
Postat av: peachbeast

Åh vad fint. Pussa nukke från mig :-)

2013-09-01 @ 11:11:42
URL: http://supermancat.blogspot.com
Postat av: mummu

Mummus finaste nukke... Rakastan. ♥

2013-09-01 @ 17:56:47
Postat av: Nicole (woho!)

Hon är ju SÅ söt, det är helt sjukt. Jag är bara 19 år men vill ha ett så sött barn när jag ser bilder på henne haha. Älskar din blogg :)

Svar: Tack!
Me & My Baby Dolls

2013-09-01 @ 23:51:50
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback