Tacos i Fittja

Wiiiieeee, nu funkar internet kopplingen här hos oss!
 
Igår (söndag) var vi i Fittja hos Andres föräldrar där även hans syster Ela och bror Oscar var med sina familjer. Tillsammans åt vi tacos, sååå gott!
 
Jonathan- först på plats!
 
Danilo var skitsur för att vi skulle äta tacos, och inte tårta den här gången. Han frågade hela tiden: "Vart är tårtan?!"
 
Haha, ni ser ju hur glad han var... Han är nog för van att det är kalas varje gång.
Nicole och Vanessa fick nån fnitterattack vid matbordet. Dom skrattade och fnittrade mot allting och inget kunde få dem att sluta skratta, tvärtom. Älskar att höra skratt direkt från hjärtat sådär. Jag kommer ihåg själv när jag var liten och fick såna där skrattanfall och man bara inte kan sluta. Smiley
 
Farbror Oscar kom med deras nyaste hund Rudy, en liten chihuahua. Har nog aldrig träffar någon som älskar djur så som Oscar.Smiley
Här flätar Oscar Vanessas hår.
 
Faster Ela, Abuela, Oscar och Bessa
 
Jonathan och kusinen Sergio har nåt bus på gång....?
 
Nicole hängde meest med sin kusin Melina.
(Extra poppis var när hon var och köpte godis till dom :))
 
Olivia var inte blyg hos sin kusin Javi.
 
... Men hos alla andra pep hon som ett brandalarm. Hon är blyg nu och det tog ett tag innan hon vågade sig ur famnen och gå och knalla runt själv och utforska stället.

Ett roligt gömställe var under bordet! Där matade hon gärna hundarna i lugn och ro med kakor.
 
Barnens kusin Giuliano gosar med den nya hunden
 
Terroristerna.
 
Dom är fulla med bus dom här grabbarna. Dom smög sig till Abuela och snodde hennes käpp och sprang iväg och gömde den. När stackars Abuela tagit sig fram till dem för att leta efter den så skrattade dom bara sådär busigt. När Abuelo kom för att hjälpa till att leta efter den så bet dem sig fast på hans ben.Smiley
 
Vanessa sitter och smygmatar hunden... hon har hittat sig en vän.
 
Nicole med sin faster Ela
 
Ni ser hur Olivia blir när någon annan ska hålla henne....
 
Hon tittar på sin pappa med stora ledsna hundvalpsögon innan hon rullar sin läpp och börjar gråta.
 
Barnen grillade marsmellows med kusinen Javi i vardagsrummet. Ett ljus gick tydligen lika bra som något annat.
 
Danilo fick lov att använda kameran en stund och han tog en massa bilder. På golvet, taket, väggarna, nån kopp, halvstol och någons rygg. Här lyckades han ta en hyfsat bra bild, haha...
 
 
Näe nu har barnen somnat och jag kan ta mig ett varmt bad.
Det tar ett tag innan (speciellt) Nicole somnar, för hon ska ligga i sin säng och försäkra sig hela tiden om att jag sitter här. "God natt mamma. Jag älskar dig mamma. Är du kvar mamma? Ska du gå och sova snart mamma? Sov gott mamma. Vi ses imorgon mamma. Is pis pos, mamma." Var 3:dje minut kommer dessa meningar på repeat.
Känner hon sig otrygg när/om jag inte skulle sitta vid rummet intill?
För jag vet att hon blir jätte orolig om jag bara skulle lägga mig och ta ett bad innan hon har somnat. Varför? :(
 

Vi hörs mera imorgon!
God natt allihopa, tack för att ni finns.

Kommentarer
Postat av: Rebecca&Mathias

Gud vilka fina bilder, riktiga sötnosar! :) Och tacos som är så gott!! Ha en fortsatt fin Måndag! :)

2013-11-18 @ 20:02:32
URL: http://twoplusone.se
Postat av: mummu till, mybabydolls.blogg.se

Nicole vill ha dig nära sig,innan hon somnar. Min älskade lilla " nukke".
Jag skulle vilja vara där en kväll,och krama o pussa alla barnen gonatt. Måste kanske vänta tills maj... :-)) love u Satu.

2013-11-18 @ 20:53:52
Postat av: Helena H

Visst är det konstigt att vissa personer går bra att bli buren av och andra funkar inte alls, när barnet är i vissa åldrar? Tur att man vet att det går över.
Härlig bild Danilo tagit på Olivia! :)
Angående Nicole och sovningen...har ju skrivit förut om det men kom på en sak nu när jag läste detta ikväll. Linnea gillade att jag sa att jag gick på toan när jag sagt godnatt till henne, då var hon nöjd att jag var där och slappnade av och somnade fort utan tjat då. Då kunde jag vara där inne en stund, småplocka i hyllor, torka av spegeln osv. Fick sånt gjort samtidigt som hon somnade snabbt.
Var precis som att hon kände att jag inte gjorde nå kul saker då, utan städade eller kissade o så och det hjälpte henne att komma till ro.
Kanske funkar lika på Nicole om du har tur.
Ha det bäst.
Kram från Söderhamn

2013-11-19 @ 00:27:48
Postat av: peachbeast

Arvid brukar säga till mig: "va med mig mamma". Hsn vill bara veta att jag är nära för då känner han sig trygg. Kanske är det samma med Nicole? Hon vill bara veta att mamma finns där för henne. Hon har den bästa mamman dessutom så det kan vara svårt att dela med andra och att vara äldst. Lycka till :-)

2013-11-19 @ 01:03:27
URL: http://supermancat.blogspot.com
Postat av: Pernilla

Jag var exakt likadan som Nicole när jag va liten=) Jag va jätte osäker o rädd vid läggdags...Mamma låg i min säng o sjöng tills jag somnade!!
Har du hört låten
när trollmor har lagt sina elva små troll?
Den sjöng hon om o om igen=)
Tror jag somnade ganska fort dock=)
Hoppas du hittar nåt som hjälper henne=)

Kram kram

Svar: Japp, jag har hört den sången. jag sjunger en annan låt som jag gjorde till henne när hon var bebis, den får man sjunga om och om igen ibland ;)
Me & My Baby Dolls

2013-11-19 @ 22:16:46
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback