It´s friday today!

Har ju helt glömt bort att berätta om min faster Gretas 80-årskalas.
Det var i onsdags, jag hämtade barnen från dagis och väntade på att Andres skulle komma hem och ta över.
På dagis bestämde jag och två andra mammor att vi ska till lill-ica och köpa med oss glass och äta ute i parken.
Spontant och kul!
 
3 barn och 9 vuxna, 3 vuxna och 9 barn, gick hur bra som helst, bara lite trång på lilla ica med våra vagnar ;)
 
Sen fick jag lite bråttom när Mummu ringde och sa att dom sitter i bilen på våran parkering och väntar på mig. Wops.
Jag skyndade mig och Andres gick upp med barnen och så drog vi. Först en genväg för att handla fina blommor.
Det var jag, Mummu, Puua och min bror Stefu i bilen och Karo kom bakom oss med sina barn Felicia och Dewin.
 
Vi åt smörgåstårta, tårta och en massa bakelser. Jätte gott!
Min andra faster- Raija var där och hjälpte till med allt.  När vi vart där i kanske en halvtimme ringer Nicole till mig- gråtandes. Ni vet ju att hon är familjens drama queen och var sååå ledsen att jag inte var hemma och att hon saknade mig så himla mycket.
"Hur går det Nicole, är allt bra?" frågade jag.
"Ömm... Nej, det går inte sååå bra mamma. Jag saknar dig så mycket när kommer du heeeeee-eeeem?"
 
Min stackars lilla älskade drama Queen.
Fler och fler släktingar började droppa in, och då var klockan dags för oss att gå. Typiskt. Vi som ses så sällan i den här sidan av släkten. Tråkigt!
 
Jag som glömde ta ut kameran mitt i all stress  så den låg kvar i skötväskan där hemma. Fick ta mobilbilder igen och det blir ju inte alls samma sak... Och så väntar jag på syrrans bilder också, hon tog fler bilder än jag, det här var typ allt jag tog. Och inte en endaste av själva födelsedagsbarnet. Va dåligt!
 
På övre bilderna:
Min bror Stefu, faster Raija och Puua. Och på den lilla bilden släktens nykomling, min kusin Sofias lille son Isak
(som jag för övrigt träffade för första gången.)
 
På mellan raden: Min kusin Sofia med dottern Tyra, hennes mamma Kaija, Mummu och min andra kusin Maria.
Och på sista bilden- Felicia, Karo & Dewin.
 
När jag kom hem var det till att slänga alla barnen i badet och ge Olivia kvällsgröt.
Fick hem en stor tårta till Andres och barnen som dom åt sen på morgonen och sjöng "Ja må hon leva" för fulla muggar. Hahahaha..
 
Ahh, nu har jag precis fixat gurka och morotsstavar till ikväll och gjort iordning lite dipp till det.
OLW´s vitlöksdipp med gräddfil är ju såå god!
 
Imorgon har Robin sin 2-årskalas så vi behöver gå och handla paket till honom. Sen blir det att handla lite annat gott till ikväll och sedan- inta soffan och kolla på IDOL!
 
Brukar ni kolla på den? Har ni nån favorit?
Jag har, två st storfavoriter- Erikk Rapp och Sandra Wikström. Men jag gillar också Matilda & Miriam. Och Gerorge.
Smiley
 
Idag var det tänkt att jag skulle ha gått på UnderBARA barnmässan, men det blev inget pga. tandläkartiden för tjejerna.

Kommentarer
Postat av: mummu

Satu vist var de 3 vuxna o 9 barn istället. :D:D

Svar: Haha, jo så var det ju😜
Me & My Baby Dolls

2013-10-04 @ 19:18:12
Postat av: Ann-Sofie

Trevligt med kalas! :)Jag gillar Elin, Miriam och Sandra och även Erik! :)

2013-10-04 @ 21:41:48
Postat av: Ann-Sofie mamma till Madeleine och Vincent

Jag försökte få ihop det där med 9 vuxna och tre barn, tänkte men vad konstigt att det var så många vuxna och så få barn, haha! :)

Svar: 😂Ja det var fel, thihi... Ska rätta det när jag sitter vid datorn ;)
Me & My Baby Dolls

2013-10-04 @ 21:48:25
Postat av: Helena H

Är det faster Greta som har så otroligt stort vardagsrum? :)

Svar: Jaa, enormt stor!!! Vad du kommer ihåg :-D
Me & My Baby Dolls

2013-10-05 @ 00:37:00
Postat av: Helena H

Haha :) Vissa grejer minns man mer än andra, och detta vardagsrum är ju imponerande. :)

2013-10-06 @ 19:01:41
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback