Eeeeemiiiiiiiil

Ja phew vad man hört det här hemma några hundra gånger. Smiley Barnen fick ju titta på Emil i Lönneberga medans Olivia sov, och sen dess har dom lekt just Emil.
"Mamma, vi borde också ha en sån där snickerboa som vi kan springa till när vi gjort något dumt" tyckte Nicole.
Yea you should! Smiley
Så Danilo var Emil, Jonathan pappan, Nicole och Vanessa turades om att vara mamman och lilla Ida. Och så gjorde dom hyss och så sprang dom och gömde "Emil" (<----Danilo) i badrummet (där dom tydligen hade sin snickerboa)
 
På kvällen låtsades dem att Danilo fastnade med huvudet i en soppa skål.
Hahaha, ganska roligt hur det återspelar det där.
 
 
Ja, ni ser ju... Och Jonathan hängde inte riktigt med på noterna. "Näheee-ej jag är Tantan! Tantan!"
Daah...Smiley
 
Jag är uppvuxen med Astrid Lindgrens filmer och jag har alltid älskat dem. Mina egna barn likaså. Men dom snappar upp så jäkla mycket från filmerna, både bra och dåliga, haha...
Häromdagen skulle dom låna ett paraply och hoppa från soffan och olika ställen här hemma.
Och det här då: "DUMMA MAMMA!" (Lotta på Bråkmakargatan) Och så skulle dom flytta hem till Mummu & Puua.
Hahaha... Allt ska ju härmas.
 
Bjuder på bilder på mina prinsar:
 
 

Kommentarer
Postat av: Karolina

Haha va roliga de e!

2013-10-13 @ 12:26:41
URL: http://karolinanordling.com
Postat av: Tyglina

Jag sitter o ler :) härligt...

2013-10-13 @ 16:43:32
Postat av: Camilla 33 år och 10 barnsmamma

Jag älskar Astrid Lindgrens filmer :-D
Man kan kolla hur mycket som helst men aldrig tröttna..
Barnen gillar dom oxå ..ler..just nu går Madicken och Lotta mest..

2013-10-13 @ 19:51:36
URL: http://minstorafamilj.se
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback