Julklapp, råttor och bilder

Olivia sover fortfarande. Tröttmössan.
Jag borde ha tagit tag i att slå in julklapparna som är inköpta, men jag fastnade här.
 
Jag är så glad att jag äntligen hittat en julklapp till Andres! Smiley Nu är den beställd, wohoo!
Det är så svårt att köpa till honom, blir ofta nån tröja, kallingar/strumpor eller annat som han själv är med och väljer ut. Men nu hoppas jag att det här ska bli bra.
Jag kan inte berätta vad det är ifall om han skulle läsa det här.
Vi har haft den där råttan (råttorna) på besök på balkogen igen. Perkele!
(sorry, jag var bara tvungen att få det ur mig, jag är så arg och så äcklad att dom klättrar upp där!)
Vi har en låda med råttgift på balkogen, och även en nere vid porten (bor en våning upp) och jag hoppas verkligen att dom vart där och gnagat på det så att Anticimex ser att dom faktiskt kommer upp.
Vi har en råttfälla på balkongen också, men där har den inte varit. Whyyyyyyyyyyyyyy.....Smiley
Påsen där ute har den jäveln gnagt på.
 
Här får ni några blandade bilder på dagarna som gått.
 
Jag och min docka Nicole (vi matchar varandra ser jag nu, haha)
 
Vanessa har en fix idé om att jämt kolla om Olivia har bajsat eller om det bara pyser ut lite luft. Bra att syrran håller koll!
 
Kolla vilka omtänksamma syskon.
Olivia har klättrat upp på Danilos säng (vilket hon inte får) så då har järngänget hämtat en massa kuddar och täcken från vardagsrummet och lagt på golvet- om olyckan är framme så landar lillsyrran mjukt. Det är kärlek.
 
Det här är också kärlek...
 
Jonathan drar ut Danilo från Olivias rum.
 
Barnens storebror Diego, fru Shabnam och deras son Robin var på besök häromdagen. (spiderman tokig)
 
Puua på besök. Då vet man vart alla barnen är. Oftast så nära honom som möjligt.
 
Nu vaknade lill Snuttisen!
 
Ha en fin dag allihopa! Smiley

Kommentarer
Postat av: Viveca

NU måste jag bara kommentera! Jag har följt din blogg dagligen sen du skrev senaste gästinlägget hos Mirka. Och vad fantastisk du och hela din familj verkar!!! Såklart, livet är inte en dans på rosor, glatt och lyckligt varje stund, men du förmedlar i bloggen all omtänksamhet och kärlek som finns i familjen och er närhet. Och det är så fantastiskt härligt att få ta del av, jag blir så glad av din blogg!! Så många fina foton och vardagsberättelser, fortsätt precis så! Sen vill jag också gratulera och lyckönska till den "nya" graviditeten/bebisen! Kram från Västkusten

Svar: Tack snälla! det värmer! <3 Hoppas du fortsätter kika in här :)
Me & My Baby Dolls

2013-11-21 @ 12:11:03
Postat av: Rebecca&Mathias

Vilka underbara bilder - och usch för råttor, inget skoj att ha sådana på besök!! Men dina barn, vilka sötnosar! :) Ha en fortsatt fin Torsdag! :)

2013-11-21 @ 12:14:24
URL: http://twoplusone.se
Postat av: Malin, gravid med tvillingar

Gud va fin du är! Du strålar :) kram

2013-11-21 @ 13:22:38
Postat av: Hjördis Pedersen

hej älskar att läsa din blogg är inne varje dag, måste också gratta till din lille i magen tror du får en pojke. Det där med möss och råttor är äckligt jag har möss under diskbänken jag laddar fällan med baconbit eller dumlekola och det gillar dom, fick höra av antivimex att möss tar sig in genom små hål som blyertsspets som på en penna så du får stänga inglasningen helt kolla om där är något litet hål och täpp till med hårt folie du tänker dig sådant som formar är, önskar er lycka till och var rädda om var andra. kram

2013-11-21 @ 13:49:08
Postat av: Marie

Hej!
Jag brukar kika in på din blogg dagligen och tycker att det är jätteroligt att följa er familj. Vi hade också en råtta på vår vind och vi laddade råttfällan med en bit fuktat geléhallon och på det sättet fångade vi den. Geléhallonet blir kletigt så råttan har svårt att pilla bort den utan att fällan smäller igen. Jag hatar råttor, de är jätteäckliga! Hoppas att ni blir av med dem.

Svar: Tack för tipset!
Me & My Baby Dolls

2013-11-21 @ 17:16:02
Postat av: Joanna

Vi hade problem med massor av möss där vi bodde förut, laddade fällorna med snickers det var dom tokiga i.. :) problemet var dock att jag hade sån musfobi att jag inte klara av o tömma fällorna, så när sambon var borta o jobba fick pappa komma o tömma flera gånger om dagen! :)
Tog dom flesta i fällor men jag blev nojig att de skulle komma fler hela tiden.. så jag köpte mot alla mina principer, men till dotterns stora glädje en katt! O hon är grym på att hålla rent! :) sen vi flyttade dit vi bor idag har inte ens grannarna problem med möss då hon håller rent överallt! :)

Svar: Möss är det nog mer okey med, men INTE råttor! Fy för dem! :/
Me & My Baby Dolls

2013-11-22 @ 12:54:06
URL: http://joannaolowa.blogg.se
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback