Lugna lördag förmiddag

Har haft en helt underbar morgon. Inga bråk, tjaffs och andra tråkigheter.
Nicole och Vanessa valde att äta sin frukost i lugn och ro inne på Nicoles rum, sen har vi hunnit med att bada och bara vara. Nicole och Vanessa hittade gamla tidningar som dom satt och klippte bilder ur och grabbarna ritade.
 
Lill Snuttis har vart i farten igen, lite här och där.
Hon har dragit bort ena tofsen igen... alltid!
 
Jätte enkelt att ta bild på dessa två grabbar.... Danilo vill alltid le med ögonen nästan stängda och när jag ber honom hålla ögonen öppna så gör han en jätte konstig min i försök att faktiskt hålla ögonen helt öppna. Haha...
Och då ska Jonathan kolla på honom och det blir pannkaka med bilden. Jag gav upp.
 
"Eddie & Crasch" (från Iceage (morbror Stefus smeknamn till twinsen))
 
 
Igår åkte Sandra ut från Idol. Jag har alltid gillat henne, hon har en jäkligt grym röst, tråkigt att hon får så dålig kritik hela tiden bara? Jag hade tyckte att kevin kunde ha åkt ut.
Kollade ni på fotbollen igår? Sverige-Portugal.
Jag "kollade" första halvleken, eftersom Andres ska kolla allt vad fotboll heter, sen gick jag och la mig i rummet.
Jäkligt iriiterande ljud hela matchen, som värsta konserten det hörde jag ända in i sovrummet hur det tjöt.
 
Olivia sover nu och barnen äter sitt lördagsgodis och tittar på Monsters Inc (igen). Solen skiner för första gången på väldigt länge och det måste vi ju bara utnytjja med att gå ut! Barnens utebyxor är dock i tvätten.... hmm.
Vi borde också gå och klippa Jonathan & Danilos hår. Dom har ärvt sitt hår från sin pappas sida av familjen- tjockt som bara den och växer som ogräs. Lite avis är jag allt, jag vill också ha tjockt hår.
Nu ser det ut som att dom har pälsmössa på sig och helt ostyrigt, hur man är borstar och försöker få det på plats. Sydamerikanska gener... =)
 
Nu ska jag passa på att skriva "Satu Svarar" då det kommit en hel del frågor.
Hörs snart igen!
 

Kommentarer
Postat av: Anna-Lena- mamma till 3 trollungar, snart 4

Låter som en mysig start på Lördagen

2013-11-16 @ 12:32:53
URL: http://annalenanordmark.blogg.se
Postat av: Camilla

Vilken härlig start på gårdagen! =)

Måste bara fråga, vart har ni köpt eran matta i tv-rummet? Jättefin!

Svar: Hornbach tror jag:)
Me & My Baby Dolls

2013-11-17 @ 21:15:27
Postat av: Ida

hej Satu! jag läser din blogg varje dag och tycker att det är jätte intressant att läsa om eran vardag, ni verkar vara en jätte mysig familj! :) har en liten fråga: när barnen tittar på filmer m.m vilket språk brukar ni ha filmerna på då? svenska eller finska? eller kanske till och med spanska? :)
Kram

Svar: Det blir på svenska :) Hade velat ha på spanska, men det valet fanns inte😁Bra ide, måste kolla upp filmer där de talar på spanska ;)
Me & My Baby Dolls

2013-11-18 @ 13:49:20
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback