Sagas 4-årskalas

Nu har jag precis lagt Olivia för en liten "nap", jag passar på att äta frukost här framför datorn uppdatera lite.
Vi fortsätter med lördagen tycker jag.
 
Efter Emmas 11-årskalas gick Andres hem med grabbarna och Olivia medans jag & tjejerna väntade på min vän Tiina som skulle komma och plocka upp oss till ett annat kalas- det var tjejernas dagiskompis Saga som skulle ha sin 4-årskalas. Där var nästan hela dagis avdelningen så det var inga problem för tjejerna att hitta kompisar, och hela gänget gick upp för att leka.
SAGA 4 ÅR!
 
Nicole & Nea (<--Tiinas dotter)
 
Lek i Saga och hennes lillasyster Frejas rum
 
Efter en massa lek och utforskning (det är alltid roligt att vara hemma hos någon annan och leka med nya saker) så var det dags att sätta sig vid kalasbordet och sjunga för Saga.
 
Tog några bilder på barnen (jag har fått lov att lägga ut bilderna här ) så att föräldrarna kan kopiera. 
 
Sagas lillasyster Freja (som går på Danilo & Jonathans avdelning)
 
Nea som dagen till ära har vart hos frissan och fått lite rosa slingor i håret 
 
Saku
 
Leo
 
Våran Bessa 
 
Och Nicole som vart så mätt efter allt gott hemma hos Emma orkade bara äta popcorn. Med en sked. Hahah...
 
Nukke & Ella
 
Iris
 
Efteråt var det dags att fiska! 
 
Wihuu, jag e också med på bild, försöker hjälpa till vid fiskdammen. (Tack för bilden Tiina)
 
Födelsedagsbarnet Saga
 
Ella & Frida
 
Tiina & Alvar
 
 
Tack för ett jätte trevligt kalas! Och tack för att vi fick komma.  Nicole & Vanessa hade jätte roligt! Och även jag som fick sitta och prata med alla fina mammor och lära känna er lite bättre :) Alltid kul!
 
Efter Sagas kalas var det egentligen dags för kalas nummer 3 för dagen. (mycket kalasande nu)
Jag ringde hem och checkade läget, och då var Jonathan dålig. Som jag skrev förut så hade han blivit förkyld, och då tar det inte en lång stund innan det sätter sig i lungorna på honom, så han hade svårt att andas och hade fått inhalera.
Vi kände att det är lika bra att skippa vårans väns fest (dit även barnen var bjudna). Vi satsade på en lugn hemmakväll istället framför Fångarna på Fortet och Earth Hour. 
 
Nu är det bara 13 dagar kvar tills Danilo & Jonathan fyller 3 år, dags att planera lite?
Återkommer strax, tvätten är klar. Eller, ja. Tvätthögen blir aldrig klar, för så fort man tömt korgen så samlas det på mera. Men tvätten i maskinen är klar, dags för torktumlaren. Mina två bästa vänner- tvättmaskinen och torktumlaren. vad skulle jag göra utan er?!

Kommentarer
Postat av: Camilla ♥ Gravid

Åååh vad det ska bli kul sen att planera barnkalas :D
Haha jag är redan sugen på att planera dopet :P

2013-03-26 @ 11:26:39
URL: http://mirabilibus.blogg.se
Postat av: IngelaJärestedt

Haha det är mina bästisar oxå! De är en riktigt trogna ;-)
Våra små har oxå förkyln.astma... Liam värre än Emma. Det är tufft för dem. Men vid det här laget har man fått bra rutin på det där. Kan starkt rekommendera Mollipect när det är som värst - det hjälper jättebra. Det både vidgar, hostdämpar och är slemlösande. Vi blev tipsade om att använda den när de får sina episoder ihop med inhalationerna och det hjälper verkligen.
Kram!

2013-03-26 @ 12:52:22
URL: http://famjarestedtandersson.blogg.se
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback