Och så var vinterkylan här.

Idag den 26.11.2013 kom den kalla vinterkylan hit till Haninge.
Hittils har det nog bara varit några få minusgrader på nätterna och tidigt på morgonen, men hittils aldrig -5 grader när jag lämnar barnen på dagis.
Så idag kom vinteroverollerna och gjorde debut.
Kändes lite konstigt att plocka fram dem, för var det inte precis sommar?
 
Danilo & Vanessa
 
Jag måste ner till källaren idag och rota fram våran vintersäck, för jag har inte hittat våra varma handskar och mössor nånstans. Barnen drog iväg med fingervantar idag och det är det för kallt för... Smiley
 
Olivia var inte på sitt bästa humör när hon var påklädd och klar, för hon ramlade och kunde inte resa sig upp, och så ramlade hon igen och jag skulle klä på mig själv också...
 
Syskonen Gonzalez, redo för kallare väderlag!
 
Danilo var inte så värst samarbetsvillig med att vara med på bild....
 
Min docka, Nicole
 
Efter lämningen tog jag och lill Snuttis en promenad till lill-Ica för att hämta ut ett paket (wiiieee julklappen som jag beställt till Andres har kommit!) och köpa den nyaste numret av "Vi föräldrar" men dom hade inte fått in den ännu. Vi är med där, något litet klipp bara om hur vi firar jul när man har så stor släkt.
 
Herregud va kallt det var. Jag älskar verkligen inte kylan. Mera tvärtom faktiskt. Jag måste och rota fram min egen vinterjacka och skor (om jag har några??) Jag har gått med min vårjacka och gympadojor hela tiden, så man kan säga att jag frös idag. Smiley
 
Vi kom hem och jag plockade bort frukostgrejerna, fixade tvätt och bäddade sängar, sen blev Snuttis trött. Hon hade vart och hämtat sin napp och snuttis och lagt sig på golvet i sitt rum. Hon vet när det är sovdags.
 
Jag sitter här och fryser fortfarande, så jag dricker lite varm choklad och läser runt på Aftonbladet.
 
Varm O´Boy, gravid vitamin och mobilen ifall dagis skulle ringa.
 
Läste ni förresten om mamman som vägrade ta sin 5-årige son till sjukhuset trotts att han hade blivit påkörd av en bil och skrikit av smärta?
Mamman sa att hennes andra barn blev sjuk och all hennes koncentration gick åt denne, men att hon faktiskt masserade pojken bens och gav t om alvedon till honom. Han hade brutit ett ben! "Gav t om en alvedon"- wow, hon borde verkligen få årets mamma-priset! Det var först när pojkens pappa kom hem (som inte bor med dem) som han förstod allvaret och tog honom till sjukhuset. Cheez alltså. Påkörd av en bil.
 
Nu ska jag kolla upp en grej på nätet. Jag skulleså väldigt gärna vilja vara klar med alla julklappar redan nu så man slipper julruchen. Har kollat runt på lite leksaksaffärer och vet på ett ungefär vad vi ska handla till barnen, men är det bara jag som tycker att det är svårare till grabbarna?
Vi får se när Andres är sugen på att gå och handla "det sista". Och snart fyller Olivia år också....om 23 dagar för att vara exakt.

Kommentarer
Postat av: Malin , Gravid med tvillingar

Va arg man blir när man läser som sånt där! usch

kram

2013-11-26 @ 12:07:50
URL: http://malinhedblom.blogg.se/
Postat av: tingeling

hej satu! vilken fin familj du har och grattis till barn nr 6:)
Har du och Andreas alltid velat haft många barn eller har det bara blivit? (tänker på att han har barn sen innan) jag är sj gift med en man som har två barn sen innan och vi har två små tillsammans. Jag älskar mammalivet och skulle mer än gärna ha en till...tyvärr tycker min man det räcker med 4 st. min minsta blir snart 7 månader och det känns väldigt konstigt att det är sista ggn:/ TACK FÖR EN BRA BLOGG

Svar: Hej!Jag har alltid velat ha många barn, Andres tar en i taget ;) Han sa redan efter Vanessa att det var bra så ;)
Me & My Baby Dolls

2013-11-26 @ 12:09:17
Postat av: Sandra 4 barns mamma

Usch jag klarar inte av att läsa sånt när barn far illa! Får så ont i magen :-/

Den jag tycker är svår att köpa julklappar till är nog Celine, hon har ju nyss fyllt år och har ju då redan fått en massa som hon har önskat sig. Vad ska man hitta på nu då? Sen kommer min 15åring, ju äldre dom blir ju dyrare blir önskelistan ;-) Han ska dock till Thailand över jul med sin pappa så vi hinner spara lite slantar tills han kommer hem igen :-D

2013-11-26 @ 12:18:36
URL: http://blogg.loppi.se/thefamily/
Postat av: Frida

Vad betyder julen för er? Kika in hos mig och läs om vad jag älskar med julen och ge gärna din egna input :) kram från vår familj

2013-11-26 @ 12:57:16
URL: http://blojorochbus.blogg.se/
Postat av: Anna

Är det Didrikson overaller barnen har?
Om, hur är de i storlek? Jag vill ha en ny overall till sonen och har tittat lite på deras overaller. Men vet inte med storlek. Han har 104-110 i kläder. Ska man ta 100 eller 110? Vad har dina pojkar för storlek?

2013-11-26 @ 16:38:40
URL: http://www.annaslivochfunderingar.blogg.se
Postat av: Johanna

Så söta dom är dina barn :)

2013-11-28 @ 18:36:24
URL: http://nannna.se/
Postat av: peachbeast

Vilka snygga overaller de har! Var hittar man såna?

2013-12-02 @ 23:41:27
URL: http://supermancat.blogspot.com
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback