Det är nog....

Ok, nu har vi upptäckt några misstänkta små röda prickar på Jonathan och här hemma misstänker vi att det är vattkoppor han har fått. Vi lekte ju med Heidis son David för prick (<---haha) 13 dagar sedan, och det sägs ju att smittan syns 12-16 dagar efter smittotillfället.
 
Igårkväll såg jag redan några små prickar på honom, så jag tänkte att om det är vattkoppor så lär det ju ha kommit en massa fler till imorgon när han vaknar? Men icke. Nu får vi se under dagen om det ploppar upp flera!
 
Kolla här, jag har ringat in dem ;)
 
 

Kommentarer
Postat av: sussan

Hej, min flicka hade några få prickar första gången hon hade vattkoppor, men fick då om det ett par år senare o då rätt rejält, de kan få det 2 ggr, o sen är det inte säkert alla får samtidigt, första gången Adina fick det fick inte pojkarna det, andra gången hon fick det pojkarna det några veckor senare

2013-09-14 @ 18:09:00
Postat av: Anna-Lena- mamma till 3 trollungar

De ser inte ut som vattkoppor

Svar: Men det var dem ;)
Me & My Baby Dolls

2013-09-14 @ 19:05:22
URL: http://annalenanordmark.blogg.se
Postat av: Helena H

Ser ut att kunna vara vattkoppor de prickarna. Svårt att se i början eftersom många prickar liknar varandra, men det märks om de verkar vara lite vätskefyllda, och det ser ju dessa ut att vara. Tänk på att han kanske inte får fler prickar. Vissa har bara några få. Men smittar lika mycket ändå..
Ha det bäst.
Kram från Söderhamn

2013-09-14 @ 19:30:27
Postat av: Anna Köhler

ser ut som när vattkoppor började på mina barn när dem va små

2013-09-14 @ 20:14:07
Postat av: Lina

Ser helt klart misstänkt ut! Vet att från första prick tills det var uppenbart tog ett tag för mina killar...

2013-09-14 @ 21:00:35
Postat av: Maria

Snälla hjälp mig uppfylla min dröm och bygga mitt fadderbarn Joan och hennes familj i Uganda ett nytt hus. Dela detta på din blogg och stötta insamlingen: http://www.indiegogo.com/projects/build-joan-a-house/x/4563539

2013-09-14 @ 22:24:38
Postat av: Lina-fembarnsmamma

Oj!!
Har ni haft det innan?
Vi har avverkat 3, två kvar men det hoppas jag dröjer ett år åtminstone ;)

2013-09-15 @ 00:05:10
URL: http://linaseto.blogspot.com
Postat av: Tyglina

Vattenkoppor!!! Ha det så bra det går med vattenkoppor... Sjuka men pigga barn:)

2013-09-15 @ 09:53:51
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback