Torvalla simhall

Halloj, halloj!
Har precis lämnat av järngänget på dagis och lagt Olivia, hon vakade lite innan 6 så hon var helt slut redan nu.
Jag har en del ärenden att ta itu med idag och skulle ha åkt till Handen C med nästa buss, men jag får vänta tills tröttmössan har vaknat. Passar på att äta äppelpaj till frukost, som jag bakade igår. Försökte också göra några nya kladdkake muffins men det gick åt helsinki- fast jag gjorde dem två gånger....
 
Vanessa matar lillasyster med smeten... Då var Bessa hennes bästa kompis kan jag lova.
 
 
Igår när jag satt och funderade på vad jag och barnen kunde hitta på, så kom jag på att vi kunde bada på Torvalla.
Medans barnen lekte så fixade jag in dricka och äpplen samt packade badväskan i smyg för att överraska dem.
Jag bad dem klä på sig när jag var klar och dom väntade på att få höra vart vi skulle.
Haha, värsta cirkusen när jag sa att vi ska bada! Dom dansade och sjöng och apade sig, kul att dem blev glada iaf.
"Men.... vi måste hämta våra badkläder?" sa Nicole medans resten av syskonen höll andan- jag hämtade fram den färdigpackade väskan och så började dem dansa och sjunga igen.
 
Ett väldigt glatt gäng :)
 
I omklädningsrummet kom en mamma med sin son och tittade fascinerat på oss och undrade om alla var mina och frågade om hon kunde få fråga om jag hade mannen eller nån annan hjälp med mig. Hon bugade och bockade bokstavligen när jag sa att jag var där ensam. Hahaha... hon har själv 3 barn och går iväg med en i taget för att det inte går att gå med alla. Ännu en mamma kom som undrade och sa att hon är väldigt imponerad, dom har fått dela upp barnen mellan mannen och sig för att det inte skulle gå annars.
 
Men visst går det! Om Andres hade vart med så hade vi nog också delat upp barnen. Men nu var jag själv och visst ska det gå? Jag kan inte strunta i att göra roliga saker med barnen bara för att dom är lite fler än "vanliga svenssons har" Det här är mina barn, vem ska annars göra saker med dom? Jag hade dessutom pratat med allihopa om reglerna och vad som gäller och när jag är ute iväg själv med dom så sköter dom sig exeplariskt (<---oftast iaf). Dom får sina egna högar, klä av och på sig själva, inte springa, använda lugna röster och lyssna på mig. Allt gick jätte bra, vi badade en stund i lilla bassängen och en stund i mellan bassängen och vips så hade 1  och ½ timme gått.
Jag kunde inte leka krokodil med dom (att jag ligger på mage och jagar dem) men dom lekte och stojade för sig själva ändå. Jag fick ju hålla koll på lill Snuttisen hela tiden- som för övrigt älskade att bada. Hela den här tiden var vi i vattnet och hon skrattade och plaskade och undersökte.
Nicole, Vanessa, Jonathan & Danilo var i extas, i mellan bassängen åkte dom rutchkana i en halvtimme i sträck medans jag och Olivia lekte bredvid kanan.
Jag fick räkna dem hela tiden, det gäller ju att ha stenkoll, fast dom hade muskelerna (<---armpuffar) på sig i mellanbassängen. 1, 2, 3, 4 och 5.
 
Efter badandet hackade några tänderna mer än vissa andra så vi satte oss i bastun. Jag älskar att bada bastu. Så skönt och avkopplande. Även barnen satt och funderade är, alldeles rödkindiga när vi gick ut. Måste vara finne- generna, haha... Olivia satt där som om hon aldrig gjort annat och åt sin lilla äppelbit.
 
Eftersom dom vart jätte snälla så satte vi oss och åt lunch där på cafeterian. Riktigt mysigt var det och det gick ju hur smidigt som helst. Efteråt kom de här mammorna och sa hur duktiga och snälla mina barn var, och jag är riktigt stolt.
(Jaa, jag skryter, men det får man göra ibland! ;) )
 
Jag hade med mig min vattentäta kamera, men inte kunde jag ta några bilder i vattnet ändå, jag hade händerna fulla av att se efter Olivia. Men jag tog några bilder under fikat ändå!
 
 
Nu ska jag ta mig en kopp kaffe och vänta på att Snuttis vaknar...
Ha en fin dag allihopa!

Kommentarer
Postat av: Sara

Det låter jättemysigt! Jag har bara två barn, men skulle inte våga göra det själv. För min 3-åring är jättebusig och lyssnar inte. Hur har du fått dom att uppföra sig och lyssna så bra? Kom gärna med tips om hur du "uppfostrar" dem! Bara att åka till ICA med min 3-åring och 10-månaders är ett företag. Önskar jag också kunde åka iväg och ha roligt på badhuset t.ex.

2013-10-28 @ 10:48:27
Postat av: Rebecca

Du är verkligen super bra på så många saker. Ser att barnen också får en sådan trygg grund så de kommer med att bli fantastiska vuxna. Precis som du! )
Fantastiskt igen att gå till badet med alla, själv tycker jag det krångligaste är att få med alla saker, tur det finns vagn som räcker till mer än bara barnen. Min man skall snart själv flyga en 21h tur med 3 flygbyten och ensam ha hand om våra 4 barn mellan 1,5 och 5 år. Som tur är startar flygning från en flygplats där du kan betala för att få bärhjälp från taxin till incheckningen. Tror annars det är upp till snälla medresenärer att hjälpa honom med bagaget. för visst gör vi det, erbjuder varandra hjälp när vi ser att någon verkar ha lite för mycket packning för vad de klarar själva?
Det är något jag kommer ge han massor av ros för efteråt, och de som ev hjälper att köra en bagagevagn för honom.
Kram

2013-10-28 @ 11:32:29
Postat av: Marie

Hej
Klart du får skryta, du gör ett kanon jobb med dina barn.
Vi var också på badhus i söndags, vi åkte ända till Uppsala till ett äventyrsbad och barnen njöt och hade skoj, vi blev där i 5 tim. Kram

2013-10-28 @ 11:37:06
Postat av: Anna-Lena- mamma till 3 trollungar

Svar; vi kommer köpa en Hyundai H1 mini busd med 8 säten. Kommer ha 3 bakåtvända bilar och en bältesstol. + att syskonvagn måste med.

Mysigt med badhus. De skulle jag aldrig våga med mina vildingar

2013-10-28 @ 11:53:16
URL: http://annalenanordmar.blogg.se
Postat av: mummu

Du är bäst Satu. Love u. ♥

2013-10-28 @ 12:07:00
Postat av: Camilla ♥ 130510

Vilken supermamma du är :D Jag hade oxå bugat! Kul med överraskning :)

2013-10-28 @ 13:42:04
URL: http://mirabilibus.blogg.se
Postat av: Margareta

Imponerande måste jag säga. Trots att flera av dem är i trotsåldern drar du iväg med hela gänget. Jättekul att det gick bra. Heder åt både dej och barnen.

2013-10-28 @ 15:45:16
Postat av: Putzi

Mysigt i höstrusket med lite bad :) Ja räkna det har man gjort så det stått härligt till, 1 2 3 4 och var e nu femman...ja visst ja i min famn ;)Räknar fortfarande när vi e vid stranden fast de e stora. Och snacka inte om när här e många och badar i poolen så kan jag komma på mig själv att räkna huvuden, knäpp? Javisst =).
Kram Putzi

2013-10-28 @ 16:51:48
URL: http://putzisblogg.blogspot.se/
Postat av: Tyglina

Självklart ska du göra saker m barnen själv. Och en stor stjärna ska du ha:) det är underbart att göra saker själv m barnen o de är så duktiga för att de vet vad som gäller för att det ska funka. Som du vet har jag bara två barn m tät så när de var små och vi gjorde saker själva var folk impade... Men hallå!!! Det var ju kul att hitta på saker ... Jag brukade säga att ibland går det galant, ibland bra, ibland mindre bra och ibland inte alls :) alla har vi bra o dåliga dagar... M barnen gäller det som du skrev att ga regler o hjälpas åt. Önskar att vi bodde närmre så kunde vi ha träffasts där... Idag ska jag ta mina två o en kompis till dem till simhallen... Men de är bara tre och lite större:) ha en bra tisdag!!!!

2013-10-29 @ 06:34:40
Postat av: klara

Wow!Imponerande :) Vilken supermamma du verkar vara och vilka gullungar du har!

2013-10-29 @ 11:01:20
URL: http://klararara.blogg.se/gdansk
Postat av: peachbeast

Du är en helt grym mamma! :-)
Jag önskar att jag hade hälften av din energi. Bra jobbat!

2013-10-30 @ 12:27:31
URL: http://supermancat.blogspot.com
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback