November rain

Sitter och huttrar i badet, barnen sover... - this is my time!
Vad är bättre än ett varmt härligt, avslappnande bad?

Vi har vart iväg på ärenden och kom hem för bara en stund sedan.
Hämtat paket, lämnat paket, kopierat viktiga papper... Nu får vi se när jag kommer ihåg att posta iväg papperen också. Mitt minne alltså... Inte vad det brukar vara.
Hjärnan är helt mosig och förvirrad lite då och då... Haha..
- Som häromdagen när jag skulle ut från dagis gården efter en lämning.
Jag stod vid grinden med Olivia i barnvagnen och letade och letade efter min bricka. Rotade igenom mina fickor i jackan och hittade den till skut i väskan och så tar jag fram den och står och försöker öppna grinden med min bricka.
Inget "pip" ljud kom som jag stod och väntade på och jag blev nästan lite irriterad på den tröga grinden.

Tills jag kom på mig själv.... Brickan är alltså till våran port.
Lite pinsamt, men som tur var var alla pedagoger och föräldrar upptagna med sitt och inte lagt nån märke till mig vid grinden. Phew...
Olivia satt dock i vagnen och undrade nog vad det är för fel på mig... 😃

Idag har det vart en riktig tråkväder med regn hela dagen. Vanessa var jätte glad när vi knallade till dagis imorse i ösregnet, för nu kan man minsann hitta en massa maskar ute!
Jey...? Inte direkt det första jag tänker på när det regnar, men hon var glad. Hon brukar springa och möta mig på gården varje eftermiddag med en sliskig mask i handen och kelar med den som om den var hennes husdjur. Hon och djur/småkryp alltså... :)
Vet inte hur många gånger jag sagt att hon inte får ta hem dem.

Min lilla Bessa Bus!

Vi skippade regnskyddet då det bara är några meter till dagis frpn oss, men vagnen hann visst bli lite blöt ändå.


Nu ska jag värma mig en stund till och läsa Aftonbladet.

Ha det gott!


Kommentarer
Postat av: Sandra

Usch så trist med regn. Här är vädret underbart enligt mig. Fniss. Men jag älskar ju snö så jag är glad att den kommit tidigt i år. =) Så här är det bob som gäller eller längskidor som min son blivit helt galen i =)

2013-11-13 @ 07:58:06
URL: http://charmigavardagen.blogg.se
Postat av: Camilla

Ja det är verkligen ett riktigt novemberväder ute :( Du vet väl att jag har ännu en matbild-tävling på min matblogg? Skynda in och tävla om produkter värda över 1000 kr :)

2013-11-13 @ 08:39:52
URL: http://www.coquina.blogg.se
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback