Skärtorsdag

God morgon allihopa!
Snart så börjar påskhelgen, har ni några planer?
 
Igår fick barnen vara utklädda till dagis om dem ville. Såklart ville inte Nicole eller Vanessa att jag skulle måla dem som påskhäxor....  Men Danilo & Jonathan ville gärna vara påskharar kom dom på när vi hade klätt på oss ytterkläderna. Det var bara att måla på lite snabbt.
 
Haha, mina söta kaniner. 
 
Jag sitter och bråkar här med datorn igen.
Jag försöker ju bränna filmer som jag filmat förut till skivor, men det går f*n inte! Man måste formatera om osv, men hur gör jag det? Om någon vänlig själ där ute har en Canon HF100 och skulle vilja berätta det för mig skulle jag bli överlycklig! Jag vet inte vad jag har styrt upp med nu, men det är till 93 % färdigt... och det går väääldigt sakta kan jag lova.
 
Igår fick jag inte myckt gjort, jag låg och vilade mest hela dagen med en huvudvärk from hell. Jag & Snuttis gick sen och hämtade barnen, lite tidigare än vanligt och då var grabbarnas avdelning på väg ut och tjejerna satt vid ett findukat bord och sjöng för en kille som hade fyllt år och skulle äta lite gott. Dom hade allihopa en fin påskmiddag igår på dagis också.

Bjuder på några bilder (från ca. 3 veckor sen) medans jag väntar...
 
Vanessa med sina nya skor som hon gärna har på sig inomhus eftersom man inte får gå med dom ute ännu ;-)
 
Lek i Nicoles rum med kusinen Emma
 
Olivia var sugen på att vara med på bild...
 
Vet inte vad denna grabb pysslar med...?

Vanessa har klätt dockan i Nicoles allra första klänning som hon fick från Mummu när hon var nyfödd.
 
Pappa & Nukke
 
"Paita ja Perse"  - Jonathan & Puua
Undrar hur man säger det uttrycket på svenska? Anyone? (återkommer om det) Men det är iaf något som är oåtskiljaktigt, något (några i detta fallet) som hör ihop.
 
Schhh, Olivia laddar batterierna.
 
Avslutar denna inlägg med en bild på min gullegris- Danilo.
 
Nu ska jag fortsätta bråka med datorn, det funkade inte det där som jag höll på med, så nu måste jag tydligen starta om datorn. Hjäääälp någon!??
 

Kommentarer
Postat av: terese

'som ler och långhalm' är ett uttryck vi använder för ngt som passar ihop/ är som gjort för vartannat :-P

2013-03-28 @ 11:41:32
Postat av: Hannah

Paita ja Perse - på svenska kan man säga: som ler och långhalm. :)

2013-03-28 @ 11:53:32
URL: http://honeybuns.blogg.se
Postat av: Ella

"ler och långhalm" är väl ungefär som "paita ja perse". Glad påsk! :)

2013-03-28 @ 11:54:59
Postat av: Annah

Paita ja perse, som ler- och långhalm.

2013-03-28 @ 12:02:21
Postat av: Natali BLOGGAR om livet med 4 barn ♥♥♥

Ler och långhalm = paita ja perse

2013-03-28 @ 17:14:40
URL: http://www.finest.se/natali
Postat av: Frida

Hej!
Först vill jag bara säga att jag läser din blogg varje dag. Super rolig att läsa =)
Väntar vår andra som nu i mitten på
April o är sugen på en babygungan. Har tänkt köpa en graco sweet peace men såg att du har en annan modell. Är du /
Olivia nöjd med den? O skulle du rekommendera den?
Kram Frida

Svar: Vi är jätte nöjda med våran gunga, skulle absolut rekommendera den! Vi har haft en sån till alla våra små:)
Grattis till babyn i magen! :) Hur mår du?
Me & My Baby Dolls

2013-03-28 @ 18:24:18
Postat av: Camilla ♥ Gravid

Skäll lite på datorn så kanske det funkar ;)

Hoppas ni får en underbar Påsk!

2013-03-28 @ 20:28:35
URL: http://mirabilibus.blogg.se
Postat av: Helena H

Önskar er en underbar påskhelg!
Ha det bäst o ta hand om varandra riktigt ordentligt. :)
Kramar från Järvsö (Söderhamn)

2013-03-28 @ 22:31:41
Postat av: mummu

Jos oikeesti käännetään paita ja perse niin se on skjorta o röv. :)))))))

2013-03-29 @ 08:26:53
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback