Fredag och bloggtips :)

Fredag idag!
Barnen mår bättre, men Vanessas ena öga är jätte rött. Jag ringde till vårdcentralen, men dom sa att man bara ska behandla det hemma med att tvätta, tvätta, tvätta.
 
Imorse kom Puua hit, han hade frågat Danilo & Jonathan igår om dem ville följa med honom till jobbet en liten stund- svarate var väl inte oväntat direkt. Såklart skulle dom med, Puua är deras största Idol. (<---Min pappa kallas för Puua (info till er nya:)) Så när han kom imorse så sprang de till hallen för att hämta skjorna och sa "Hejdå mamma, vi ses imorgon!" Ehh... what? Smiley
Vanessa ville också följa med och precis när dem skulle åka så kom hon på att hon måste hämta sin plånbok, för man ska ju alltid få lön när man jobbar väl? Smiley Hon är en rolig prick hon.
 
Nicole & Olivia stannade hemma med mig, vi satt igång med att byta sängkläder. Vilket jobb! Inget som är så speciellt kul, men det är så skönt att lägga sig i nytvättade lakan, visst?
Tråkigt att tvätthögen växte med några meter också...Haha.
 
Här är en bild på Puua & Bessa (<---Vanessa) ni ser att hennes öga är fortfarande rött och irriterad...
 
 
Ja justja, jag tänkte komma med bloggtips.
Jag läser några bloggar och det jag kan tycka är extra roligt är att läsa just om familjen som har många fler barn än vanliga svenssons. En av dem är Camilla. Verkar vara en jätte go tjej.
 
Camillas blogg. Hon har 10 barn. (www.minstorafamilj.se)
 
20131101-195717.jpg
Och den andra är Mirka- tolvbarnsmamman. Vilken supermamma!
 
Såklart läser jag andra bloggar också. Jag gillar bloggar med bra uppdateringar, massa bilder och roligt text.
Igår fick jag äran att gästblogga hos Mirka (igen) vilket alltid är lika kul.
Välkomna hit de läsare som hittade mig via Mirka! Hoppas att ni ska trivas :)
 
Ett litet tips, jag har mina favoritbloggar som appar på min mobil. På så vis kan jag läsa lite då och då, utan att behöva sätta mig framför datorn ;) Men jag ska nog tömma mina blogg-appar känner jag. Hihi :)
 
Nu sover lilla virvelvinden Olivia och jag passar på att bocka av lite fler saker från min to-do-lista.
Nicole sitter och tittar på Trassel här bredvid mig.
 
Mitt äldsta och mitt yngsta barn.Smiley
 
Idag är det alltså fredag, har ni några planer inför helgen?
 
Inte vi, och det känns skönt. Förutom att det är farsdag på söndag =) Vi ska ta dagen som den kommer.
Jag hoppas bara att Andres är ledig denna helg...
 
Snart kommer bildbomben som jag lovade!

Kommentarer
Postat av: Lisbeth

God helg til deg og dine vakre små :-)

Svar: Tack detsamma!
Me & My Baby Dolls

2013-11-08 @ 12:38:33
Postat av: Marina - mamma till 5

Så kul att hitta en till med barnen väldigt tätt! =)

2013-11-08 @ 12:50:26
URL: http://snuttsies.blogg.se
Postat av: Marie

Som alltid din pappa är fantastisk. fin bild på stora och lilla tjejen.
Jobbar lör och sön natt men i kväll blir det mys. Kramar till er

2013-11-08 @ 12:51:56
Postat av: Louise

Imorgon ska vi vara lite barnlediga. På söndag ska store grabben ha kalas på Leos lekland.
Tur att hela klassen inte dyker upp hehe.
Gillar din blogg...önskar att jag hade kuliga saker att skriva om men jag är bara så vardaglig.
Nåväl ha en fortsatt bra dag.

2013-11-08 @ 12:52:36
URL: http://malmomorsan.se
Postat av: sandrabergvall.blogg.se

Tack så mycket, vad roligt att höra. :)
Ja, det är svärfar som hyr lägenheten men han är som han är ibland, så de blev vi som köpte den.
Men huvudsaken den är på plats och kan användas. :) Den är ju lite av ett måste.

Vilka mysiga bilder. :)

2013-11-08 @ 14:30:47
URL: http://sandrabergvall.blogg.se/
Postat av: Camilla 33 år och 10 barnsmamma

Kul att du skrev om oss :-D
Såg att din länk till mig inte funkade..ler..
Ha en jättebra helg..
Kram Camilla

2013-11-08 @ 16:58:30
URL: http://minstorafamilj.se
Postat av: susanne

Grattis till er lilla bebis i magen.
Att bli gravid igen och vänta är en sådan underbar känsla!
Lycka till och tack för en fin och ärlig blogg.
Uppskattar den verkligen!
Kram från Susanne som fött nio underbara barn

2013-11-08 @ 18:12:16
URL: http://margitohlsson.blogg.se
Postat av: Malin

Hej. Jag har läst din blogg nu i snart ett år. Ville bara tips om appen/ sidan bloglovin. Där lägger man in dem bloggar man följer så får man upp alla nya inlägg direkt där, så slipper man gå in på varje blogg! Kram

2013-11-08 @ 19:18:10
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback