Kvälls babbel

Oj vad tyst det är här hemma.
Barnen fick lägga sig tidigt idag- trots att det är torsdag och de är lediga imorgon. Dom var lite krassliga.
Förkylda mer eller mindre hela gänget.
 
Kolla bara hur det såg ut innan läggdags, jag borde ha blivit sjuksköterska? :)
 
Oj vilken mörk bild.
När dom somnat så tog jag ett varmt bad, skulle kunna ligga hur länge som helst. I badet alltså. Smiley
 
Ja som jag skrev tidigare så hade jag ju en lång to-do-lista att bocka av, att maila, fixa med papper, beställa saker osv och jag fick en massa gjort också, men sen försvann internet kopplingen och kom tillbaka först på kvällskvisten. Lagom surt...
 
Jag gick ju igenom barnens garderober häromdagen och slängde allt som var för smått på vårat sovrumsgolv och där har den högen legat i ca. 3 dagar... inte likt mig- men jag har inte orkat, eller haft tid att ta tag i det. Idag sorterade jag dem i storlekar och gick ner till förrådet med dem...
 

Cheez jag hade en massa att skriva om ju, men mina ögon vill inte samarbeta med mig.
Imorgon kommer en bildbomb till er, nu ska jag hämta några mandariner och lägga mig i sängen.
 
Här kommer en på lilla trollungen Olivia! (som röjer i Danilo & Jonathans rum)
 
 
Natti Natti :)

Kommentarer
Postat av: Gunilla

Vilken härlig blogg o vilken härlig familj!! Läser om igen o vilken resa ni har !! Grattis till 6 barnet!!!

Svar: Tack så jätte mycket!
Me & My Baby Dolls

2013-11-07 @ 22:41:25
Postat av: Beata

Hej!
Hoppas att det vänder nu och att ni alla får bli friska!
Jag måste bara säga tack! Tack för att du berättade hur du kände inför att berätta för familjen om ert sjätte barn. Vi väntar vår fyra och var jättepirrig över att berätta för de närmaste. Kändes jobbigt bara tanken på klantiga kommentarer man kunde få. Men faktiskt gick det riktigt bra och det känns grymt skönt att ha berättat det. Det sårar ju så mkt mer om det är någon närstående som skämtar eller säger en dum kommentar. Nu kan jag njuta av den här graviditeten, är i vecka 14+2 im fredag. Det ska bli jättekul att följa dig i din graviditet samtidigt som jag själv är i samma fas.
M.V.H.
Beata

Svar: Tack! Och grattis till eran mirakel fyra! <3 Hur långt gången är du?
Me & My Baby Dolls

2013-11-07 @ 22:56:50
Postat av: sandra - 3 barns mamma <3

Hoppas att de kryar på sig inom kort!!!

2013-11-08 @ 07:13:40
URL: http://www.mammansandra.blogg.se
Postat av: Marie

Det var ett riktigt apotek du har. Olivia är så lik Andre och så söt. Saknar små barns tidern. Trevlig helg på er

Svar: Hihi, jag tycker också hon är lik sin pappa ;)
Me & My Baby Dolls

2013-11-08 @ 07:56:45
Postat av: Linda

Hej! Läste ditt inlägg hoss Mirka! Jag har 6 st barn och ett bonus! Jag känner igen mig såå jäkla väl! Folk är elaka och klumpiga i sina kommentarer! Jag fick höra på ica av en kärring som jobbar där när jag hade fått barn nr 5! Nu är det väll ändå sista ungen!! Meeen vaa!!!? Va har hon med det att göra!!? Fyy att bara vräka ur sig så!! Efter den kommentaren gick det bara en månad så väntade jag barn nr 6! Hon har aldrig sagt nått till mig mer efter det där!! Och sen har jag hört det vidrigaste av allt!!! : ni tycker om att pippa ni va!!? Alltså fyy faan!! Hur kan man ens säga så?? :-( jag vill ha en 7:a men tror inte jag vill pga allt folk runtomkring å allas tyckande! :-( ledsamt hur folk är! Min lilla Hilda blir idag 9 månader :-) kraam å lyckatill med bebis i magen 💕

Svar: Tack så jätte mycket! Ja visst kan folk vara dumma! :( Jätte tråkigt när det är ens eget liv och egna val.
Me & My Baby Dolls

2013-11-08 @ 09:17:34
Postat av: Lina från Norrland

Hej! Har följt din blogg sedan i våras men aldrig kommit mig för att kommentera tidigare! Grattis till ditt 6:e mirakel! Vad roligt med en till familjemedlem! Själv är jag 29 år och mamma till tre flickor på 6år,5år och 6månader och fantiserar faktiskt också om en till (trotts att jag sa att jag ALDRIG skulle ha fler efter 2:à barnet!;-) Jaghar också kartongvis med kläder från mina äldsta flickor men nu är jag lite kluven om jag ska spara eller ej, har blivit en liten spar-hög ändå ;-) Sparar du alla barnens kläder? Du verkar vara en superbra mamma och din blogg peppar och förgyller min vardag! You Go Girl!!

Svar: Nej ag sparar absolut inte på allt! Hade aldrig fått plats, haha :)
Me & My Baby Dolls

2013-11-08 @ 10:25:57
Postat av: Victoria

Wow vilken stor och fin familj du har :)

2013-11-08 @ 10:36:20
URL: http://mamiwata.vimedbarn.se
Postat av: sandrabergvall.blogg.se

Vilken härlig blogg du har. :) Nu har jag hittat en ny att följa, tyckte verkligen om ditt inlägg hos Mirka.
Känner så väl igen de där med negativa kommentarer. Är så fruktansvärt less på dom och då har jag "endast" två men det kommer att bli iallafall två till i sinom tid. ;)

Men så fort jag hade fått nr 2 fick jag bara höra "nu är det väl ändå nog" "nu har ni fått en av varje, nu må ni väl vara nöjda" osv.
Fruktansvärt sårande att få dessa kommentarer.

Keep up the good work i say! :)
Ni verkar vara en underbar familj och grattis till det väntande barnet. :)

2013-11-08 @ 11:07:08
URL: http://sandrabergvall.blogg.se/
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback