Födelsedag och Julklappar

32 dagar kvar till Olivias 1-årsdag och jag beställde hem lite kalas saker igår.
Inbjudningskort, servetter, bordsduk, papp tallrikar & muggar- allt i denna tema:
 
Love it.
Snart fyller hon sitt första år, våran trollunge. Vart har tiden gått?
 
Hon fyller den 19 december med ska firas helgen före har vi tänkt.
Haha, hennes hår alltså... Hon drar jämt bort tofsarna jag gör på henne, så allt bara hänger och hon ser ut som rölli. (<---troll)
 
Klickade också hem lite julklappar till barnen.
Vanessa har länge önskat sig den här läkar väskan:
 
Och den här gillade jag & Andres jätte mycket:
Blev en hel del kläder till Olivia, dom har så mycket fint på Lekmer.se, det blev dessa Mimmi kläder från Disney och lite fler tights till henne.
 
 
Olivia behöver typ en helt ny garderob för hon har vuxit ur alla sina kläder nästan. I förrådet har vi en massa kläder från 86, men vi har ingenting i storlek 80 som hon ska ha nu.
 
Först hade jag klickat en massa leggins till kundkorgen till Nicole & Vanessa också, men jag ångrade mig och tog bort det.... hittade mycket billigare på Lindex hemsida. Får ta mig dit nån dag.
Det här blev det till Nicole:
 
Haha, märks det att jag gillar Mimmi?Smiley
Så bra att ag kunde använda mina rabatter på deras hemsida.
 
Till Danilo & Jonathan beställde jag 2 tröjor var. Jag vill inte köpa tråkiga tröjor till dem, som det är nu så är deras tröjor flest randiga. Jag vill ha snygga färgglada tröjor till dem.
 
Vanessa har kläder så det svämmar över och ändå använder hon bara några få plagg (om hon själv skulle få bestämma) det skulle vara linnen och svarta tights. Varenda dag.
Så hon är lite svårare att köpa kläder till. Jag har lärt mig av mina misstag. Köper jag jätte fina kläder till henne och hon verkligen hatar dem så tar hon inte på sig det. Hela hennes värld går under.
Så det gäller att luska lite när hon är med. För nån månad sedan köpte jag dock ett par vita Hello Kitty mjukisbyxor (what was i thinking---> i dubbelbemärkelse- vita & mjukisar???!!!) till henne i julklapp, det ska bli väldigt spännande att se vad hon tycker om det...?
Så Vanessa behöver egentligen inte kläder alls, men såklart ska hon ha något nytt där ändå. Eller jo, hon behöver strumpor och trosor. Nicole också och hon behöver även leggings och tröjor. Olivia behöver som sagt typ allt klädesväg och Danilo & Jonathans behöver tröjor.
 
Lite babbel såhär som en påminnelse för mig själv om vad som behöver köpas som jag skriver istället för att bara tänka. Hahaha...Smiley
 
Jag skriver upp allt som jag har slagit in så att jag kommer ihåg vad vi har köpt, ni vet ju hur mitt minne är.... Smiley
 
Hur mycket pengar brukar ni lägga på julklappar per barn?
 
Vi brukar inte köpa leksaker till våra barn så ofta. Vill inte att dom ska vara bortskämda och få allt vad dem pekar på.
Jag vill lära dem att vara tacksamma och uppskatta det dem får.
Så när dem fyller år eller när det är jul brukar vi köpa.

Kommentarer
Postat av: camilla

Jätte fina kläder du hittat till flickorna.
Men tycker inte du att det är svårt att handla åt pojkarna? Tycker det är jättesvårt att komma på klappar och presenter åt dom..=/

Och det blir en hel del klappar, blir ca 1000kr per barn här hemma, men nu är Alvin så liten och förstår inte på samma sätt som dom andra.
Hur mkt handlar ni för?

Kram

2013-11-17 @ 11:47:54
URL: http://c-lindroth.bloggplatsen.se
Postat av: Kajsa

Mysigt att läsa sånt babbel!:)

2013-11-17 @ 12:22:26
Postat av: Sandra - 3 barn på 2½ år ♥

Vill bara tipsa om att Halens.se har jättefina Mimmikläder till barnen. :) Tänkte på dig när jag såg dom. Du kanske har sett dom redan, men jag tipsar ändå! Kram på er :) /Sandra

Svar: Tusen tack!!! Ska kolla när datorn funkar igen! ;)
Me & My Baby Dolls

2013-11-17 @ 12:57:26
Postat av: Sandra

Julklappar finns det något som är så spännande? ja till födelsedagar förstås, alla dessa roliga presenter/paket =). Här är det lite olika hur mycket pengar det blir till varje barn. 11 åringen i hemmet får ju oftast ganska dyra saker då saker till hennes intressen inte är så "billiga längre" sedan försöker vi att hitta det som barnen verkligen vill ha/behöver. Och så köper vi det. Skulle nog behöva kolla igenom vad jag handlat för till denna jul. =) Kan nog vara ganska så intressant. Sedan köper vi inte heller leksaker bara för att ( jo ibland förstås) men vi försöker lära barnen att man inte bara kan få hela världen. Tror inte barnen blir lyckligare bara för att dom får allt. Utan jag tror man blir långvarigt lycklig av lärdomen att vara tacksam för det man har =)

2013-11-17 @ 14:00:22
URL: http://charmigavardagen.blogg.se
Postat av: Anna-Lena- mamma till 3 trollungar, snart 4

Vi har ingen fast summa som vi handlar till varje barn. Mer viktigt tycker jag de är att barnen får lika många paket att öppna. Kanske inte Leya då hon fortfarande inte förstår den biten.

2013-11-17 @ 14:00:39
URL: http://annalenanordmark.blogg.se
Postat av: isabelle

Vi säger varje år att nu ska vi inte köpa så mycket
julklappar men i slutet har vi endå köpt för en 7 tusen
per barn hur mycket brukar ni köpa för till var och en
är det mest kläder eller leksaker mvh isabelle

2013-11-17 @ 15:57:08
Postat av: Erika

Vilka fina klappar :)

2013-11-17 @ 16:13:16
URL: http://eriikasworld.blogspot.se
Postat av: Natali BLOGGAR om livet med 4 barn ♥♥♥

Tack för korvtipset ! Ska försöka hitta den korven och göra soppan. Längtar :) KRAM

2013-11-17 @ 16:35:47
URL: http://www.finest.se/natali
Postat av: nina

I dag har jeg skrevet 15 bursdagsinnbydelser til Jessicas barnekalas.Hun fyller 5 år 16 desember,så vi feirer litt tidligere med vennene,mens familien kommer på dagen.
Så skoj med Dr Mc Stuffins kofferten,denne får Jessica av sin lillebror,hihi:)

Håper formen din er bra:)

2013-11-17 @ 17:14:31
URL: http://mammantiljessica.blogg.no
Postat av: linnea

så söt! du har så sjukt fina barn! kolla gärna in på min blogg. :)

2013-11-17 @ 17:35:38
URL: http://nattstad.se/freeeek
Postat av: Trebarnsmamman Liselotte

Oj vad svårt, har ingen aning om vad vi lägger på julklappar. Jag har ju köpt en del Lundby till tjejerna så i år blev det nog rätt så dyrt där men jag vet att det är något som håller länge och något som dom verkligen gillar. Och en varsin morgonrock ska dom få med då dom växt ur sina.

Jag tycker det är så svårt att köpa saker till dom nu då dom har så mycket saker att leka med då vi är en stor släkt så det blir mycket fint när det är födelsedag/jul. Men jag känner såsom dig, att barnen ska uppskatta det dom får och inte tro att dom ska få allt dom pekar på.

Kram

2013-11-17 @ 18:43:03
URL: http://www.mammalott.se
Postat av: Sandra 4 barns mamma

Så tänker vi med.
Dem får inte leksaker till "vardags". Dom får till Jul eller födelsedagar. Dom större barnen får tex spara sina pengar om det är någon dom vill ha :-)

2013-11-17 @ 20:29:34
URL: http://blogg.loppi.se/thefamily/
Postat av: Emma

oh lilla sötnosen , hon har samma födelsedag som min Benjamin , han fyller med den 19 December, fast 4 år:)

vad fina kläder till henne:)

2013-11-17 @ 21:56:53
URL: http://www.mammatillbenjamin.blogg.se
Postat av: Sara

Jag ser på många av dina bilder att Olivia går omkring i sina skor. Min dotter är lika gammal som Olivia och började gå när hon var 9-10 månader. Men hon kan inte gå i sina skor. De är så klumpiga. Var har du köpt Olivias skor? Jag måste köpa nya till min tjej!
Angående julklappar. Vi har två barn, snart 3,5 år och snart 1 år. De får också bara leksaker på födelsedagar och julafton för vi vill inte skämma bort dem. Då köper vi för ca 500-1000 kr till dem var och en. Det brukar bli en större grej för kanske 400-500 kr och sedan ett par mindre.

Svar: Jag tror att de rosa skorna är från Skopunkten och de vita kommer jag inte alls ihåg😁Dem var Nicoles.
Me & My Baby Dolls

2013-11-18 @ 11:06:21
Postat av: Pernilla Wallette

Nämen åh, vilka härliga bilder och vilka härliga barn du har.

Fin blogg.

Kram nilla

2013-11-18 @ 12:32:25
URL: http://ekdungen.blogspot.com
Postat av: Tess, Evelina och ängeln Ida's mamma ♡

Evelina får för ca 1000 men bord lite mer flera året.. Sedan får hon upp till en paketkalender som är värd ca 700-1000:- men inget önödigt trams utan mest bra saker och sånt hin vill han :)

2013-11-18 @ 19:35:46
Postat av: Emma Grann - Pluggar till FOTOGRAF

Så gulliga saker :)

2013-11-19 @ 18:00:58
URL: http://emmagrannfotografi.blogg.se/
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback