Gnällspiken Jonathan

Igår hade Jonathan en sådan dag då han gnällde och grinade och tjurade hela tiden.
Inget var bra. Och så fort man sa åt honom så blev han sur och kastade sig på marken och grinade... Suck!
 
Vi åkte och kolla på fotboll igår, några vänner som spelade och (nästan) hela finska maffian var där och kollade på, med sina barn.
 
De äldre grabbarna ville leka med Jonathan, så han hängde såklart på och brottade och slängde ner en efter en... Sen började han bli lite för kaxig och lyssnade inte alls när vi sa att han inte får springa över den vita linjen in på fotbollsplan. Så jag tog bort honom därifrån och han fick sitta i Olivias vagn och tjura för sig själv.
 
Och hela tiden när han gjorde något dumt så gnällde han efter Puua.
 
Mummu med Snuttis
 
Och med Nukke som ramlade och slog sig i knät...
 
Danilo
 
Efteråt tänkte vi gå till Gropen för att leka, men helt ärligt så orkade nog ingen av oss det så som Jonathan höll på.
Han grinade för att han inte fick sitta bredvid Olivia i bilen, sen grinade han för att vi parkerade bilen hemma och inte hos Puua (!?) och när vi var på väg mot dagisgården så grinade han redan innan vi kommit dit för att han ville gunga.
Vi stannade på dagisgården en stund, pallade några päron från träden utanför och fortsatte sen till skolgårdens lekpark. Och gnällspiken fortsatte även där...
 
Här kommer iaf några bilder från vår parkhäng!
 
Våran lilla mona (=apa på spanska)
 
 
Och nu är det måndag, barnen är på dagis och nu vaknade Olivia precis, så hon ska få i sig lite lunch innan vi hämtar Vanessa, för idag ska hon till BVC för 4-årskontroll. Jag ska inte glömma fråga om synen, om hon behöver kontrolleras igen, för vi tänkte beställa nya glasögon till henne. (Ena paret är fortfarande spårlöst försvunenn och det stör mig så mkt!)
 
Idag skulle jag också ha följt med Natali på en baby-event på Junibacken, men det sket sig.
Jag har aldrig varit på blogg-event förut det är inte min grej riktigt att gå på, men det hade varit kul.
Ikväll blir det föräldramöte på dagis också.
 
Nu ska lillsnuttan få lunch!
 
Ha en fin dag!

Kommentarer
Postat av: Kaffehörnan

Hejhej. Jag har en rolig grej ta och kika in. Chans att synas på 3 bloggar.

2013-09-09 @ 21:28:16
URL: http://www.kaffehornan.se
Postat av: Karolina

Miss you ! Pusu beso

2013-09-09 @ 23:10:47
URL: http://karolinanordling.com
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback