God morgon?

God morgon alla härliga läsare!
 
Eller... morgonen kunde ha börjat bättre iaf. Igår när jag la mig så tänkte jag att imorgon ska vi mjukstarta dagen, vi ska ta det lungt, mysa... bara vara utan att stressa. Tyvärr är det aldrig jag som bestämmer hur våra mornar blir.
 
Morgonen började med att jag har två flickor bredvid mig i sängen som klappar mig och pussar mig. Mysigt ja, men inte klockan 6 på morgonen.
Senare hör jag hur Danilo "smyger" in till Olivias rum. Och börjar sjunga. Såklart sjunger han sin favorit låt, Uncover. "Nobody seeeeees, nobody knoooooows" När jag går in där sitter han i spjälsängen med sin lillasyster.
God morgon?
Lägger oss på soffan för att kolla lite på TV, och då är bollen i rullning. Alla vill ha frukost. På en gång. Och alla vill äta det som ingen anann valt. Mjukt bröd, toast, flingor, knäckebröd och gröt till Olivia. Jag sätter igång med frukost och dom sätter igång med att bråka med varandra.
"Mammaaaaaaa" (med gnällröst.) "Han sa fult ord till mig, Mammmaaaaa, jag hade den först, Mammaaa hon sa så, han gjorde si, jag vill ha, jag vill göra, den är min" Och så är frukosten inte så som dom ville ha det, håret gör jag inte heller så som dom vill och det är klagan och vägran och "Jag lyssnar inte på dig mamma!"
 
Hello!? SmileyVad hände med min lugna morgon? Låt mig få vakna till!
 
Jag hatar verkligen när man börjar morgonen med gnäll och tjaffs. Och att jag direkt från morgonen får börja tjata.
Till slut fick jag höja rösten ordentligt, skriva några streck på våran "pekka-pojke" lista och så lugnade alla ner sig och förvandlades till små änglar. Vad hände? Suck....
 
Nu har jag lagt Olivia och pratat med alla barnen om uppskattning och tacksamhet, om att vara snälla mot varandra och ta hand om varandra. Vi får se hur länge det funkar...
Nu sitter dom och tittar på film, det brukar dom få göra när Olivia sover så att det blir en lugn stund för dem alla och Olivia får sova ifred.
 
Igår kom min syster hit med sina barn Felicia & Dewin, det var år och dar sen sist vi sågs känns det som, fast vi bor typ grannar med varandra. Vi kollade på gamla videofilmer :)
 
 
Iförrgår var vi hemma hos Mummu & Puua där Puua hade gjort sin specialité- korvsoppa.
Det är så gott! Barnen (Puua mest) röjde och busade och sen var det dags att gå hemåt. Andres hade lämnat av oss där med bilen så vi hade inte med oss Olivias vagn, vi skulle låna en extravagn som Mummu har, men vi hittade den ingenstans. Någon har snott den? WTF!?
Det var bara att gilla läget och bära hem Snuttisen. Tur att dom inte bor långt ifrån oss och snällt av Mummu att följa med och hjälpa till att bära våran påse.
 
Tack för maten Puua!
 
Nyss ringde Puua och undrade varför inte grabbarna ringt till honom ännu, hehe...
 
Nu vill jag passa på att skicka jätte stora gratulationer till Andres föräldrar på deras bröllopsdag.Smiley
I 48 år har dem varit gifta idag. FYRTIOÅTTA ÅR!!!!
 
 DET är väl ovanligt! Jag försöker luska ut vad som är hemligheten och gissa vad Andres sa...? (sååå typsikt honom)
"Att kärringen håller käften".
REALLY?!
 
 

Kommentarer
Postat av: Sandra 4 barns mamma

Haha "Att kärringen håller käften"
Vad skulle dom vara utan oss?! ;-)

En liten tröst till dig är att du är inte ensam om bråkiga mornar.
(Det kan vara skönt att få höra det ibland ven fast man vet att man inte är ensam)

Kram på er.

2013-11-15 @ 11:41:10
URL: http://blogg.loppi.se/thefamily/
Postat av: Camilla

Hahaha förlåt att jag skrattar, men vad skönt att jag inte är ensam om dessa mornar ibland :)
Det är lixom det som är det härliga med stor familj.

Jag har lärt mig att aldrig tänka att det ska bli "mysiga mornar" eller som idag "fredagsmys", för det slutar aldrig så;)

Hoppas ni får en bra och mysig fredags, trots den dåliga starten.

Och kommentaren från Andres är han inte ensam om att säga haha.. Karlar :)

Kram till dig och dina fina barn.

2013-11-15 @ 12:56:42
URL: http://c-Lindroth.bloggplatsen.se
Postat av: Malin, gravid med tvillingar

Så mysigt!
många kramar till er!

2013-11-15 @ 14:01:41
URL: http://Malinhedblom.blogg.se
Postat av: y

usch va obehagligt sagt

Svar: Äsch, ta det med glimten i ögat ;)
Me & My Baby Dolls

2013-11-15 @ 14:17:47
Postat av: Celia

Ler åt den där kommentaren, så typiskt män.
För jag gissar att han inte ens skulle kalla sin mamma kärring så hon hörde det. :D

Låter som att din morgon inte har varit den bästa, men håll ut....om femton år så sitter du med ett gäng morgontrötta tonåringar och saknar någon som väcker dig med pussar. *blink blink*

Ha nu en mysig helg! Kram

2013-11-15 @ 14:28:01
Postat av: mummu till, mybabydolls.blogg.se

Just kun pua,perk.. ukot. :-[[

2013-11-15 @ 14:49:14
Postat av: Johanna

Hur fungerar eran Pekka pojke tavla?
Vad händer när man får streck ?
Nyfiken :-)

Ha en fin fredag!

Svar: Ska berätta mer om den ;)
Me & My Baby Dolls

2013-11-15 @ 15:00:39
Postat av: Pernilla-mamma till Kevin Jamie o en till i magen:)

haha älskar andres kommentar!nåt sånt min gubbe oxå skulle säga! haha=)
ha en trevlig helg!=)

2013-11-15 @ 16:57:59
Postat av: Sussan

Tror faktiskt det ligger lite sanning i det han sa ;) vet inte om hon varit hemmafru eller jobbat, men tänk va mycket gladare karlarna blir om de kommer hem till en glad fru som gjort mat, visar glädje att se sin man istället för att börja gnälla om allt så fort han öppnar dörren...sen måste man ju förstås få vara sur, trött o arg, men kanske inte direkt mannen kommer hem...

2013-11-15 @ 22:52:45
Postat av: Natali BLOGGAR om livet med 4 barn ♥♥♥

Vet du vilken korv din mamma använder i soppan? Jag tänkte göra korvsoppa häromdagen men vet inte riktigt vilken korv jag ska välja. Din mamma vet säkert om du inte vet. Jag har ingen mamma att fråga så frågar din :)

Svar: HK sinunen lenkki, den godaste! ;)
Me & My Baby Dolls

2013-11-15 @ 23:27:49
URL: http://www.finest.se/natali
Postat av: Emma

hahaha Min sambo hade säkert sagt likadant :)

ELLER så är dem ämnade för varandra, vad härligt o hålla ihopa så länge:)

2013-11-17 @ 22:02:07
URL: http://www.mammatillbenjamin.blogg.se
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback