Sjuk

Jag tänkte först skriva nånting om att "Jag har inte tid att vara sjuk" - men hur löjligt låter inte det?
Vem fasiken har tid att vara sjuk!? 
Det är ganska inödigt..
Det är inte direkt så att man säger: "Idag är faktiskt en bra dag för mig, idag har jag tid att vara sjuk!"

Nää, skulle inte tro det. Idag är jag sjuk, vare sig jag vill/ har tid eller ej.
Började igårkväll med mega halsont.
Nu är jag förkyld, tjock i halsen och huvudet, snuva och på det har jag vart och besökt toan några gånger med huvudet före om ni förstår vad jag menar...
Så idag gar det inte blivit många knop här hemma. Jag har inte gjort nånting alls, trotts att jag hade en lååång to-do-lista idag. Har ingen energi. Så denna dag har jag hittils legat på golvet i Olivias rum, grabbarnas rum och på soffan. När Olivia sov så sov även jag.
Trots att jag håller på och svimmar varje gång jag reser mig upp så har jag försökt att sätta lite smink i ansiktet, jag såg ut som ett lik.

Olivia busar lite här och där och hittar på hyss... Nu sitter hon och tar ut alla DVD filmer och vårservetter... Om bara Andres skulle komma hem! Han lovade dock att hinna hämta hem resten av järnjänget från dagis.

Skål!




Kommentarer
Postat av: Sandra

krya på dig

2013-11-06 @ 14:46:57
URL: http://charmigavardagen.blogg.se
Postat av: Anna-Lena- mamma till 3 trollungar, snart 4

Krya på dig.

2013-11-06 @ 15:43:18
URL: http://annalenanordmark.blogg.se
Postat av: lindisha5barnsmamma

krya på dig

2013-11-06 @ 16:20:18
URL: http://lindisha5barnsmamma.bloggplatsen.se/
Postat av: Emelie - Mamma till Dewin, Wilton & Alwida

Stackare! Krya på dig! <3
Alltid jobbigt att vara sjuk när man har små barn att ta hand om ju. Man kan ju inte vila på samma sätt! :/
Hoppas att du snart blir bra! Kram <3

2013-11-06 @ 16:33:02
URL: http://elwiz.blogg.se
Postat av: Sandra 4 barns mamma

Sänder några krya på dig kramar!
Du ser inte alls så kry ut.
Hoppas det går över fort!

Kram

2013-11-06 @ 17:31:49
URL: http://blogg.loppi.se/thefamily/
Postat av: Marie

Krya på dig, skickar massor av styrke kramar.
Vilken fin header det blev

2013-11-06 @ 17:49:22
Postat av: ♥ Sojka ♥

sv:Ja jag är nöjd men man kan ju inte köra sin egen reklam och utseendet är begränsat då du mest kan byta header och bara välja mellan ett par fåtal designer men annars är jag nöjd. :) jag är ju kvar. ;)
ja det är wordpress. Man lär ju sig. Inget är lätt i början. :) Sen brukar jag googla om det är något jag behöver hjälp med! :)

2013-11-06 @ 17:51:07
URL: http://sojka.nu
Postat av: J

Stackarn! Aldrig roligt att vara sjuk, man känner sig så liten. Jag är inne på min tredje vecka av influensa. Hoppas det inte är det du råkat ut för, för den är ihärdig och inte alls kul...
Hoppas på ett snabbt tillfrisknande för dig, och att barnen slipper bli sjuka!
Krya på dig!

2013-11-06 @ 19:29:39
Postat av: Anonym

Tule pian terveeksi Satu, rakastan.💖

Svar: Kiitos❤
Me & My Baby Dolls

2013-11-06 @ 20:15:50
Postat av: camilla

Usch och fy. Krya på dig! Man har aldrig tid att vara sjuk :/

2013-11-06 @ 20:52:27
URL: http://c-lindroth.bloggplatsen.se
Postat av: Nellie

Hej! Jag tror att dina tjejer hade magsjuka och det var därför de kräktes. Barn brukar inte kräkas för att de snurrat på en karusell och i så fall brukar det ske omgående och inte en stund efter att de slutat. Och nu är du sjuk med kräkningar, ja jag tror att det är magsjuka ni råkat ut för.

Jobbar som sjuksköterska men säger inte att jag har rätt för det, men det var en tanke som slog mig när jag läste detta inlägget. Du får krya på dig :)

Nellie

Svar: Tack för omtanken, kräkningarna kom omgående, det har hänt förut när de snurrat sådär. Lill tjejen kan kräkas på beställning om hon vill något. Tyvärr.
Jag avfärade magsjuka då dom kom hem och åt med god aptit och mådde bra. Hade aldrig skickat dem till dagis om jag misstänkt att dem var magsjuka!

Jag är gravid, därför kräktes jag. Men det har inte vart lika illa vid denna grav.som förra då jag kräktes från vecka 4 tills att hon var född- varje dag.

Me & My Baby Dolls

2013-11-06 @ 21:05:15
Postat av: Caroline

Usch stackars dej! Verkligen inget vidare att vara sjuk när man har små att ta hand om...det e såå jobbigt! Hoppas du fort kryar på dig!!
Kram på dej!
<3

2013-11-06 @ 21:40:26
URL: http://www.isflinga.blogg.se
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback