Städ-o-holic

Hello hello folks!
 
En ny vecka har klickat igång och på söndag är det första advent och första december. Helt galet, eller vad tycker ni? Såg att många av er har redan tjuvstartat med att julpynta, men här hemma väntar vi tills på söndag.
 
Så var helgen över också. Igår hade vi en städdag här hemma. Vi far runt i olika affärer först, ÖB för att handla städprylar, Bauhaus, Port73 och Coop för att handla de sista till dagens middag. Andres gjorde fisksoppa vilket inte gick in hos barnen (förutom Bessa). När vi kom hem satte vi igång med städandet. jag städar dagligen, men att grundstäda tar tiiiid. Vi städade nog i 6 timmar igår. Borrade upp saker, fixade saker som inte blivit gjorda.
Dammsugning, skura golvet, skura dörrar och karmar. Undrar varför man hittade en massa kladd i ungefär 1 meters höjd på dörrar och karmar....? Sånt som jag inte skulle ha sett om jag inte kröp runt och städade där, haha...
Tvättade gardiner (som jag skulle ha tagit tag för år och dar sedan pga. fläckar av något misstänk föremål (choklad...?)
Slängde ut alla mattor, plädar och kuddar, tog ut soffkuddarna och dammsög där. Ojoj oj vad jag hittade pengar. Barnens små mynt som jag stoppade i spargrisen.
Flyttade på prylar som låg där dem inte ska ligga, gick runt med trasan samt tvättade alla speglar, skurade badrum, disk, tvätt- you name it. Jag är en riktig städ-o-holic jag måste ha rent och fint omkring mig. (hur bra det nu funkar med 5 småttingar i huset)
Jag gillar inte oreda. Jag vill ha mitt hem prydligt, fint och stilrent- inte med en massa små prylar och saker i varenda hörn. Jag bytte också vägg dekor som står ovanför barnen bilder. Nu står det istället  "Det finaste vi gjort"
Vilket de också är.
 
Andres borrade upp en till lackhylla i Olivias rum och en till i grabbarnas rum.
(Äntligen, det var dem vi köpte på Ikea förut) Dom har fått så många gosedjur att dom får sitta där uppe på hyllan istället. Och så har vi ett projekt på G i köket. Andres var iväg och köpte ett hyllplan som han borrade upp på ena väggen där vi tänkte ha sånda där burkar med pasta, kaffe osv. Vårat kö är egentligen jätte konstigt byggt, det fattas skåp på en vägg (där han satte upp hyllan) och så är ena skåpet ett hörnskåp och där kommer man inte åt nånting.
Jag skulle vilja göra om vårat kök, ha det i vitt, vita skåp, en annan bänkskiva... men kök kostar skjortan!
Och jag hade också velat ha den där hyllan i vitt istället för träfärgat som Andres köpte. Men han hade bestämt att han vill ha den färgen så det var bara att hålla tyst. Man kan inte bestämma allting själv (fast man skulle vilja Smiley)
 
Ni ska få se hyllan som jag pratar om när det är klart. Måste nog ta en tripp till In & Finn och se om jag hittade såna där burkar, helst i vit trä då...Smiley
 
Danilo hjälpte till att försöka få bort märken på väggen, någon hade visst inte papper till hands så dem passade på att rita några streck på väggen.....
 
Jonathan ville spreja hela flaskan på bordet...
 
Barnen fick också hjälpa till att städa, dem gick runt med sina saker som fått fötter och tagit sig dit där dem inte ska vara och fixade och donade. Blev jätte bra till sist.
 
Nu vaknade min lilla Snuttis, fast jag tror inte att hon har sovit klart. Vanligtvis brukar hon sona längre än såhär och vakna jätte glad. Nu är hon ledsen. En mardröm kanske...?
 
Snuttis imorse:
 

Nu ska jag ta mig en alvedon och lite kaffe. Huvudvärken vill inte släppa...

Kommentarer
Postat av: Lina

Vad flitig du/ni varit med städandet..visst är det skönt när det är klart!! Vi skulle också behöva storstäda och få upp hyllor och tavlor..har flyttat in i vårt hus i höstas och ännu har vi inte fått upp allt! Får inte riktigt tiden att räcka till då min man jobbar 100% och jag är hemma med våra tre små busungar! :-) Det blir en hylla/tavla/grej per kväll typ! :-)

Svar: Visst är det mycket att göra när man flyttat! Blir nog superbra!
Me & My Baby Dolls

2013-11-25 @ 12:06:55
Postat av: Sandra 4 barns mamma

Jag borde också ta och springa runt med skurtrasan..

Jo vi tjuvstartar adventspysslet i dag då vi båda är hemma och kan hjälpas åt med bådepyssel och sjuka barn ;-)

Kramiz <3

2013-11-25 @ 12:27:11
URL: http://blogg.loppi.se/thefamily/
Postat av: Malin , Gravid med tvillingar

Bröllop är underbart hihi!

Allt är bra här, trötthet och halsbränna bara, men jag börjar
bli van! Haha! Hur är allt med dig/er? Kram

2013-11-25 @ 12:35:18
URL: http://malinhedblom.blogg.se/
Postat av: Anna-Lena- mamma till 3 trollungar, snart 4

Att storstädning är så skönt efteråt.

Har uppdaterat om läkarbesöket nu

2013-11-25 @ 13:00:34
URL: http://annalenanordmark.blogg.se
Postat av: -Santsu-

Mä niin rakastan myös siivoamista. Ja nautin kaupassa kun saa ostaa kaikenlaisia pesuaineita ja pesuvälineitä. Nytkin viikonloppuna pesin saunan lauteet ja kylppärin kloritilla. Mun mies kyllä sanoi, että nyt meillä kylpyhuone haisee kuin uimahallissa :)

Svar: Minäkin pesen lattiasta myöten kaikki kloriteella, tuoksuu niin hyvälle ja puhtaalle!
Me & My Baby Dolls

2013-11-25 @ 16:57:22
Postat av: Eva-Lotta

Vad fint & hemtrevligt ni har det! måste få vara nyfiken och fråga om ni bor i hyresrätt eller bostadsrätt? Kram

Svar: Tack! vi bor i bostadsrätt :)
Me & My Baby Dolls

2013-11-25 @ 19:55:10
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback