Up'N Go

Måste bara dela med mig med det nyaste som Olivia har lärt sig- hon går numera hela tiden och när hon ramlar på rumpan (vilket händer ofta) så kan hon resa sig upp själv, utan att hålla i sig! Wohooo!
 
Jag har försökt fånga henne på bild, men har inte lyckats, förrän idag. Tråkigt bara att det var med mobil kameran för det blir suddigare bilder, men bättre det än inget?
 

Hon har också lärt sig nya ord, häromdagen kom hon från hallen med sin sko i högsta hugg och sa: "Kenkä!"
(Vilket betyder sko på finska) 😃
 
Så rolig ålder det här, när det händer så mycket nytt med henne.
Min lilla bebis håller på och blir stor... <3
 

Kommentarer
Postat av: Johanna

Vilken duktig tjej!!
Vart har ni köpt de där super fina skorna?
Kram Johanna

2013-11-13 @ 19:03:30
Postat av: Anna-Lena- mamma till 3 trollungar, snart 4

Duktig hon är. Är ju inte ens ett år.

Fast mina har visserligen vart sena med de mesta. ( Elias var tidig )

2013-11-13 @ 19:09:32
URL: http://annalenanordmark.blogg.se
Postat av: J

Så söt hon är eran lilla prinsessa! Ja alla era barn är helt underbart fina!
Jag undrar vad ni pratar för språk mest hemma? :)
Grattis till lill*n i magen!

2013-11-13 @ 19:14:53
Postat av: J

Så söt hon är eran lilla prinsessa! Ja alla era barn är helt underbart fina!
Jag undrar vad ni pratar för språk mest hemma? :)
Grattis till lill*n i magen!

2013-11-13 @ 19:14:54
Postat av: Malin, gravid med tvillingar

Sööötnos! Så duktig :)

2013-11-13 @ 19:21:55
URL: http://Malinhedblom.blogg.se
Postat av: Felicia

Vilken liten kämpe!!! Supersöt som alltid<3

2013-11-13 @ 21:36:26
Postat av: Anonym

Kan dina barn finska?

Svar: Ja, dom pratar flytande finska :)
Me & My Baby Dolls

2013-11-13 @ 23:25:46
Postat av: Sandra

Oj nu blev jag också nyfiken...vilket språk ni använder mest hemma?? =) Hoppas det är bättre för henne i ögonen nu. =) Önskar er en bra dag. Lika mycket regn och rusk idag?

2013-11-14 @ 09:50:36
URL: http://charmigavardagen.blogg.se
Postat av: Maria husetfullt

Duktig liten tjej! Det är verkligen en spännande ålder :) allt går i rasande fart :) kul!

/ Maria husetfullt

Postat av: Natali BLOGGAR om livet med 4 barn ♥♥♥

WOW WOW, hon är verkligen tidig med språket. Jag tror inte ens Axel vet vad en sko är och att säga ordet är väldigt långt borta för honom.

2013-11-14 @ 10:21:22
URL: http://www.finest.se/natali
Postat av: Alexandra

Ja började också tänka på det att talar du finska med barnen o dina föräldrar/syskon? Talar du finlandssvenska eller? Är du född i Finland? H. En finlandssvensk :)

Svar: Jag är född och uppvuxen här i sverige, men mina föräldrar är födda och uppvuxna i Finland:) Vi pratar ren finska här ;)
Me & My Baby Dolls

2013-11-14 @ 14:46:18
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback