Helgen som gått

Hej!
Jag skrev ju att jag skulle lägga mig bredvid Jonathan för att vila lite tillsammans med han?
Tjena... Jag vaknade till av en ryck då jag hörde hans röst nånstans. Då hade jag somnat SJÄLV och han satt i Olivias säng med henne och lekte. Vad hände!?
 
Helgen är förbi och vi har en ny vecka att se fram emot. I fredags åt vi på Sibylla tillsammans med Mummu och Puua, och sedan fortsatte vi hem til dem för att sitta ute på deras altan, och herrarna tog sig några glas "Merilä dricka".
Vi kom ändå hem i tid för Fångarna på Fortet, men en efteren somnade vi på soffan. Till slut var det bara Nukke som var vaken och väckte mig när den var slut och hon ville gå och lägga sig.
 
Lite lekparkshäng hann vi också med, denna snurrlek tyckte barnen om. Man skulle snurra dem och sen skulle de få springa. Och så som dem skrattade när dom ramlade omkull, gång efter gång.
 
Det är så skönt att brnen blivit så "stora" att man inte behöver springa efter dem hela tiden när dem är ute och leker. Vi kunde sitta på altanen och barnen var utanför och lekte. Ibland gick man och kikade, och dom (<---grabbarna!) verkar också ha lärt sig att man inte drar iväg från gården. Annat blir det nästa år när lilla Olivia ska upptäcka världen.
 
Jonathan var och hämtade Nicoles cykel och drog iväg för att cykla runt på gården. Med sina simglasögon!
Hahah, han ville väl vara beredd på regn och översvämningar?
 
Dom vet att denna sten är linjen för hur långt dom får gå..
 
Alltid när vi är hos Mummu och Puua så tar jag av mig mina egan skor och lånar tofflor. Ibland händer det att jag gklömmer bort, och går hem med tofflorna... Som nu...
 
Haha, snygga va? Jag lånade också en hoodie från Mummu, där jag gömde lilla Snuttisen.
 
I lördags bjöd Puua & Mummu oss på mat hemma hos dem.
Vi plockade med oss blommor... :)
 
Vi satt ute och åt, och tänkte att det här är nog en av de sista gångerna för i år, om inte den sista, faktiskt.
Tack så jätte mycket för maten Puua & Mummu, det var jätte gott!
 
Sparkade lite boll efter maten...
 
När det var dags att gå hem så stannade vi till vi lekparken en stund.
Det är tydligen jätte populärt att klättra högt upp och sen hoppa ner.
 
Vanessa och Danilo underhöll sig själva medans de snurrade varandra i gungan. Också väldigt populärt.
Att höra dem skratta med varandra gjorde mig så varm i hjärtat, skönt att det inte bara är en massa bråk...
 
Olivia upptäcker..
 
Tills syrran tyckte att hon satt i vägen när dem hoppade.
 
När vi kom var det bara att bada barnen och sen sätta igång med att baka.
Mer om det i ett annat inlägg, nu hänger Olivia här vid mitt ben och vill gosa.
 
Jag försöker klura ut hur jag ska göra med hämtning om inte Andres hinner komma hem från jobbet. Jag kan ju inte ta med mig Jonathan dit.. Hmm.
Imorse kom Mummu hit och stannade här medans jag lämnade de andra. Så skönt att dagis är granne med oss!
 
Tjohej, dags att gå! Tvätten är klar också.
 
 

Kommentarer
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback