♥ Vecka 14 + 0 ♥

Sådärja! Smiley
En vecka har gått förbi och nu är vi i vecka 14 + 0.
Jag hittade lite info om vad som händer nu:
 
 
Kroppen: Hormonförändringar kan visa sig genom att huden på mamman blir mörkare på vissa ställen, kvinnor kan få en vertikal mörk rand från naveln och neråt samt mörkare bröstvårtor. Randen brukar försvinna efter förlossningen, men man ska vara försiktig med att sola för mycket under graviditeten eftersom man även kan få andra pigmentfläckar som kanske inte går bort. (<---ingen risk för det, va??)
Du kan bli snabbare andfådd eftersom blodvolymen i kroppen börjar öka.
De flesta börjar få en liten mage. Om du fött barn förut blir magen oftast större mycket tidigare än under första graviditeten.

Fostret: Öronen är placerade där de ska vara och har fått den rätta formen. Alla större organsystem är nu färdiga och njurarna tillverkar urin. Fostret befinner sig nu i en snabb fas av tillväxt. Benen är längre än armarna och det finns gott om fostervatten som fostret simmar runt i.
 
Här kommer en magbild från idag:
(jag är förkyld!)
 
 
Som ni ser så har jag bytt min navelring, den här är kortare och inte så tung och den är även slät så att den inte ska fastna på blöjor/kläder och Olivias händer....
Den vägrar läka! Måste ta tag i det där som ni tipsade om och kolla upp salvan.
 
 

Kommentarer
Postat av: peachbeast

Vilken fin mage du har :-)

2013-11-13 @ 12:18:32
URL: http://supermancat.blogspot.com
Postat av: Sandra

Oj så fin liten mage =) Spännande att följa dig en graviditet till =)

2013-11-13 @ 12:40:13
URL: http://charmigavardagen.blogg.se
Postat av: Ida

Åh vad mysigt!!! Fin mage!!! Bry er inte om andras onödiga kommentarer! Det är ert liv, inte deras! Jag tycker du verkar vara en helt fantastisk mamma!

2013-11-13 @ 12:40:55
Postat av: camilla

Men åh så fin mage du har! Lite avundsjuk är jag nog ;)
Och du ser riktigt fräsch ut trots förkylningen.
Kram =)

2013-11-13 @ 13:00:11
URL: http://c-lindroth.bloggplatsen.se
Postat av: Emelie

HEJ! Jag har två tvålar hemma som är för piercings och för att den ska läka?
Ska jag kolla upp vad dom heter?
Kram

Svar: Ja jätte gärna :)
Me & My Baby Dolls

2013-11-13 @ 14:28:39
URL: http://elwiz.blogg.se
Postat av: Melinda - mamma till Julia & Henry

Grattis till ännu en graviditet, så underbart! :D Men hjälp vad du är SNYGG! Så snygg borde man inte få vara när man är förkyld!

2013-11-13 @ 14:28:54
URL: http://melindaochjulia.blogg.se
Postat av: Maria husetfullt

Nu äntligen hade jag tid att titta in till dig :) tack för fina ord på min blogg. Jag tecknar så ofta jag kan både porträtt, namntavlor/doptavlor mm. Tar även beställningar.

Tänk att varje graviditet är spännande och allt är nytt. Spelar liksom ingen roll hur många barn man har innan. Härlig magbild :) det går inte att läsa sig mätt på bebisar och graviditeter :) jag kommer titta in till dig flera gånger och följa dig och din familj på er spännande resa med det nya underverket.

/ Maria husetfullt.

Postat av: Sandra 4 barns mamma

Du strålar!! Så fin så.
Saknar gravidmagen när jag ser andras.
Lite avis är jag allt :-D

Stor kram!

Svar: Aaaw, tack!!!❤
Me & My Baby Dolls

2013-11-13 @ 14:35:52
URL: http://blogg.loppi.se/thefamily/
Postat av: Greta

Jag måste säga att du ser väldigt fräsch ut för att vara förskyld! Och än en gång, grattis till bebben!!!! :)

Kram

Svar: Tack snälla!!❤
Me & My Baby Dolls

2013-11-13 @ 14:39:51
Postat av: Anonym

Har föera vänner som är lika långt gången som du. Ska bli skoj att följa er alla :)

Svar: Va roligt! :)
Me & My Baby Dolls

2013-11-13 @ 16:59:42
Postat av: Elin

Vilken fin mage! :) Man kan verkligen inte tro att du fött 5 barn!!

2013-11-13 @ 19:00:06
URL: http://endelavminvarld.blogg.se
Postat av: Celia

Det är helt otroligt, att du kan se så fantastiskt fräsch och vacker ut, efter att pysslat om alla små sjuka trollungar. Du strålar!!
Och ett litet tips till Olivias ögon, som hjälpte mig att bli av med sonens envisa ögoninflammation:
Kok en kopp kamomillte och låt den svalna tills den är ljummen, doppa bomullspads och torka av prinsessans ögon, från ytterkant och in emot ögonvrån. Detta brukar göra susen, och så slipper man onödiga läkemedel till de små. Lycka till! Kram

Svar: Tack snälla!Själv känner jag mig som Rudolf med röda mulen :)
Me & My Baby Dolls

2013-11-13 @ 20:30:16
Postat av: Felicia

Finfin mage du har, själv känner jag mig som en strandad val ; ) ! Bara 1 månad kvar till ultraljud...vill ni ta reda på könet? Fråga mig inte varför men jag tror det blir en pojke : ) Jag har själv 4 döttrar, 1 son och en till pojke i magen( beräknad till februari) Kände på mig direkt att det var just en pojke! Har du gissat rätt på könet under någon av dina graviditeter? Kram Felicia

Svar: Ja, vi vill ta reda på könet, jag är för nyfiken för att låta bli ;)Jag tror också det blir en pojke, A tror på en tjej :)
Jag har alltid gissat fel på könet tidigare, men nu måste jag väl ha rätt...?=)
Me & My Baby Dolls

2013-11-13 @ 21:55:31
Postat av: Hanna

Dotterns nvelpiercing bara vägrade läka. Trots alla olika medel de rekommenderade. till slut tog hon saken i egna händer och varje kväll tog hon bort smycket och sköljde igenom hålet med Alsolsprit. Tvättade sedan smycket i Alsolsprit innan hon satte i det igen.

Efter 4 dagar hade det läkt och är nu jättefint.
(Hon tvättade med Piercingtvålen varje morgon.)

Lycka till.

PS: Måste bara får säga att det är en underbar bild på dig.

Svar: Oj tack snälla! Va kul med uppmuntrande ord när man känner sig själv som en påse med skräp. :)
Me & My Baby Dolls

2013-11-13 @ 22:42:43
URL: http://www.grimmestam.com
Postat av: Familjen Lindvall

Åååå vilken fin mage, du strålar verkligen! tänk vad fort det går redan v 14! Kram Linda

Svar: Fast jag känner att jag gör allt annat än just strålar =) Men TACK! <3
Me & My Baby Dolls

2013-11-14 @ 09:50:39
URL: http://lindvallfamiljen.blogg.se
Postat av: Denise - Mama till Noah!

Så kul att ni ska få en till! stort grattis!

2013-11-14 @ 10:46:10
URL: http://danajs.blogg.se
Postat av: Emma

Vilken GULLIG bebis mage du har:) myys vill med ha en till!

2013-11-17 @ 22:03:10
URL: http://www.mammatillbenjamin.blogg.se
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback